Webmestereszközök- a Google 1. hely egyik lépcsőfoka!

 

Festés ecset nélkül? Fényképezés fényképezőgép nélkül? A Webmestereszközök nélkül pont ilyen nehéz egy weboldalt eljuttatni a Google 1. helyre!

A Webmestereszközök, vagyis Search Console, a Google által fejlesztett eszközök összessége, melyek egy kezelőfelületen érhetőek el. Számos fontos eszköz megtalálható benne. Pontos statisztikát kapsz az oldalad látogatottságáról, a Google-ben való elhelyezkedéséről, átkattintási arányról, linkekről és még sok más dologról…

Itt mutatja meg a Google, ha probléma van a honlapoddal, ezért nem árt tisztában lenni azzal, mi, mit jelent.

Adódhatnak problémák, amiket te is könnyen meg tudsz oldani és vannak, amikhez programozó szakember szükséges. De érdemes tisztába lenni mindegyikkel és legalább azt észre venni, ha valami nem stimmel.

Miért hasznos a Webmestereszközök?

Megtudhatod, hogyan szerepel az oldalad a Google-ben. Mik a pozitívumok és negatívumok? Tudod, mit kell kijavítani és amin lehet még tovább fejleszteni. Segítségével nem pusztán vakon lövöldözünk, hanem pontosan tudjuk mire koncentráljunk.

Ebben a cikkben 8 menüpontot írok le részletesebben, amiket igazán fontosnak tartok.

Keresési megjelenés

1, Html fejlesztések

A keresési megjelenés menüponton belül a Html fejlesztések hasznos adatokkal szolgálhatnak. Az a jó, ha semmilyen adatot nem látsz, mert akkor minden rendben. Megmutatja, hogy a meta leírásokkal vagy a title szövegekkel van-e valamilyen probléma. Ha valahol hiányzik vagy egyezést talált, akkor kiírja, hogy mennyi hibát talált és pontosan hol. Így azonnal tudod javítani.
Ezen a képen azt írta, hogy két title megegyezik, amit javítok is. Bárcsak minden ilyen egyszerű lenne…:)

Keresési forgalom

2, Keresési statisztikák

A keresési forgalom menüponton belül a Keresési statisztikák rengeteg adatot szolgáltatnak. A webmestereszközök azon része, amivel a legtöbbet lehet foglalkozni, mert annyi féle adatot zúdít rád. Rá tudunk keresni a kulcsszavakra, oldalakra, bejegyzésekre. Hogyan teljesítettek? Konkrétan mely kulcsszavak sikeresebbek?
Szempontok, amiket be lehet állítani:

  • Kattintások
  • Megjelenítések
  • CTR (Átkattintási arány)
  • Elhelyezkedés

Mindegyiket emelkedő vagy csökkenő sorrendbe lehet rakni, így meg tudod vizsgálni, az egyes szempontok szerint, hogyan teljesített a honlap.

3, Az Ön webhelyére mutató linkek és Belső linkek

Ez a két menüpont szintén a Keresési forgalom menüponton belül található. Azért fontosak, mert ellenőrizni tudod, honnan kaptál linkeket és a belső linkek hogyan helyezkednek el.

4, Nemzetközi célzás

Annak lehet hasznos, aki a honlapját külföldön is népszerűsíteni akarja, esetleg van magyar és idegen nyelvű honlapja is ugyanazzal a tartalommal. Ebben az esetben a hreflang címkét kell alkalmazni, hogy ne számítson duplikációnak a két ugyanolyan tartalmú oldal.

5, Mobilos használhatóság

Itt ellenőrizheted, hogy mennyire használható mobilon a honlapod. Ha WordPress honlapmotort használsz, akkor nem valószínű, hogy itt problémát észlelsz, de azért néha érdemes ránézni. Ez a szempont egyre fontosabb, hisz már többen interneteznek mobilról, mint asztali gépről.

Google index

Ezzel a menüponttal nem foglalkozom részletesen. Érdemes átnézni időnként, de olyan fontos adatokat nem szolgáltat, amikkel érdemes foglalkozni. Kivéve, ha nagy mennyiségű hibajelzés jelentkezik.

Feltérképezés

6, Feltérképezési hibák

Itt mutatja meg az url és webhelyhibákat. Pl. azokat az aloldalakat, címkéket, amiket kitöröltél és 404-es hibaként jelenik meg, ha valaki odatéved. Ezeket érdemes átirányítani.

7, Robots.txt

A robots.txt fájl az első, amit a keresőrobotok megnéznek, ha egy oldalra látogatnak. Itt ki tudsz zárni aloldalakat, sőt az egész oldalt a keresőből. Amíg az oldal fejlesztése tart, ez hasznos lehet, de ne maradjon benne, mert így nincs esély feljönni a keresőben.
Ha ezt a képet látod, akkor nincs probléma. Ha javítani kell, akkor ebben a videóban megmutatom a beállítását.

8, Webhelytérképek

Ezen a ponton tudod feltölteni a webhelytérképedet a Google számára. Ezt érdemes megtenni, mert könnyebben és gyorsabban indexeli be a Google az oldaladat.

 

Ezek voltak azok a menüpontok, amiket feltétlen érdemes kezelni és figyelemmel kísérni. A többi is fontos, de ha valami furcsát tapasztalsz, akkor érdemes kikérni szakember véleményét, mielőtt változtatsz bármin is.

Ha bármi kérdésed vagy észrevételed van a Webmestereszközökkel kapcsolatban, tedd fel nyugodtan. Minden vélemény számít! 🙂

A Seo a cégedért főoldalán még sok hasznos információt találhatsz.