SEO fogalmak érthetően

A keresőoptimalizálás külön szakmává nőtte ki magát és mint minden szakma, ez is számos fogalmat, idegen szót tartogat azok számára, akik megpróbálnak eligazodni benne. Ezért fontosnak tartom összegyűjteni egy helyen ezeket és ha épp valamelyiket nem tudod, akkor itt megtalálhatod. Nem unalmas, lexikális meghatározások, hanem rövid, érthető, hétköznapi nyelven foglalom össze őket.

A cikk alján meg is hallgathatod, ha nincs kedved most olvasni.:)

SEO Fogalmak

1. fogalom- Keresőoptimalizálás= SEO

A keresőoptimalizálás, angolul Search Engine Optimization, azt a célt szolgálja, hogy a honlapod jobb helyet érjen el a keresőkben. Fontos megjegyezni, hogy Magyarországon a kereső a Google-t jelenti, hisz a statisztikákból kiderül, hogy a magyar internetezők jelentős része a Google-t használja.

Tehát a SEO egy gyűjtő szakterületté vált. Ide tartozik minden olyan tudásanyag, ami azért van, hogy a honlapod úgy legyen optimalizálva, hogy minél jobb helyezést érjen el a keresőben. Természetesen a fizetett hirdetések utáni helyezésekről van szó.

2. fogalom- Google webmestereszközök- Search Console

A Webmestereszközök, angolul Search Console, a Google fejlesztése. Számos statisztikai adatot megtudhatsz belőle a honlapodról. Megtudhatod, hogy a honlapod kulcsszavai, aloldalai milyen eredményt értek el a keresőben. Nyomon követheted a honlapodra mutató linkeket, illetve a belső linkeket. Rendkívül hasznos SEO szempontból.

Ahhoz, hogy működjön és a honlapodról küldje az adatokat, fel kell telepíteni a követőkódot a honlapodra.

A Webmestereszközökről bővebben is olvashatsz a Webmestereszközök című cikkben.

3. fogalom- Linképítés

A linképítés azt jelenti, hogy a megfelelő módon és a megfelelő helyeken helyezel el linkeket a honlapodon kívül és belül egyaránt. Ez támogatni fogja a keresőben való előrejutást, többek között azért, mert értékesebb az a honlap, aminek megfelelő módon van építve a linkprofilja.
A keresőoptimalizálás egyik fontos területe. Linképítésnek számít a külső, a belső és a kifelé mutató linkek megfelelő használata.

    • Külső linkek- a honlapodra más honlapokról mutató linkek.
    • Belső linkek- a különböző aloldalaid egymásra mutató linkjei
    • Kifelé mutató linkek- azok a linkek, amik más honlapokra mutatnak a honlapodról

Mind a 3 féle linknek fontos szerepe van, így együtt alkotnak egy linkprofilt. Különböző eszközökkel arra kell törekedni, hogy természetes linkek épüljenek, amik segítik a keresőben történő lehető legjobb helyezés elérését.

Részletesen olvashatsz a sikeres linképítéshez szükséges alapvető szabályokról, a Linképítés szabályai cikkben.

 

4. fogalom- Kulcsszó fogalma

Azok a szavak, amik a honlapod tartalma szempontjából fontosak. Arról a tevékenységről szólnak, amivel foglalkozol. Kulcsszavakra keresel, ha érdekel valami az interneten. Beírod a Google-be azt a szót, ami érdekel és a találatok között böngészel.

5. fogalom- Kulcsszótervező

A Kulcsszótervező, angolul Keyword Planner. A Google kulcsszóválasztó eszköze a legelterjedtebb és a célra tökéletesen megfelel. A cél, hogy kiválasszuk azokat a kulcsszavakat, amikre a honlapunk tartalmát optimalizálhatjuk. Vagyis a tartalom fejlesztés elengedhetetlen eszköze. Segítségével megtalálhatjuk azokat a kulcsszavakat, amikre a célközönségünk keres. Pl. aki használt autókkal foglalkozik, annak a legfontosabb kulcsszava a “használt autók” lesz. De ahhoz, hogy a Google találati listáján jó helyezést érjen el, ahhoz sok, ebben a témában releváns kifejezésre kell, hogy feljöjjön. Minden esetben legalább több száz szóról beszélünk, amik közül sokakat érdemes felhasználni a tartalom fejlesztés során.

 

6. fogalom- Kulcsszó kutatás

A kulcsszó kutatás során állapítjuk meg azokat a kulcsszavakat, amikre a honlap tartalmát ki kell alakítani. A Kulcsszó tervezőben lehívott listát alaposan át kell böngészni és ki kell alakítani egy rövid- közép- és hosszútávú stratégiát. El kell dönteni a menüpontokat, gyűjtőoldalak kulcsszavait, blogbejegyzések témáit. Erre nincsen jól meghatározható szabály, hogy hogyan kell csinálni. Tapasztalat és a téma átlátása szükséges hozzá.

7. fogalom- SEO tanácsadás

Az interneten rengeteg SEO-val kapcsolatos információ megtalálható. Ennek az a hátránya, hogy nehéz kideríteni, mire van konkrétan Neked szükséged? A SEO tanácsadás egy olyan konzultáció, amikor a SEO tanácsadóval kötelezettségektől mentesen megbeszéled a honlapod keresőre való optimalizálásának lehetőségeit. Ő mit tud adni? Te mit vársz el tőle? Már itt tisztázhatjátok az elvárásokat, elképzeléseket. Ezzel lerövidíted azt az időt, amit a keresőoptimalizálással fogsz tölteni.

A SEO Tanácsadás cikkben bővebben is olvashatsz erről.

 

8. fogalom- Yoast

A Yoast egy WordPress bővítmény. Ha járatos vagy a WordPress szerkesztésében, akkor tudod, hogy minden feladatra lehet találni egy bővítményt. A Yoast SEO területen talán a legjobb bővítmény, de az biztos, hogy a legsikeresebb.
A Yoast előnyeit a SEO eszközök című cikkben írtam le.

9. fogalom- SEO szövegírás

Amikor kifejezetten SEO szempontból készítessz el egy cikket és figyelembe veszel minden fontos szempontot, hogy a legjobb helyezést érje el a keresőben. Többek között figyelni kell a kulcsszósűrűségre, a H1-H2-H3 tagek megfelelő használatára és még sok más apró, de annál fontosabb részletre. A SEO szövegírás cikkemben sokkal bővebben is olvashatsz róla.

10. fogalom- Lokális SEO

Lokális, vagyis helyi SEO azt jelenti, hogy egy adott településre optimalizálsz egy weboldalt. Nagyon hatékony tud lenni, mert a helyi vonatkozású kulcsszavakra könnyű előre jönni. Főleg azért, mert a legtöbb vállalkozás még mindig nem tulajdonít nagy figyelmet a keresőoptimalizálásnak. Így aki tudja, hogy miket kell beállítani a honlapon, az nagy előnyre tehet szert.

Pl. “Fodrász Győr” kulcsszóra havonta átlagosan 590 keresés érkezik. Egy győri fodrásznak valószínűleg megérné, ha ezeknek a kereséseknek nagy része az ő honlapjára jutna el. A lokális SEO-ról itt olvashatsz bővebben.

11. fogalom- Horgonyszöveg

A horgonyszöveg az a kulcsszó vagy mondat, amivel linkelünk egy oldalt. Tehát, ahogy az előző fogalomnál láthatod, a Lokális SEO a horgonyszöveg, mert én a Lokális SEO aloldalt akartam linkelni. Fontos, hogy a horgonyszövegnek és a cikk tartalmának kapcsolódnia kell egymáshoz, mert úgy tudja erősíteni igazán a linkelt tartalmat.
Készítettem a horgonyszöveg használatáról egy rövid videót, amit a Keresőoptimalizálás videók oldalon találsz.

Egy videóban is összefoglaltam számodra a cikk tartalmát, ha most épp nincs kedved olvasni.:)

 

12. fogalom – Webhelytérkép

A Webhelytérkép, angolul site map, a weboldal összes aloldalát, képét tartalmazza, amit engedélyeztél, hogy bekerülhessen a webhelytérképbe. Ezt érdemes beküldeni a Google-nek időnként. Illetve akkor, amikor több változtatás is történt a weboldalon. Megkönnyíti és felgyorsítja a Google számára az indexelést.

13. fogalom – Meta elemek

A meta elemek azok a beállítási részek egy aloldalon, amiket a Google kiemelten néz egy aloldal feltérképezésénél. Jelentősen befolyásolja azt, hogy melyik kulcsszóra, milyen eredményt fog elérni az adott aloldal. Arról a kulcsszóról kell szólnia a tartalomnak, amire a meta elemeket optimalizáltuk.

Meta elemek:

  • Title
  • Meta leírás

 

Ha bármi kérdésed vagy észrevételed van a cikkel kapcsolatban, tedd fel nyugodtan. Minden vélemény számít! 🙂 A SEO fogalmak érthetően cikk folyamatosan bővül, amint újabb és újabb ötletek érkeznek.

A SEO a Cégedért főoldalán még sok hasznos információt találhatsz.