Facebook oldal menedzselése- 5 alapvető beállítás

Egy facebook oldal menedzselése sok apró beállítást megkövetelő feladat. Ezekre már a kezdetektől érdemes oda figyelni, mert az oldal sikerességét is alapvetően meghatározhatják és sok kellemetlenségtől óvhatnak meg.
Ebben a cikkben 5 nagyon fontos beállítást veszünk végig.

1, Céges oldal vagy facebook profil

Egy céges facebook oldal létrehozásánál lehet elkövetni az első tipikus hibát, ami utána meghatározza az egész oldal használhatóságát, sikerét. Nagyon lényeges, hogy céges üzleti facebook oldal létrehozása történjen és nem egy facebook profil létrehozása. A kettő között óriási különbség van. A facebook profil magánszemélyeknek van kitalálva, mint pl. Jóska Pista. Ha már létrehoztuk, akkor később nem tudjuk módosítani.

Facebook profil miben különbözik a facebook céges oldaltól?

A leglényegesebb, hogy facebook hirdetés létrehozása nem lehetséges. Márpedig, akkor kimaradsz az egyik legjobb hirdetési felület alkalmazásából, aminek rengeteg előnye van, ezekről később…

2, Oldal típus választás

A következő hiba, amit el szoktak követni, hogy a vállalkozás típusához nem illő üzleti oldalt választanak. Jelenleg hat lehetőség közül lehet választani. Nem mindegy, hogy helyi boltnak vagy egy közszereplőnek csinálunk oldalt, esetleg márkát akarunk népszerűsíteni. Annál is inkább, mert a különböző típusoknak különböző lehetőségeket ajánl fel a facebook. Lehet, hogy ami a te tevékenységedhez jobban illett volna, az egy másik típusban szerepel.

facebook oldal menedzselése -létrehozása

érdemes jól megfontolni, melyik legyen?

3, Bejegyzések moderálása

Ha automatikusan minden bejegyzés megjelenik az üzleti oldaladon, bárki bármit oda írhat, ami nem oda való. Tanácsos beállítani a moderálást minden hozzászólásnál, ahogyan azt a wordpress honlapoknál is ajánlom. Így nem lesznek sértő, obszcén, esetleg erotikus tartalmú bejegyzések az oldaladon. Sőt, a különböző reklám tartalmú kommenteléseket, linkelgetéseket is ki tudod szűrni.
Érdemes a káromkodásszűrőt beállítani.

4, Névjegy beállítása

A cégedről, vállalkozásodról a legfontosabb adatokat a Névjegy menüpont tartalmazza. Ha kitöltöd, gyors áttekintést adhatsz az érdeklődőknek, hogy miről is szól az oldal, mik az elérhetőségek. Rövid leírást adhatsz meg, ahol leírhatod a célodat, megcélozhatod a célközönségedet.

5, Célközönség meghatározása

Egy facebook oldal menedzselése szempontjából az egyik legfontosabb beállítás a célközönség meghatározása. Be tudod állítani, hogy az oldaladnak kik legyenek a célközönsége nem, életkor, lakhely, nyelv szerint is. De ami nagyon fontos és hasznos szempont, az az érdeklődési terület. Gondolj csak bele…

Ha reklámozni akarod pl. a lakberendezéssel foglalkozó oldaladat, akkor kifejezetten olyanoknak hirdetheted, akik érdeklődnek a téma iránt.

Ha figyelsz erre a beállításra, akkor nem fog olyanoknak megjelenni, akiket hidegen hagy a téma. (Persze tanító célzattal is indíthatsz olyanoknak kampányt, akik eddig nem érdeklődtek a téma iránt, hátha lesznek akiket megtérítessz, de ez üzleti szempontból nem túl jövedelmező stratégia:)…)

Facebook oldal menedzselése…

Tehát már csak meg kell határozni, hogy kik tartoznak a célközönségedhez és nekik indítani a kampányokat. Ez persze nem olyan könnyű, mert nem hasra ütés szerűen történik mindez. Idő és energia ráfordítás szükséges, hogy a megfelelő célközönséget meghatározzuk. Egyik, jól működő módszer, ha egyszerre két hirdetést futtatunk. Közöttük csak egy-két beállításbeli különbség van és amelyik kevésbé jobban működik, azt leállítjuk. Így máris tudjuk melyik beállításra érdemesebb hirdetni.

 

Ha tetszett vagy véleményed lenne a témával kapcsolatban, akkor bátran szólj hozzá, kíváncsi vagyok rá!