Webáruház készítés lépései

Egy webáruház elkészítéséhez a
technikai tudáson kívül stratégiai gondolkodásra is szükség
van. A tervezés és a felhasználói igények pontos felmérése
elengedhetetlen. Ezt nem lehet megtanulni tanfolyamokon és pont ez a
legfontosabb. Nincsenek titkos trükkök, módszerek. Arra van
szükség, hogy a felhasználó szemével tudjuk látni a témát és
kitaláljuk azt, hogy számára mi lesz a legjobb webáruház.

Meg lehet fogalmazni lépéseket a
webáruház készítéssel kapcsolatban, amiket minden esetben
érdemes többé-kevésbé betartani.

Ferge Balázs vagyok. Webáruházak keresőoptimalizálásával foglalkozom 2016 óta. Számos webáruház készítésében részt vettem. Woocommerce, Opencart, Magento és több zárt forrákódú webáruház rendszerrel is foglalkoztam. A javaslataim alapján lettek felépítve az alapoktól. Ilyenkor minden egyes részletet úgy találtam ki, hogy az megfeleljen az alábbi elvárásoknak:

  • felhasználó barát felépítés
  • könnyen átlátható
  • gyorsan megtalálja a felhasználó, amit keres
  • minden kérdésre választ adjon
  • technikai szempontból is megfeleljen a Google elvárásainak

Minden esetben látogatottság
növekedést, több vevőt hoztak a javaslataim.

Egy webáruház fejlesztésének több
lépése van. Több szakember dolgozik össze az ügyféllel, hogy a
lehető legjobb és leghatákonyabb webáruház épüljön fel.

Fontos különválasztanod azokat az
elképzeléseket, amik számodra lényegesek és azokat, amiktől
valóban hatékony lesz a webáruház. Ezek bizony nem mindig esnek
egybe! A legtöbb részletben érdemes valamelyik szakember
véleményét megkérdezni és jól átgondolni.

Így én egy webáruház elkészítését
felhasználó szemmel is tudom nézni és minden javaslatomat ez
alapján készítem el. A legjobb SEO eredmények eléréséhez ez
nélkülözhetetlen.

Konzultáció az ügyféllel

Az a legfontosabb, hogy az ügyfél tisztában legyen a tényekkel. Nem szabad rózsaszín cukormázas elképzeléseket előadni, ami rettentően tetszeni fog neki, de aztán kiderül, hogy ez nem teljesen van így. Ez a weboldal fejlesztő és a SEO szakember feladata.

Egy Webáruház tanácsadás során minden lépésben segítünk és az ügyfél számára legjobb megoldásokat fogjuk használni.

Kérdések, amikkel kapcsolatban
reálisan kell látnia az ügyfélnek:

Webáruház rendszer kiválasztása

Számos webáruház rendszer elérhető.
Mindegyiknek más és más előnye és hátránya van. Először azt
kell eldönteni, hogy melyik legyen. Mi dolgoztunk már mindegyik
népszerű rendszerrel, ezért a tanácsadás hozzá tartozik a
munkánkhoz. Nem vagyunk elköteleződve egyik rendszer mellett sem.

A döntést az ügyfél hozza meg, de
minden információt, tapasztalatot átadunk, ami hasznos lehet.

Bérelhető, nyílt forráskódú vagy
zárt forráskódú webáruház legyen?

Ezzel kapcsolatban írtam már cikket, ami megkönnyíti a 3 nagyobb típus közötti választást: Webáruház típusok összehasonlítása

Azt le kell szögezni az elején, hogy minden vállalkozás más és más, tehát mindenkinek más működik jobban.

A webáruház elkészülésének ideje

A webáruház elkészítése 1-2
hónaptól egészen 6 hónapig is húzódhat. A projekt
bonyolultságától, az egyeztetések hatékonyságától, a
fejlesztő gyorsaságától és az ügyfél hozzáállásától is
függ.

Bármelyik részlet meghosszabbíthatja
a munkát, ezért menet közben minden tényezőt meg kell
figyelemmel kell kísérni.

Mikor hoz nyereséget a webáruház?

Mindenki erre kíváncsi. Nyilván az a
cél, hogy minél előbb profitot termeljen, de ezt is rengeteg
tényező befolyásolja és nem a webáruház készítőjétől függ
elsősorban. Persze, ha gyenge webáruházat épít, akkor az a
profitra is hatással lesz.

De a webáruház elindítása után
végzett online marketing munka hatékonysága befolyásolja
jelentősen a bevételt. Ezt az elején még nem lehet látni,
úgyhogy erre vonatkozóan senki nem mondht hiteles előrejelzést.
Ne is várd el!

Az ügyfélnek is időt kell tennie a projektbe

Az ügyfél együttműködése nélkül
nincs gördülékeny, gyors és hatékony munka. Biztosítania kell
szükséges anyagokat, információkat. Meg kell néznie és
véleményeznie a készítés során a webáruházat.

Tehát az elején tisztázzuk, hogy ő
is szánjon rá időt, energiát.

Nem az ő ízlésének kell elsősorban megfelelni, hanem a szakmai szempontoknak

Valamilyen szinten az ügyfélnek
elégedettnek kell lennie a webáruházzal, de meg kell értenie azt,
hogy ez egy bevételtermelő eszköz. Nem egy dísztárgy, amit
kiteszek a polcra vagy egy drága piros sportautó, amit mutogatok a
haveroknak és egyébként semmi értelmes funkciója nincsen.

A webáruház egy bevételtermelő
eszköz, ami a cégedet teszi nyereségessé, ha jól építed fel.

Ezért elsődlegesen hinni kell a
szakembereknek minden egyes részlet megtervezése során. Ha már
megbíztad őket, akkor hadd csinálják a dolgukat.

Ha a legfontosabb dolgokat átbeszéltük
az ügyféllel, akkor a szakemberekkel is egyeztetni kell.
Természetesen ez történhet úgy is, hogy együtt átbeszélünk
mindent az ügyféllel és a szakemberekkel. Ez már csak egyeztetés
kérdése.

Kulcsszó kutatatás, konkurencia elemzés

A kulcsszó kutatás minden webáruház
alapja. Ha elég részletes és alapos, akkor sok kulcsszót kell
megtalálni, amik hasznosak lesznek. Így tudsz a vevőid nyelvén
szólni és azokat a kifejezéseket használni, amikre ők keresnek.
Ezt már az elején meg kell csinálni, mert a kategóriák, címkék
és minden más aloldal elnevezése ez alapján lesz kitalálva.

Ha a megfelelő kulcsszavakat
használjuk, akkor az alapok rendben lesznek ahhoz, hogy majd jól
teljesítsenek az aloldalak. Ha nem jók az elnevezések, akkor már
az elején félre csúszik.

Ehhez egy SEO szakértő szükséges,
akinek ebben van tapasztalata.

Weboldal felépítésének megtervezése

A kulcsszó kutatás alapján meg lehet
tervezni a webáruházat. A menüsor, az oldalsáv, a lábléc és
minden más részlet is ez alapján áll össze. A SEO szakértő
átküldi a fejlesztőnek, grafikusnak a javaslatait és egyeztetnek.
A grafikus készít egy tervet, amit még lehet módosítani, ha az
ügyfél kéri.

Javítások, módosítások egyeztetések alapján

Persze egyeztetni kell a fejlesztés
különböző állomásain. Időnként az ügyfél is nézze meg és
mondja el az elképzeléseit, meg kell beszélni a felmerülő
kérdéseket.

Előfordulhat, hogy erre csak egy
alkalommal van szükség, de az is lehet, hogy többször. A lényeg,
hogy haladjon a projekt, álljon össze a webáruház és működjenek
a funkciók.

Webáruház átadása

A webáruházat át kell költöztetni
a fejlesztői felületről, át kell adni az ügyfélnek. A fejlesztő
megmutatja, oktató anyagot készít az admin felületről, hogy
használni tudja az ügyfél.

Le kell tesztelni a működést, próbavásárlásokat kell csinálni. Tehát itt már módosításokat nem lehet csinálni, legfeljebb külön megállapodás esetén.

Összegezve

Az említett lépéseket követjük minden webshop készítése során, hogy minden szempontból sikeres ebáruházat adjunk át.