Weboldal látogatottság ellenőrzés

Mindenki, akinek weboldala van, fontos számára a weboldalának látogatottságát mérni és arról hiteles információkat kapni. Illetve ugyanilyen fontos a konkurens weboldalak látogatottságának ellenőrzése is. Hiszen ha tudjuk, hogy miben jobb a konkurens, akkor tervet készíthetünk arra nézve, hogy megelőzzük.

Tehát a saját és mások weboldalának látogatottságát is mérni szeretnénk. Ehhez adok hasznos eszközöket, ötleteket ebben a cikkben.

 

Weboldal látogatottság ellenőrzés saját weboldalon

Google Analytics

A Google Analytics az egyik legismertebb Google eszköz. Nagyon sok weboldalon fenn van, tényleg rendkívül sok mindent megmutat és mindent ingyen!

google-analytics-kezdo-felulet

Google Analytics kezdő felület

Google Analytics funkciói

Összehasonlíthatod a különböző online marketing eszközeid hatékonyságát.

  • Tudni fogod, hogy organikus keresésekből, hirdetésekből, közösségi médiából, direkt linkekből vagy bármely más módon és arányban érkeznek a látogatóid.
  • Konverziót mérhetsz.
  • Láthatod, hogy milyen eszközökről érkeznek hozzád a látogatók, pl. Asztali gép vagy mobil
  • Korosztályonként milyen arányban érkeznek a látogatók.
  • Mely aloldalaid teljesítenek jobban?
  • Mi iránt érdeklődnek a látogatóid? pl. sport, szabadidő, számítástechnika stb.
  • Milyen méretű képernyőn keresztül nézik a weboldaladat?
  • Nyomon követheted a weboldaladon egy látogatód életútját. Mely aloldalakon mennyi időt tölt?

… és még sok hasznos információt tudhatsz meg. Persze, nem szabad nagyon elmélyülni a statisztikai adatokban, de ismerni és használni kell azt a néhány funkciót, amire szükség lehet.

Csak egy követőkódot kell elhelyezni a weboldal forráskódjában és utána folyamatosan küldi az adatokat. Érdemes beállítani hozzá a Tag managert is, ami még több információt nyújt a látogatóidról. Így sokkal könnyebb lesz vevővé változtatni őket.

A Google Tag manager beállítását WordPress weboldalba ebben a videóban mutatom meg.

Összekötheted a Google Search Console fiókoddal is, amiről majd ezután írok.

 

Google Search Console

A Google Search Console, régi nevén Webmester eszközök SEO szempontból a leghasznosabb ingyenes eszköz. Az Analyticshez hasonlóan egy követőkódot kell telepíteni a weboldal forráskódjába és utána küldi az adatokat. Csak az organikus találatokból érkező forgalmat mutatja, de azt sokkal részletesebben, mint az Analytics. Tehát a Google Ads rendszeren keresztül elindított hirdetésekből bejövő látogatók sem tartoznak ide!

Minél előbb telepíted, annál előbb lesznek használható adataid. Kell egy kis idő, hogy megfelelő mennyiségű adat összejöjjön, amire már lehet alapozni. Később össze lehet hasonlítani bizonyos időszakokat. Annál pedig nincs jobb, amikor a tavalyi szezont össze lehet hasonlítani az ideivel.

Nagyon hasznos még, hogy a weboldalon jelentkező technikai hibákat is kimutatja. Időnként érdemes ránézni és azt az egy-két funkciót leellenőrizni, hogy minél előbb kiderüljön, ha van valami probléma.

google-search-console-kezdo-felulet

Google Search Console kezdő felület

Google Search Console funkciói

Organikus találatokból érkező kattintások a weboldalra.

  • A weboldal mely kulcsszavakra ér el eredményt? Hány kattintás, hány megjelenítés, milyen pozíció?
  • A különböző aloldalak hogyan teljesítenek?
  • Hány külső linket kap a weboldal és honnan?
  • Össze lehet hasonlítani különböző időszakok teljesítményét.
  • 16 hónapra visszamenőleg lehet visszanézni az adatokat.
  • Technikai hibák feltárása pl. 404-es, 500-as stb.
  • Title, meta leírás problémák mutatása.
  • Webhelytérkép beküldése.
  • Robots.txt fájl ellenőrzése.

… és még néhány hasznos eszköz, amit most nem sorolok fel, de mindenképp nézz utána és használd!

Tehát sok és rendkívül fontos eszközök vannak a Search Console eszköztárában és mindezt ingyenesen!

Szintén hasznos, hogy kulcsszó ötleteket is lehet szerezni, amikre aztán a megfelelő tartalmat el lehet készíteni.
Erről korábban már készítettem egy videót:

Ha sok látogatót szeretnénk mérni a saját honlapunkon, akkor a tartalmat mindenképpen fejleszteni kell! A Weboldal SEO című cikkemben részletesen írok erről.

Weboldal látogatottság ellenőrzés külső és saját weboldalon

Similarweb

A Similarweb.com szoftvere bármely weboldalt elemzi, ha beírjuk a keresőmezőjébe a domain nevet. Ezzel más weboldalakat is tudunk elemezni, de az ingyenes verzió nem túl pontos. Csak hozzávetőleges adatokat tudunk meg, de támpontnak és érdekességnek ez is megteszi.

Viszont csak a látogatottabb weboldalakról tudhatunk meg sok információt. Azt nem lehet megmondani, hogy milyen szinttől érhetőek el ezek az információk.

similarweb-com-kezdo-felulet

Similarweb.com kezdő felület

Similarweb funkciói

  • A világ összes weboldalához képest hányadik az adott weboldal?
  • Az ország összes weboldalához képest hányadik?
  • Abban a témában, amiben tevékenykedik, abban hányadik globálisan?
  • Hány látogatója volt az utolsó 6 hónapban?
  • Mennyi időt töltenek a weboldalon a felhasználók? Hány aloldalt olvasnak átlagosan?
  • Mely országokból érkeznek a látogatók és milyen arányban?
  • A forgalom eloszlása, vagyis milyen módokon és arányban jönnek a látogatók. pl. Organikus kattintások, közösségi média stb.
  • Milyen weboldalak és milyen arányban hivatkoznak rá?
  • Fizetnek-e hirdetésekért?
  • A közösségi média felületek és az onnan érkezők aránya.
  • Versenytársak, hasonló témájú weboldalak.

 

Tehát sok érdekes információt ad, de ezek nagyon pontatlanok tudnak lenni!

 

Alexa Rank

Az Alexa Rank az Amazon ingyenes szoftvere. Hasonlóan a Similarweb-hez csak hozzávetőleges adatokat tud adni egy weboldalról. Itt is többféle funkciót láthatunk, de csak azok a weboldalak esetében, amik elég népszerűek. Fontos, hogy csak a főoldal látogatottságát méri, az aloldalakét nem, ami meglehetősen félrevezető. Az Alexa toolbarral rendelkező felhasználók internetezési szokásai alapján állítja össze a rangsorolását és a különböző adatokat.

alexa-rank-kezdo-felulet

Alexa Rank kezdő felület

Alexa Rank funkciói

  • Weboldal helyezése globálisan
  • Weboldal helyezése az adott országban
  • Mely országokból érkeznek a látogatók és milyen arányban?
  • Mennyi időt töltenek a weboldalon a felhasználók? Hány aloldalt olvasnak átlagosan?
  • Versenytársak, hasonló témájú weboldalak.
  • Milyen weboldalak és milyen arányban hivatkoznak rá?

 

Tehát összességében nagyon hasonló szempontokat találhatunk itt is. Magyarországi viszonylatban eléggé elhanyagolható azok száma, akik ezt az eszközt használják.

Ahhoz, hogy igazán látogatott weboldalt fejlesszünk, fontos a weboldal fejlesztés lépéseit ismerni! A sikeres weboldal fejlesztés lépései című cikkben erről részletesen írok!

Weboldal látogatottság számláló

A weboldal látogatottság számlálókra biztosan emlékszünk a 90-es és 2000-es évekből. Általában az oldalsávba tették ki. Az okát a mai napig nem értem, hiszen semmilyen haszna nem volt. Ha látunk egy számot, akkor az nagyon viszonylagos. Minden témánál más és más adat számít jónak, főleg nem mindegy, hogy új vagy égi weboldalról beszélünk. De még ha egy nagy számadat is látszik, attól még a tartalom érdekel engem, mint felhasználót. Szerencsére mostmár nem használják, nagyon ritkán lehet ilyet látni. Nem javaslom a használatát.

 

Akkor melyiket válasszam?

Mindegyiket használhatod a feladattól, céljaidtól függően. A Search Console a legjobb a saját weboldalad organikus forgalmának vizsgálatában. Az Analytics átfogó képet ad szintén a saját weboldaladról. A Similarweb és az Alexa Rank más weboldalak adatait is megmutatja, de rendkívül pontatlanul, ezért csak viszonyításnak jó.

Bármilyen kérdés esetén fordulj hozzám bizalommal!