UNAS SEO – UNAS webáruházak keresőoptimalizálása

 

Az UNAS webáruháza optimalizálása bizonyos szempontból eltér más webáruázak optimalizálásától. Minden rendszernek megvannak a jellegzetességei, így természetesen az UNAS webáruház rendszernek is. Az alapvető SEO szabályok és alapelvek itt is érvényesek, de a rendszer előnyeit és hátrányait figyelembe kell venni a SEO munka során.

Minden honlapmotornak megvannak az előnyei és hátrányai, mint ahogy a fizetős webáruház rendszereknek is. Az UNAS sem kivétel. Ebben a cikkben szeretnék segítséget nyújtani abban, hogy egy UNAS webshopból a lehető legtöbbet ki lehessen hozni és a lehető legjobb eredményeket  el lehessen érni SEO téren. Természetesen ezzel is lehetséges és van sok példa sikeres, nagyobb profittal rendelkező UNAS webáruházakra is.

Ebben a cikkben segítséget adok abban, hogy egy UNAS webáruházat hogyan tudsz optimalizálni. Hol találod a legfontosabb SEO funkciókat és mik az előnyei és hátrányai SEO szempontból.

 

UNAS SEO/keresőoptimalizálás – Hogyan kezd el?

Fontos elmondani az elején, hogy az UNAS rendszere minden olyan alapvető SEO beállítással rendelkezik, ami szükséges a keresőoptimalizáláshoz.

Érdemes a globális beállításokkal kezdeni. Ezeket csak egyszer kell beállítani és az egész webshopra érvényesek lesznek, tehát a hatásuk is nagyobb lehet.

 

1, Title, meta leírás beállítása UNAS-ban

Állítsd be globálisan a title-t, a meta leírást. Van egy javasolt formátum a title-re de ez esetenként eltérhet. Más verziók is lehetnek sikeresek.

Ha ezt a beállítást használod, akkor nem lőssz mellé:

  1. „UNAS SEO – SEO a Cégedért”

vagy Vintage stílus jellemzői – Vintage Nekem

 

Persze a domain név lehet kiírva is: „UNAS SEO – seoacegedert.hu”

Teszteld le, hogy ezek vagy esetleg más verzió jobban működik-e nálad!

Nincsenek kőbe vésett szabályok, ez SEO téren szinte mindenre érvényes!

 

A webáruház összes kategóriájára be tudsz állítani egy meta leírást és az összes termékére is egy meta leírást. Be tudod állítani, hogy a név változzon, így nem lesz duplikáció.

Ezt pedig itt tudod megtenni termékek esetében:

Marketing/Keresőoptimalizálás, SEO/Automatikus SEF és META generálás/Automatikus termék SEF és meta adatok

Kategóriák esetében:

Marketing/Keresőoptimalizálás, SEO/Automatikus SEF és META generálás/Automatikus kategória meta adatok

A változót hagyd meg vagy illeszd be a szövegbe oda, ahol majd értelmes szöveggé fog összeállni és mentsd el! Egy ilyen változó így néz ki ebben az esetben: [name]

 

unas-meta-beallitasok

2, Webhelytérkép

A webhelytérkép linkjét érdemes időnként beküldeni. Ha eddig nem tetted meg, akkor mindenképp küld be a Google Search Console fiókodba.

Az admin felületen a webhelytérkép linkjét itt találod:

Beállítások/Külső kapcsolatok/Google kapcsolatok/Google Search Console/Sitemap URL

 

Csak másold ki a linket és illeszd be a Google Search Console fiókodba.

50-1-seo-modszer-hatterkep

3, Átirányítások létrehozása

Ha törölsz egy terméket vagy bármilyen aloldalt, akkor az átirányításokra is figyelni kell. Ha van helyette hasonló termék, akkor 301-es átirányítással kell kezelni és utána törölni.

Ha teljesen megszűnik a termék és hasonló sem lesz, akkor nem baj, hogyha 404-es hibára fut. Ilyen esetben viszont érdemes a 404-es hibához tartalmazó aloldalt kicsit testre szabni. Elhelyezhetsz linkeket, képeket, hogy onnan jó irányba tereld a felhasználót.

UNAS-ban automatikusan 301-es átirányítást hozol létre, ha használod az átirányítás funkciót.

Az átirányítás funkciót itt találod:

Marketing/Keresőoptimalizálás, SEO/URL kezelés/Átirányítás

Utána kattints a “Hozzáad” gombra, ahol megadhatod a régi URL-t, amit át akarsz irányítani és az új URL-t, ahová át akarod irányítani.

unas-atiranyitas-funkcio

4, Google Search Console aktiválása

A Google Search Console, vagyis Webmester eszközök fontosságát most nem szeretném hangsúlyozni. Egy UNAS webshop optimalizálása sem képzelhető el enélkül.

Itt most elég annyi, hogy ha még nincs aktiválva a weboldaladon, akkor mindenképp tedd meg!

Itt tudod megadni a követőkódot, amit a Google-től kaptál:

Beállítások/Külső kapcsolatok/Google kapcsolatok/Google Search Console

 

Ha a Google Analytics követőkód elhelyezését keresed, akkor azt is itt találod a Google Analytics fülön belül.

 

UNAS SEO/keresőoptimalizálás – Előnyök

Keresőre optimalizált szöveg

Pozitív mindenképp az a lehetőség, hogy a kategória oldalak aljára írhatsz egy szöveget. Nem az a lényeg, hogy ezt hányan fogják elolvasni! Ha a látogatók 5%-a olvassa el, akkor már nekik értékes tartalmat tudtál adni. Ezt értékeli a Google és jobb eredményt fogsz elérni, mintha nem lenne ott a szöveg. Azért is érdemes, mert a Google látja azt, hogy az adott kulcsszóhoz szorosan kapcsolódó kulcsszavakra is adtál tartalmat, tehát értékesebbnek fogja tartani az adott kategória oldaladat.

Az azonban fontos, hogy ne csak egy „hasra ütött” szöveg kerüljön oda, hanem tudatosan a legfontosabb kulcsszavaidról írj benne. És itt ne arra gondolj, hogy szerepeljen benne ötször a kulcsszó, hanem arra, hogy a termékekkel kapcsolatban vannak tipikus kérdések, amik mindig előjönnek. Ezeket válaszold meg! pl. zuhanykabin rendelése, ékszer házhoz szállítása stb.

Plusz jó tanács még, hogy akár a Google Kulcsszó tervezőben is megnézheted a kisebb keresettségű kulcsszavakat, amik az adott kategóriához tartoznak és bele fogalmazhatod ebbe a szövegbe.

Elérési út:

Termékek/Kategóriák kezelése/kiválasztod az adott kategóriát, majd a “Módosít” gombra kattintassz. Ekkor bejön a szerkesztő felület és a “Kategória/termék lista alatti tartalom” nevű szövegmezőbe írhatod a szöveget.

 

unas-kategoria-alja-szoveg

Termékek több kategóriába sorolása

Egy adott terméket besorolhatsz több kategóriába is, amit azért érdemes megtenni, mert különböző felosztásokban szerepelhet. Így több kategóriát hozhatsz létre és több kulcsszót is tudsz megcélozni.

 

Robots.txt módosítása

Inkább haladó funkció, de adott esetben ha szükség van rá, akkor szintén pozitív, hogy külön lehet módosítani egyszerűen a robots.txt fájlt. Ez az a fájl, amivel ki tudsz tiltani aloldalakat a keresőből. Erre nagyrészt nem lesz szükséged, de érdemes tudni, hogy van erre is lehetőséged.

Illetve ami nagyon fontos lehet az az, hogy az egész weboldalt is ki lehet tiltani a keresőből. ha az van beállítva a robots.txt-ben.

Így tudod leellenőrizni, hogy hogyan van beállítva a robots.txt:

www.domainneved/robots.txt

Az UNAS admin felületen pedig itt találod:

Marketing/Keresőoptimalizálás, SEO/Robots.txt kezelés

Ott pedig egyszerűen csak be kell írni azt, ahogy kinézzen.

Fontos! Semmiképp se módosítsd, ha nem vagy teljesen biztos abban, amit csinálsz!

unas-robots-txt

UNAS SEO/keresőoptimalizálás – Hiányosságok, hátrányok

Címkézés

Sajnos a címkézés lehetősége nem áll rendelkezésre. Pedig komoly előnyt jelent, ha optimalizált címke aloldalakat lehet létrehozni. Ez azt jelenti, hogy az URL, a title, a meta leírás megadható legyen. Sőt a keresőre optimalizált szöveg készítése ugyanúgy, mint a kategóriáknál, eléggé fontos tényező lenne.

Ezekkel az aloldalakkal olyan kulcsszavakat is meg lehetne célozni, amik kis keresettségűek és erősíteni tudják az erősebb kulcsszavakat. Ezekből sokat létre lehet hozni, ami összeadódva már jelentős mennyiségű látogatót hozhat.

50-1-seo-modszer-hatterkep

Design és rendszer elemek

Másik hátrány az, hogy a rendszer design elemei eléggé nehezen változtathatóak. Még apróbb változtatásokhoz is az UNAS ügyfélszolgálatra van szükség. Kisebb módosításokat megcsinálnak készségesen, de a nagyobb fejlesztésekhez már elég komoly összegeket kellene kifizetni.

Ez azért probléma, mert egy ponton túl, ha fejleszteni szeretnéd a főoldalt, akkor lesznek dolgok, amiket nem tudsz megcsinálni. És ez érinthet egyes SEO fejlesztéseket is. Ha pl. a főoldalt szeretném felhasználó baráttá tenni, akkor ezt nem tehetem meg vagy csak komoly beruházás árán.

Alkategóriák több kategóriába rendezése

Sajnos az alkategóriákat nem tudom több kategóriába sorolni. Erre nem mindig van szükség, de van, amikor jól jönne. Egy kategóriának megvan a szülő főkategóriája és nincs lehetőség megadni neki még egy szülő kategóriát.

A kategóriák optimalizálásához készítettem egy videót, ami biztosan segítségedre lesz, hogy a kategóriákat a legjobban optimalizáld! Ezek a legfontosabbak egy webáruház optimalizálása szempontjából!

 

Amennyiben más rendszer alatt futó webáruházak optimalizálása is érdekel, ajánlom az alábbi cikkeimet:

Magento SEO

Shoprenter SEO

 

Remélem sikerült segítséget nyújtanom UNAS SEO témában és Te is eredményes, népszerű, optimalizált UNAS webáruházat építessz majd, ami sok vevőt hoz. Ha bármilyen kérdésed merült fel vagy szeretnéd a tapasztalataidat megvitatni, akkor fordulj hozzám bizalommal!