SEO könyvek, amiket ne hagyj ki!
A legújabb és legjobb írásokat keresed az iparágban? Vess egy pillantást ezekre az ajánlott olvasmányokra, melyek a helyi SEO-n és a kulcsszótípusokon túl még további területekre is kalauzolnak.
Milyen könyvet olvastál utoljára? Ha bővebb információt keresel a SEO és a keresőmotorok működéséről, számos írás segítségével bővítheted tudásod.
Ebben a cikkben a legnépszerűbb kiadványokról olvashatsz a keresőmotor-optimalizálás, a linképítés, a helyi keresés és a keresőmotorok világából, jól ismert szakértők tollából.
A lista tartalmazza a legfrissebb darabokat is, melyek a keresőmarketing kampányok terén nyújtanak új stratégiákat. Jó olvasást!
Könyvek a keresőmotor-optimalizálásról
1. Ferge Balázs – Bevételnövelés SEO-val
Az utóbbi 6 év, több mint 800 SEO projektje alapján összegyűjtött tapasztalatok összegzése. Számos előadás, oktató anyag készítése és egyéni konzultáció, képzés megtartása után úgy gondolom, hogy mindenkinek segítség lesz ez a könyv, aki a SEO iránt érdeklődik.
Ha szeretnéd az alapoktól megismerni, átlátni és azonnal alkalmazni is a keresőoptimalizálást, akkor a “Bevételnövelés SEO-val” Neked szól. Gyakorlatias, képernyőmentésekkel, lépésről-lépésre tanácsokkal lát el. Minden fontos SEO területet tartalmaz, ami szükséges az eredmények eléréséhez.
Direkt figyeltem arra, hogy úgy írjam meg, hogy a szakmai kifejezéseket ne használjam, csak akkor amikor muszáj. Akkor pedig el is magyarázom a jelentésüket.
A gyakorlati lépéseken túl a SEO gondolkodásmódot és stratégiai szemléletet is igyekeztem átadni, amit minden ügyfelemnél alkalmaztam. Illetve a kiszervezéshez is adok tanácsokat.
2. SEO For Beginners: An introduction To SEO Basics
A mű nagyszerű kiegészítője a Search Engine Journal’s beginner’s útmutatójának. Egy hatalmas e-book, melyből megtanulhatod az iparág működésének alapjait és fontosságát.
Ez az egyik legjobb útmutató a területtel való ismerkedéshez.
Ízelítő a témákból:
- A linkek fontossága
- Az elmúlt 20 év: A keresőoptimalizálás rövid története
- 20 gyakori mítosz és cáfolatuk
- és még sok más téma
A szerzők többek között:
- Loren Baker
- Julie Joyce
- Ryan Jones
- Danny Goodwin
- Dave Davies
- Brian Harnish
- Stoney deGeyter
- Dan Taylor
- Anna Crowe
- Benj Arriola
- Tylor Hermanson
- Julia McCoy
- Jeremy Knauff
- Helen Pollitt
- Brock Murray
3. Eric Enge, Stephan Spencer és Jessie C. Stricchiola: The Art Of SEO: Mastering Search Engine Optimization
Ez az egyik alapvető, s kötelező írás a területen belül. Akár kezdő, akár harcedzett profi vagy, ezzel a művel elkezdheted vagy felfrissítheted tudásod. A szerzők a keresőmotorok alapjairól beszélnek: a történetükről, hogy hogyan értékelik a tartalmakat, s hogyan értheted meg, mit lát a keresőmotor, amikor feltérképezi a tartalmat.
A SEO tervezésről, az alkalmazás fázisairól, a kulcsszókutatásról, a keresőbarát weboldalak fejlesztéséről, a tartalommarketingről, a közösségi médiáról, s annak szerepéről is stabil tudást nyújt. A legújabb algoritmus fejlesztésekről, mint a Panda és a Penguin, valamint a keresők büntetéseiről is friss információt találsz.
Ebben az egyre bonyolultabb és folyamatosan fejlődő iparágban az egyik legjobb mélyreható oktatóanyag Erik könyve, mely minden szakterületi gyűjteményben alapvetőnek számíthat.
4. Matthew Capala : The Psychology Of A Website: Mastering Cognitive Biases, Conversion Triggers And Modern SEO To Achieve Massive Results
Ha szeretnéd átalakítani webhelyedet annak érdekében, hogy a keresési tevékenység révén érkező látogatók potenciális vagy valós ügyfelekké váljanak a vállalkozás számára, nézd meg Matthew Capala művét!
Ez a negyedik kiadványa a digitális marketing témakörében, a kezdőknek szóló útmutató, a kulcsszókutatás és a Facebook után.
5. Stoney DeGeyter : The Best Damn Website & Ecommerce Marketing And Optimization Guide, Period
Stoney DeGeyter régóta van a szakmában, ez pedig a legújabb műve. Ebben a könyvben az iparág alapelemeit tárgyalja, szilárd bázist nyújtva a továbblépéshez. A kulcsszókutatástól a meta tagekig és a fejlécek optimalizálásáig minden szerepel benne. Ha alapozó művet keresel, mely azért haladóbb témákat is lefed, ez a jó választás.
6. Kristina Azarenko: Ecommerce SEO Mastery: 10 Huge SEO Wins For Any Online Store
Kristina Azarenko nevét érdemes ismerni a szakmában. Tudásával teljesen felfordította az iparágat, s az online tanfolyamoktól a saját fejlesztésű Google Chrome bővítményekig mindennel foglalkozik. A legújabb könyve pedig nagyszerű betekintést nyújt a legfrissebb és legnagyszerűbb e-kereskedelmi módszerekbe.
7. Eli Schwartz: Product-Led SEO: The Why Behind Building Your Organic Growth Strategy
Eli Schwartz SEO tanácsadó, aki több mint egy évtizedes tapasztalattal segíti az olyan márkákat, mint a Shutterstock, a WordPress, a Blue Nile, Quora és a Zendesk. A termékközpontú keresőoptimalizálás inkább a mögöttes logikára és elméletre összpontosít az apró lépések helyett. Ebből megtudhatod, hogyan növeld a forgalom mellett az értékesítést is az organikus kereséssel.
Könyvek a linképítésről
8. Paddy Moogan: The Link Building Book
Paddy Mooghan jól ismert professzora a linképítésnek. Ő hozta létre az egyik legátfogóbb írást a témában. A linképítés történetétől a tervezésig és a kampányok kivitelezéséig technikák széles körét sajátíthatod el. Az írás 2013-ban született, 2020-tól pedig frissített verziója online is elérhető ingyenesen.
Könyvek a helyi SEO-ról
9. Roger Bryan: Local SEO Secrets: 20 Local SEO Strategies You Should be Using NOW
Helyi szintű a vállalkozásod? Ha igen, akkor helyi szintű keresőoptimalizálásra van szükséged, hogy a környezetedben lévő ügyfelek számára növeld a láthatóságod. Ebből a gyűjteményből 20 ilyen stratégiát ismerhetsz meg, hogy nagyobb helyi forgalmat irányíts üzleted felé.
Az érintett témák többek között van a Google Cégem, az e-kereskedelmi termékoldalak optimalizálása, a PR szerepe a kampányban és a Google Ads helyi szolgáltatásainak megismerése.
Könyvek a keresőmotorokról
10. Eric Schmidt és Jonathan Rosenberg: How Google Works
A Google vezetői – Eric Schmidt, a Google korábbi elnök vezérigazgatója és Jonathan Rosenberg, a termékekért felelős korábbi alelnök bemutatják -, amit a világ vezető keresőmotorjának építése során tanultak. A tárgyalt témák közé tartozik a vállalati kultúra, stratégia, tehetség, döntéshozatal, kommunikáció, innováció és a problémakezelés. Bár ez a könyv nem egyértelműen arról szól, hogyan működik a Google keresés, betekintést nyújt a mögötte álló emberekbe és a vezetői folyamatokba.
11. Balog Krisztián: Entity-Oriented Search
Azok számára, akik a keresőmotorok mélyebb, technikai részleteibe szeretnének belemerülni, nagyszerű ez a kiadvány. Balog Krisztián a stavangeri egyetem számítástechnika professzora és a Google AI munkatársa.
„Az információkeresésben szerzett általános háttér elegendő az anyag követéséhez, beleértve az alapvető valószínűségszámítási és statisztikai fogalmak megértését, valamint a gépi tanulási koncepciók és a felügyelt tanulási algoritmusok alapvető ismeretét.”