Termékek optimalizálása

 

Egy webáruházban a termékek keresőoptimalizálása / termék SEO az egyik olyan terület, amivel a legkevesebbet foglalkoznak. Kétségkívül sok energia befektetéssel jár, de az egyik legofntosabb és legtöbb előnnyel járó SEO feladat. Ha a termékek jól teljesítenek a Google találati listáiban, akkor számos látogatót hozhatnak és a kategóriáknak is több linkerőt adnak át.

Ha jól optimalizáljuk, akkor több száz, több ezer vagy még több termék összeadódva jelentős előnyöket hoz a webshopnak. Ezt nem lehet elérni egy-két kattintással. Sok munkával jár, de mindenképp érdemes foglalkozni vele. Ebben a cikkben minden olyan részletről olvashatsz, ami befolyásolja a termék aloldalak eredményeit a Google-ben.

  1. fejezet

Mit jelent a webáruház termék SEO?

    A webáruház keresőoptimalizálás, vagy webshop SEO egyik lényeges része a termék SEO. 

    Több módon is megfogalmazhatjuk:

    • termék aloldalak optimalizálása
    • termékek keresőoptimalizálása
    • termék SEO

    Angolul product SEO vagy product optimization. 

    Mindegyik kifejezés azt jelenti, hogy egy webáruházban úgy hozzuk létre a termék aloldalakat, hogy azok a Google-ben majd minél jobb pozícióban szerepeljenek. Mivel egy webáruházban a termék aloldalakból van a legtöbb, ezért rendkívül fontos, hogy azok minél értékesebbek legyenek.

    Ebben a cikkben arról lesz szó, hogy hogyan érhetünk el minél több látogatót a termék aloldalakkal.

    Ehhez több, kisebb szempontot kell figyelembe venni.

    Fontos! Ajánlom a Webáruház keresőoptimalizálás című cikkemet, amiben nagyon részletesen írok minden fontos tudnivalóról a témában.

    Termék optimalizálás, termék SEO előnyei

     

    1, Sokkal több látogató érkezhet a termék aloldalakra a Google-ből.

    2, Sokkal több linkerőt és értéket adnak át a termék aloldalak, ezzel erősítve az egész weboldalt. 

    3, A kategóriák is jobban teljesítenek, hiszen a hozzájuk tartozó termék aloldalak értékesebbek SEO szempontból.

    4, Egyszer kell jól elkészíteni őket, utána hozzák az eredményt.

     

    Termék optimalizálás, termék SEO hátrányai

    1, Sokkal több munka elkészíteni.

    Más hátrányról nem tudok.:)

     

    Termék név és title optimalizálása

     

    A termék title és név egyezzen meg. A termék neve kerül a title-be. Esetleg ki lehet próbálni olyan kulcsszavakat, amik vonzóbbá tehetik a terméket. 

    Először a termék title-lel találkozik a felhasználó. Amikor a Google-ben a találati listán megjelenik a termék aloldala, akkor a title jelentősen befolyásolni fogja a felhasználót, hogy rákattint vagy sem.

     

    A termék elnevezés tartalma

    A termék elnevezés létrehozására természetesen nem lehet egyfajta sablont alkalmazni. Minden termék más, de van három rész, amit mindenképpen tartalmazzon.

    • a kategória neve (az a kategória, amihez a termék tartozik)
    • a termék pontos, csak rá jellemző tulajdonságai
    • a termék cikkszáma, azonosítója

    pl: “Caprera íves zuhanykabin, 90x90cm” vagy “Caprera 90x90cm íves zuhanykabin”

    Mindkét megoldás jó. 

    Az íves zuhanykabin kulcsszónak benne kell lennie, hiszen abban az alkategóriában található a termék.

    A különböző tulajdonságokat pedig azért kell feltüntetni a névben, mert ezektől lesz az adott termék egyedi. 

    Fontos! Nem egyezhet meg két termék elnevezése egymással. Ha csak egy dologban különbözek, akkor a névben benne kell lennie annak a tulajdonságnak.

    2. fejezet

    Milyen egy értékes termék leírás?

     

    A termék leírás készítése során több szempontot figyelembe kell venni. Több részleten múlik, hogy mennyire lesz értékes. Ebben a fejezetben azokról a részletekről lesz szó, amiken mind múlik, hogy milyen eredmények születnek.

    Az alábbi képen egy kis segítséget látsz a termék aloldal felépítésével kapcsolatban:

     

    Átlátható, könnyen olvasható

    Jól kell tagolni alcímekkel, bekezdésekkel. Minden új gondolatot új bekezdésbe írj, tagold a szöveget. Legyenek benne felsorolások. A termék előnyei, tulajdonságai, jellemzői legyenek kibontva.

    A termékleírás hossza

    Nincs konkrétan meghatározható mennyiség, ami már biztosan sikeres lesz. Ezt is érdemes a konkurenciához mérni. Ha az adott kulcsszóra a Google találati listáján az első helyeken pl: 300 szavas termék leírások szerepelnek, akkor elég nehéz lesz őket megelőzni 20 szóval. 

    Viszont vannak olyan termékek, amikről lehetetlen 200-300 szót írni. Minden termék más, de a Google-nek számít a mennyiség. 

    Kulcsszavak használata

     

    A kulcsszavakat nem szabad eröltetni a szövegbe. Ha az adott termékről írunk, akkor nem lehet elkerülni, hogy szerepeljen benne. Egy 800-1000 szavas szövegben 5-6 alkalommal szerepel a kulcsszó, akkor az elég lesz. Ebbe azok is beletartoznak, amik ragozott formában vannak megfogalmazva. 

    Érdemes az adott kulcsszót az első 100 szóban szerepeltetni 1-2 alkalommal. Tehát még a szöveg elején szerepeljen.

    Használj rokon értelmű szavakat, szinonímákat, pl: “lakberendezési tippek” rokonértelmű kifejezése a “lakberendezési tanácsok”.

    Használd más sorrendben a 2-3-4 szóból álló kulcsszavakat, pl: ha az “íves zuhanykabin” a kulcsszó, akkor érdemes lehet “zuhanykabin íves formában” vagy “íves formájú zuhanykabin” verziókban is használni. 

    Termék meta leírása

    A meta leírás feladata, hogy vonzóvá tegye a termék aloldalt. Felkeltse az érdeklődést abban a rövid terjedelemben, amit a Google enged. Ennek most jelenleg 140-160 karakter között kell lennie. Nem könnyű feladat, de érdekesnek kell lennie. A termék nevét is tartalmaznia kell, hiszen termékeknél a terék neve a kulcsszó is egyben.

    Könnyebb és gyorsabb megoldás, amikor egy sablon meta leírást készítenek, amiben a változó a termék neve lesz. Így nem lesznek ugyanazok a meta leírások minden terméknél, de nem is egyediek. Ez kevesebb munka, de kevésbé lehet vonzó a felhasználónak, hiszen nem a termék egyedi jellemzői alapján lett megfogalmazva.

    Vannak hívószavak, amiket érdemes használni, mert még vonzóbbá tehetik a meta leírást. Ilyenek lehetnek:

    • olcsó
    • legjobb
    • kiváló minőségű
    • exkluzív
    • gyors házhozszállítás
    • stb.

    Pl: “A Caprera íves zuhanykabin, 90x90cm a legjobb zuhanykabinok egyike kiváló ár érték aránnyal. Szakértő segítséget adunk a kiválasztáshoz minden esetben.”

      Termék vélemények

       

      A vélemények, visszajelzések a termékkel kapcsolatban rendkívül fontosak. Sokan ez alapján döntenek és szívesen olvasgatják őket. Ami pedig értékes a felhasználó számára, azt a Google is értékesként fogja számon tartani. Érzékeli, hogy a látogató ott sok időt tölt. És azt is, hogy nagyobb arányban vásárolják azokat a termékeket, amik rendelkeznek termék véleményekkel.

      SEO szempontból mivel a termék aloldal tartalma növekszik hasznos információkkal, ezért értékesebb lesz.

      Termék képek

      A termék képek a tartalom egy fontos részét adják, hiszen külön keresési találatként a képek is megjelennek a Google találati listáin. Ha pedig jól teljesítenek, akkor plusz értéket adnak az adott terméknek  és a weboldalnak egészében is.

      Tehát az a legjobb, ha egyedi képeket használsz. Olyanokat, amik még nem voltak feltöltve sehol. A méretük pedig minél kisebb, annál jobb. Legyen több termék képe egy terméknek.

      Gyakori kérdések

       

      A gyakori kérdések egy olyan szekció, ami a termék leíráshoz tartozik. Gyűjtsd össze a vevőid, érdeklődőid kérdéseit és válaszold meg a termék leírásában egy külön részben. A kulcsszókutatás során is találhatsz ilyen kérdéseket vagy akár fórumokat, Facebook csoportokat böngészve.

       

      III. fejezet

      A termék aloldalak technikai optimalizálása

       

      Vannak technikai jellegű feladatok is egy termék aloldal kapcsán. A tartalomhoz képest kevésbé fontosak, de ha nincsenek rendben, akkor csökkenthetik a hatékonyságot.

      Termék URL

      A termék URL-be a termék teljes elnevezése kerüljön be. Ugyanaz, mint a termék neve, csak nem használunk ékezetes betűket, speciális karaktereket és szóközt. A szavak közé kötőjelet teszünk.

      Ha ugyanaz lesz, mint az elnevezés, akkor az is egyedi lesz. Nagyon fontos az URL esetében is, hogy ne legyen két ugyanolyan URL létrehozva. Nem csak termékek nem egyezhetnek megy, hanem blog, kategória URL-el sem egyezhet meg.

      Gyakran kerül be az alkategória neve a termék URL-be. Ez nem szükséges, de nem is árt. Lehet egy kis plusz értéke.

      Oldal betöltődés sebessége

      A webáruház sebessége annyira fontos, amennyire a konkurens webáruházak is gyorsak. Annyit érdemes foglalkozni vele, hogy a konkurens webáruházak gyorsaságát elérje. Tehát a termék aloldalak is ennyire legyenek gyorsak.

      A Google Page Speed Insights számos javaslatot ad a gyorsításhoz. Ha bérelhető webáruház rendszerről van szó, akkor kevesebb eólehetőségünk van a technikai beállításokon javítani.

      Struktúrált adatok

      A struktúrált adatok is egy olyan plusz feladat, ami okozhat látogatottság növekedést. Ez nem garantált, de ha van rá erőforrás, akkor meg lehet csinálni.

      A Google-nek erre is van külön eszköze, amivel könnyen el lehet végezni a szükséges beállításokat.

      https://www.google.com/webmasters/markup-helper/

      Linképítés

       

      A linképítés egy teljesen önálló terület. Ebben a cikkben nem térünk ki rá. Csak fontos megjegyezni, hogy a termék aloldalak igazán jó SEO teljesítményéért foglalkozni kell a linképítéssel is.

      A termék aloldalakat tehát érdemes linkekkel erősíteni, de ezt a SEO stratégia alapján kell végezni.

      Az már lehet egy egyszerűbb stratégia, ha olyan termékeket erősítünk linkekkel, amiknek a kategóriáit is erősítettük. Így az adott termékcsoport kiemelt figyelmet kap. A termékek erősítik a hozzájuk tartozó kategóriákat és a kategóriák a hozzájuk tartozó termékeket.

      A Search Console nagy segítséget ad a linképítéshez is, de csak akkor amikor már vannak SEO eredmények. Akkor több olyan kulcsszót is találhatunk, amire érdemes linket építeni.

      Hogyan néz ki mobilon?

      Természetesen fontos a mobilos kinézet. Ez bizonyos webáruház rendszereknél külön szerkeszthető, fejleszthető, de pl. a bérelhető webshop rendszereknél nincs rá lehetőség.

      Ha van rá lehetőség, akkor mobilon még egyszerűbbnek és átláthatóbbnak kell lennie, mint asztalin. Csak a szükséges elemek szerepeljenek a termék aloldalon.

      Összegezve

       

      Fontos megjegyeznem, hogy a cikkben felsorolt részletek elkészítése jelentős munkát igényel. Minden esetben mérlegelni kell, hogy melyik termékcsoportnál vagy akár termékenként melyiknél éri meg befektetni ezt az időt, energiát és akár pénzt. A gyakorlatban tudom, hogy nincs mindenre idő, de nem is kell a webáruház elindulásánál már tökéletesnek lennie minden termék aloldalnak. Be lehet tervezni havonta x darabot. Azt is tudom, hogy gyakran sokkal kevésbé fontos feladatokkal megy el rengeteg idő egy cégen belül. Úgyhogy érdemes ezt tárgyilagosan nézni és az egyik legfontosabb feladatok között kezelni.

      Summary
      Article Name
      Webáruház termék SEO / keresőoptimalizálás
      Description
      A webáruház termékeinek keresőoptimalizálása az egyik legfontosabb és legtöbb időt és energiát igénylő feladata. Ehhez adok segítséget.
      Author