Ebben a cikkben a keresőoptimalizálás előnyeiről lesz szó. Fontos ismerni őket ahhoz, hogy megfelelő üzleti döntést hozzunk, amikor a meglévő erőforrásokat elosztjuk. Bármit is csináljunk, minden energia, pénz és idő ráfordítással jár, tehát pontosan kell ismerni az előnyöket minden marketing eszköz esetében.

Először röviden leírom, hogy mi a keresőoptimalizálás, majd kilenc nagyon fontos előnyt mutatok be.

Mi a keresőoptimalizálás?

A SEO, a Search Engine Optimization angol szó rövidítése és keresőmotor-optimalizálást jelent. Olyan technikákra és gyakorlatokra utal, amelyek egy webhelyet és annak tartalmát könnyebben megtalálhatóvá teszik a keresőmotorok számára, és jelentősen javítják annak helyezését a találatok között. Minőségi látogatókat eredményez, akiknél jóval magasabb a vásárlási szándék, mint a más felületekről érkezők esetében, pl: közösségi média.

Tehát fontos, hogy nem a keresőmotort, pl: Google-t optimalizáljuk, hanem a weboldalunk tartalmát, illetve külső hivatkozásokkal erősítjük.

A keresőoptimalizálás 9 előnye

1, A SEO több vásárlót, több ügyfelet generál

Az első és a legfontosabb, hogy megelőzöd a legtöbb konkurenciát és ezzel a potenciális ügyfeleid téged találnak meg. Akit pedig megtalálnak, attól fognak vásárolni, abban fognak megbízni.

Akárhonnan is érkeztek eddig a vásárlók, a keresőoptimalizálás eszközével még többen találnak meg és vásárolnak.

Az egyik legnépszerűbb online marketing eszköz, nem véletlenül. A következő pontokban felsorolt előnyök mind erre mutatnak rá.

50-1-seo-modszer-hatterkep

2, Minőségi leadek generálása

Egy rendkívül releváns közönséget vonz az oldalra, és javítja a felhasználói élményt a kiváló tartalmakkal. Hiszen azok nélkül nem léteznek jó pozíciók.

Mivel a Google-ből vonzott forgalom olyan emberekből áll, akiket érdekelhetnek a termékeid, nagyobb esély van arra is, hogy vásárolnak, kapcsolatba lépnek veled vagy legalább feliratkoznak a hírlevél listádra.

Ez azt jelenti, hogy SEO erőfeszítések révén kiváló minőségű leadeket vonzhatsz.

Ez pedig javítja az esélyeket arra, hogy konverziókat generáljon.

3, A kontroll a Te kezedben van

A weboldalad tartalmát te befolyásolod. Ha rendelkezel biztonsági mentéssel, bármi is történjen, vissza tudod állítani. Fejlesztheted, új tartalmakat hozhatsz létre. Évek, évtizedek múlva is az aktuális igények mentén alakíthatod. Ellentétben a közösségi média felületekkel vagy bármilyen más eszközzel, amivel foglalkozhatunk. A közösségi médiából kitilthatnak, megváltozhat a felület, elvehetik a követőtábort bármikor. Akár a felület is megszűnhet.

Az értékes tartalom a weboldaladon viszont mindig értékes lesz. Fel tudod használni számos módon, hogy eljuttasd a potenciális ügyfeleidhez.

4, A SEO javítja a felhasználói élményt

Nem is igazán veszi észre, hogy üzleti honlapja mennyi hiányossággal bírhat, amíg el nem dönti, hogy a lehető legjobban megfelel a keresőmotorok által meghatározott számtalan paraméternek.

A Google célja, hogy a keresési eredmények első oldalán belül mindig a legjobb találatot kínálja a felhasználó számára, azt, amelyik valóban ki tudja elégíteni az igényeit. Éppen ezért, ha a weboldalad tartalma nem kiváló, akkor nehéz lesz magas helyezést elérni.

Mondjunk néhány példát, hogy érthetőbbé tegyük a koncepciót. A Google egyik legfontosabb algoritmusa arra vonatkozik, hogy mennyire“mobilbarát” – azaz okostelefonokról és táblagépekről optimálisan megtekinthető – legyen egy webhely. Ennek oka, hogy a mobilról történő navigáció exponenciálisan növekszik. Bizonyos témák esetében a látogatók jelentős része mobileszközökről érkezett.

Tehát ha eleget teszünk ennek az elvárásnak, akkor a felhasználók igényeit vesszük figyelembe.

5, A SEO része az inbound marketingnek

A keresőmotorokra való optimalizálás az egyik sarokköve az inbound marketingnek. Az alapelv az, hogy a felhasználókat pontosan abban a pillanatban vonzzuk a saját oldalunkra, amikor kifejezetten igényt fejeznek ki, és onnan becsatornázzuk őket egy értékesítési tölcsérbe.

Ez az a marketingstratégia, amelyet jelenleg az egyik leghatékonyabbnak tartanak, amint azt néhány statisztika is mutatja:

  • Az inbound marketing stratégiából származó potenciális ügyfelek 61%-kal kevesebbe kerülnek, mint a hagyományos marketingeszközökből származó, szokásos leadek;
  • A marketingesek 41%-a világszerte megerősíti, hogy az inbound marketing mérhető ROI-t eredményez;
  • A helyesen végrehajtott inbound marketing 10-szer hatékonyabb, mint a hagyományos marketing.

E folyamat során a SEO kulcsszerepet játszik, és a fő csatornává válik, amely új felhasználókat hoz az oldalra, és így elindítja őket a végső, vásárlóvá válás felé vezető úton.

6, A SEO növeli a márka hírnevét

A SEO azért is fontos szerepet játszik a weboldalakon, mert jelentősen növelheti egy vállalat márka hírnevét. Hányszor fordult már elő, hogy több különböző keresésnél találkoztál ugyanazzal az oldallal? Minél többször fordult ez elő, annál jobban megbíztál abban a cégben. Az első pozíció, vagy legalábbis az első oldal egy vállalkozás számára egy jó szeletet biztosít a felhasználók előtti láthatóságból.

Számos tanulmány kimutatta, hogy…

  • az első pozíció forgalmi részesedése 33% körül van
  • a második pozícióé 15% körül
  • a harmadiké pedig 9% körül

A legmeredekebb csökkenés az ötödik hely után következik be.

Tehát első ránézésre, ha egy 1000-szer keresett kulcsszóra az első helyen állsz, körülbelül 300 kattintásra számíthatsz az oldaladon.

Nyilvánvaló, hogy ezek nem hivatalos statisztikák, mivel sokféle mérőszám játszik szerepet, de jelzik, mennyire fontos egy vállalat számára, hogy optimális pozícióban legyen a Google találati listáin belül.

Képzeld csak el azt az 1000 embert, akik egy olyan kifejezésre keresnek rá, amelyben Te vagy az első helyen. Ez lehetővé teszi, hogy hatékony márkaismertséget építs. Így hosszú távon nagyobb lesz a valószínűsége annak, hogy azok, akik már ismerik a márkádat, meg is keresnek vagy vásárolnak.

Lehet, hogy hasonló kulcsszavakra már megtalálták a weboldalt, ezért kialakul a szimpátia, a bizalom. Hitelessé válsz a szemükben, és egy-egy apró lépéssel közelebb leszel a konverzióhoz.

Ez az egész folyamat különösen fontos a kis- és középvállalkozások számára, amelyeknek túl kell szárnyalniuk a népszerű márkákat, amelyek minden bizonnyal nagy szeletet lopnak el tőlük a piacból.

7, A SEO forgalom rendkívül releváns

Mit jelent a releváns forgalom megcélzása? Az organikus forgalom nem akármilyen forgalom.

Olyan érdeklődő közönségtől származó forgalomra van szükséged, amely rendkívül releváns a tevékenységed szempontjából.

A célközönséged azért jutott el a weboldaladra, mert aktívan keresett valamit. És a weboldalad a találati listán az első találatok között volt. Tehát nem csak kedvtelésből látogatják meg a weboldaladat.

Azért vannak ott, mert keresnek valamit.

Akár információt, akár terméket, akár szolgáltatást keresnek, ha megtalálhatóak a megfelelő válaszok a webhelyeden, akkor a Google megjeleníti azt.

8, “Ingyen látogatók” hosszú távon

Ha egy weboldal értékes a felhasználók számára, akkor a Google szívesen jeleníti meg hónapok, évek múlva is. Ha nem foglalkozol a weboldaladdal, nem költesz már SEO-ra, akkor idővel a pozíciók elkezdenek csökkenni. Ez tény. De a rosszabb pozíciók esetében is érkeznek látogatók a weboldaladra “ingyen”. Természetesen korábban fizettél azért, hogy SEO szempontból jól teljesítsen a weboldal. Akár te csináltad, akár külsős szakember.

Tehát a megtérülésbe ezt is bele kell számolni.

Több olyan 4-5-6 évvel ezelőtt készített szövegem is van, amik még mindig hozzák a látogatókat az ügyfelemnek vagy nekem. Ehhez természetesen a szövegírásnak kell jól működnie elsősorban. Erről részletesen a SEO szövegírás című cikkben írtam.

50-1-seo-modszer-hatterkep

9, Magasabb átkattintási arányt eredményez

Hogyan vezet a SEO magasabb átkattintási arányhoz?

A keresési eredményekben nagyobb láthatóság és relevancia jobb átkattintási arányt is eredményez, ami a SEO másik fontos előnye.

Bizonyított tény, hogy minél előkelőbb helyen szerepel a keresési eredményekben egy weboldal, annál több kattintás történik a weboldalra. Egy tanulmány szerint az első helyezés jelentősen magasabb átkattintási arányt eredményez mind az asztali, mind a mobil keresésekben.

A “Bevételnövelés SEO-val” könyvben a keresőoptimalizálásról részletesen olvashatsz.

Ez asztali számítógépen 30,54%-os, mobileszközökön pedig 23,59%-os CTR-t generált. A CTR fokozatosan csökken a keresési pozíció csökkenésével együtt, ami arra utal, hogy a magasabb keresési helyezés és a magasabb CTR között összefüggés van.

Összegezve

Ma már nem könnyű egy-egy kulcsszóra előre kerülni és meg is tartani ezt a helyezést. Ha a Te céged képes rá, akkor ez a látogatóknak egy plusz pozitív visszajelzést ad, hogy nem ma kezdted és értessz ahhoz, amivel foglalkozol. Ez segíti a bizalom kiépülését, így könnyebben vásárolnak vagy vesznek igénybe szolgáltatást tőled. Végülis ez a cél!

A bizalmat elérni tudjuk milyen nehéz. Pénzen nem megvehető és nagyon könnyen tönkre lehet tenni. A Google 1. hely egy óriási előnye, hogy segít kiépíteni a bizalmat a cégeddel kapcsolatban.

Sok sikert kívánok hozzá!

Ha érdekel, hogyan használhatod ki a keresőoptimalizálás előnyeit, vedd fel velem a kapcsolatot!