Az emberek 2022-ben már nem az asztali számítógépet részesítik előnyben, hanem okostelefonról böngészik az internetet. Ennek következtében vált gyakorlatilag alapvető követelménnyé a mobilbarát weboldal készítése, főleg ha előkelő helyen szeretnénk rangsorolni a Google találati listáján. A következő bekezdésekből kiderül majd, hogy milyen egyéb indokok miatt fontos a reszponzív honlap létrehozása SEO szempontjából.

Tíz ok, amiért elengedhetetlen a mobilbarát weboldal készítése

Lényegében bárkinek lehet már saját honlapja. Van azonban két dolog, amire nem mindenki figyel oda:

  • Megfelelően keresőoptimalizált legyen a weboldal, azaz egyszerre feleljen meg az ügyfelek és a Google elvárásainak is;
  • Valamint reszponzív sablon szerint működjön, vagyis az oldalon elhelyezett tartalmak és az egész felépítés igazodjon a látogatók készülékeinek képernyőméretéhez, legyen szó akár nagy átmérőjű monitorokról, vagy kisméretű okostelefonokról.

Nézzünk kapásból tíz okot, aminek hatására még jobban átláthatóvá válik, hogy miért fontos a mobilbarát weboldal készítése.

1. Sokkal több látogatót és vásárlót szerezhetsz

Ha rendelkezel saját weboldallal, akkor nyilván találkoztál már a Google Analytics szolgáltatásával. Itt rengeteg értékes információt megtudhatsz a látogatóidról, többek között azt is, hogy milyen eszközökről böngészik az oldalad.

Elárulhatom, hogy az internetezők közel 50%-ban (vagy még nagyobb arányban!) mobilról tekintik meg a weboldalad. Ezt az adatot figyelembe véve már láthatod, hogy miért fontos mobilbarát holnapot készíteni.

Ha nem reszponzív az oldalad, akkor elveszítheted a látogatóid és a potenciális ügyfeleid felét!

2. A Google előnyben részesíti a mobilbarát oldalakat

A Google Search Console felületén le tudod ellenőrizni, hogy mely bejegyzéseid nem jelennek meg a mobilos találatok között, mivel a Google robotok észlelése szerint nem mobilbarát az adott oldal.

A mobilos használhatósággal kapcsolatos problémákat ki kell javítani, másképp az algoritmus hátrébb rangsorolja a tartalmunkat, vagy egyáltalán nem fogunk megjelenni a TOP100 találat között a telefonos böngészőben.

Sőt, sok weboldalkészítő szakember azt ajánlja, hogy először mindig a webhely mobilos verzióját hozzuk létre, és csak ezt követően az asztali változatot. Sokkal könnyebb így a webdesign elkészítése. Ezt nevezzük mobile-first reszponzív weboldal készítésnek.

3. A gyors információáramlás elősegítése

Mi a legfontosabb minden internetező számára? Hogygyorsan hozzájusson a számára szükséges adatokhoz, minél előbb választ találjon a kérdéseire.

A metrón utazva, a buszon munkába menet, vagy éppen a szabadban egy séta alkalmával, bárhol és bármikor el tudják érni a weboldalunkat okostelefonon keresztül.

Ez lenne tehát a mobilbarát weboldal készítésének lényege: a reszponzív honlap segítségével könnyen, akadálymentesen hozzáférhetővé válik minden információ.

4. Növelheted a fogyasztói elégedettséget

Ha a mobilok képernyőjén könnyen kattinthatók a CTA gombok, nincsenek túl közel egymáshoz az interaktív elemek és jól olvashatók a szövegek, akkor minden látogatónk elégedett lesz a webhelyünk minőségével.

Az elégedett ügyfelek több konverziót hajtanak végre, valamint nagyobb az esélye annak is, hogy visszatérő vásárlók lesznek.

A felhasználói élmény növelése egyben bevételnövekedést is jelent, valamint a visszafordulási arány is csökken, vagyis több időt töltenek az oldaladon.

5. Az internetezők elvárják a mobilbarát megjelenést

Manapság egyre inkább alapkövetelménnyé válik, hogy minden új weboldal reszponzív formában jelenjen meg. Ezt figyelhetjük meg például a WordPress sablonok között is, ahol szinte mindegyik automatikusan igazítja a webes tartalmakat a képernyőmérethez.

Ennek okán az emberek már nemcsak elvárják a mobilbarát elrendezést egy weboldalon 2022-ben, hanem magától értetődőnek tekintik, hogy ha megnyitnak egy honlapot a telefonjukon, akkor az ideális formában használható legyen.

6. Bizalmat építhetsz ügyfeleid körében

A weboldal készítés területén nincs is fontosabb a jó hírnévnél és a minőségi szolgáltatások nyújtásánál. Mindkettőt elősegíti a mobilbarát megjelenés.

Ha látogatóid pozitív élményekkel gazdagodnak az oldaladon töltött idő alatt mobilos böngészés során, akkor nagyobb az esélye annak, hogy visszatérnek máskor is, illetve a barátaiknak is ajánlják majd a cégedet.

A vállalkozásunk megítélése javul, tartalmaink értékesek, hasznosak és modernek lesznek a felhasználók körében.

7. Minden eszközön jól fog működni az oldalad

Reszponzív weboldal készítésénél egyszerre fontos a megjelenés és a funkcionalitás magas színvonala mobilokon.

A rugalmas elrendezések, képméretezés és média-lekérdezések következtében weboldalad könnyen igazodik majd minden készülék jellemzőihez, így egységesen pozitív lesz a felhasználói élmény.

8. Nincs szükség két külön weboldalra

Korábban az volt a bevett szokás, hogy ugyanazon weboldalt több eltérő változatban készítették el, melyek a képernyőméreteket kategóriákba sorolták, és mindig a megfelelőhöz illő elrendezés jelent meg a böngészőben. Ez volt az adaptív webdesign.

Gyakran eltérő URL címeken is szerepelt az asztali és a mobilos verziója a weblapoknak. Ez azonban rengeteg plusz munkával járt, és keresőoptimalizálás szerint sem volt előnyös.

Könnyen vezethet ugyanis duplikációhoz a megkettőzött tartalom, és hátrébb fog minket rangsorolni a Google. Emellett az oldalunk feltérképezése és indexelése is nehézkessé válik a böngészőmotor robotjainak, mert két külön webhelyet kell átfésülniük.

A reszponzív webdesign segítségével ezek a problémák elkerülhetők.

9. Gyors betöltődés mobilon is

Az adaptív webdesign másik hátulütője az, hogy mivel számos változat létezett az eltérő képernyőméretekhez igazítva egyazon weboldalból, ezért a honlap betöltődése elég sok időt vett igénybe.

A reszponzív weboldalak viszont automatikusan igazítják a tartalmat a képernyőmérethez, így szinte villámgyors böngészést biztosítanak asztali számítógép mellett okostelefonokon is.

10. A mobilos vásárlások népszerűsége

Ha webshopot üzemeltetsz, mindenképp szükséged lesz mobilbarát verzióra a webáruházadból. A termékek keresése és vásárlása elképesztően népszerű okostelefonon.

Kb. 2014 óta meghaladja a mobilos forgalom a számítógépes vásárlók számát a legnagyobb webáruházak oldalain.

Ha belegondolsz, hogy azóta mennyit fejlődött a technika és mennyire elterjedt lett az online vásárlás Magyarországon a COVID-19 és a karanténhelyzet következtében, akkor világossá válik a reszponzív webshop fontossága.

Összefoglaló

Egy webhely mobilbarát felépítése elemi fontossággal bír a sikeres online működés, a bevételnövelés és a fogyasztói igények kielégítése céljából.

Mindezek mellett külön kiemelendő, hogy a Google szemében mennyire lényeges a reszponzivitás, amit csak tovább fokoz a több milliárd mobilos felhasználó.

A Kiszervezett Marketing Kft. profi csapata segítséget nyújt, ha mobilbarát weboldalt szeretnél készíteni! Keress minket bátran! 🙂