Webáruház készítés lépései

Egy webáruház elkészítéséhez a technikai tudáson kívül stratégiai gondolkodásra is szükség
van. A tervezés és a felhasználói igények pontos felmérése elengedhetetlen. Ezt nem lehet megtanulni tanfolyamokon és pont ez a legfontosabb. Nincsenek titkos trükkök, módszerek. Arra van szükség, hogy a felhasználó szemével tudjuk látni a témát és kitaláljuk azt, hogy számára mi lesz a legjobb webáruház.

A webáruház készítés lépéseit mutatom meg a webáruház tulajdonos szemszögéből. Azért, hogy Te, aki webáruházat szeretnél, tisztán átlásd, hogy hogyan zajlik ideális esetben ez a folyamat.

A cikk tartalma

  1. fejezet – Ki segít a webáruház elkészítésében?
  2. fejezet – Konzultáció az ügyféllel
  3. fejezet – Kulcsszó kutatás, konkurencia elemzés webáruházak esetén
  4. fejezet – Webáruház átadása

I. fejezet

Ki segít a webáruház elkészítésében?

 

Ferge Balázs vagyok, SEO stratéga, webáruház tanácsadó.

Webáruházak keresőoptimalizálásával foglalkozom 2016 óta. Számos webáruház készítésében részt vettem. Woocommerce, Opencart, Magento, Unas, Shoprenter, Shopify és több zárt forrákódú webáruház rendszerrel is foglalkoztam. A javaslataim alapján lettek felépítve az alapoktól. Ilyenkor minden egyes részletet úgy találtam ki, hogy az megfeleljen az alábbi elvárásoknak:

 

  • felhasználó barát felépítés

  • könnyen átlátható

  • gyorsan megtalálja a felhasználó, amit keres

  • minden kérdésre választ adjon

  • technikai szempontból is megfeleljen a Google elvárásainak

Minden esetben látogatottság növekedést, több vevőt hoztak a javaslataim.

Egy webáruház fejlesztésének több lépése van. Több szakember dolgozik össze az ügyféllel, hogy a lehető legjobb és leghatákonyabb webáruház épüljön fel.

Fontos különválasztanod azokat az elképzeléseket, amik számodra lényegesek és azokat, amiktől
valóban hatékony lesz a webáruház. Ezek bizony nem mindig esnek egybe! A legtöbb részletben érdemes valamelyik szakember véleményét megkérdezni és jól átgondolni.

Így én egy webáruház elkészítését felhasználó szemmel is tudom nézni és minden javaslatomat ez alapján készítem el. A legjobb SEO eredmények eléréséhez ez nélkülözhetetlen.

II. fejezet

Konzultáció az ügyféllel

 

Az a legfontosabb, hogy az ügyfél tisztában legyen a tényekkel. Nem szabad rózsaszín cukormázas elképzeléseket előadni, ami rettentően tetszeni fog neki, de aztán kiderül, hogy ez nem teljesen van így. Ez a weboldal fejlesztő és a SEO szakember feladata.

Egy Webáruház tanácsadás során minden lépésben segítünk és az ügyfél számára legjobb megoldásokat fogjuk használni.

Kérdések, amikkel kapcsolatban reálisan kell látnia az ügyfélnek:

Webáruház rendszer kiválasztása

Számos webáruház rendszer elérhető. Mindegyiknek más és más előnye és hátránya van. Először azt kell eldönteni, hogy melyik legyen. Mi dolgoztunk már mindegyik népszerű rendszerrel, ezért a tanácsadás hozzá tartozik a munkánkhoz. Nem vagyunk elköteleződve egyik rendszer mellett sem.

A döntést az ügyfél hozza meg, de minden információt, tapasztalatot átadunk, ami hasznos lehet.

Bérelhető, nyílt forráskódú vagy zárt forráskódú webáruház legyen?

Ezzel kapcsolatban írtam már cikket, ami megkönnyíti a 3 nagyobb típus közötti választást: Webáruház típusok összehasonlítása

Azt le kell szögezni az elején, hogy minden vállalkozás más és más, tehát mindenkinek más működik jobban.

A webáruház elkészülésének ideje

A webáruház elkészítése 1-2 hónaptól egészen 6 hónapig is húzódhat. A projekt bonyolultságától, az egyeztetések hatékonyságától, a fejlesztő gyorsaságától és az ügyfél hozzáállásától is függ.
Bármelyik részlet meghosszabbíthatja a munkát, ezért menet közben minden tényezőt figyelemmel kell kísérni.

 

 

Mikor hoz nyereséget a webáruház?

 

Mindenki erre kíváncsi. Nyilván az a cél, hogy minél előbb profitot termeljen, de ezt is rengeteg tényező befolyásolja és nem a webáruház készítőjétől függ elsősorban. Persze, ha gyenge webáruházat épít, akkor az a profitra is hatással lesz.
De a webáruház elindítása után végzett online marketing munka hatékonysága befolyásolja jelentősen a bevételt. Ezt az elején még nem lehet látni, úgyhogy erre vonatkozóan senki nem mondhat hiteles előrejelzést. Ne is várd el!

Az iparág, a konkurencia, a marketing terv, a termék kínálat, a kiszolgálás minősége, a különböző kedvezmények, szolgáltatások, amiket a webáruház biztosít a vásárlóinak, mind olyan tényező, ami befolyásolja a webáruház sikerét.

 

Az ügyfélnek is időt kell tennie a projektbe

Az ügyfél együttműködése nélkül nincs gördülékeny, gyors és hatékony munka. Biztosítania kell a szükséges anyagokat, információkat. Meg kell néznie és véleményeznie a készítés során a webáruházat.
Tehát az elején tisztázzuk, hogy ő is szánjon rá időt, energiát.

A webáruház készítése során pedig mindig nyilvánvalóvá kell tenni, hogy éppen kire kell várni. Ha megakad a munka, akkor tudjon róla az illető, hogy miatta nem halad a projekt. 

 

Elsősorban a szakmai szempontoknak feleljen meg a webáruház

Természetesen az ügyfélnek elégedettnek kell lennie a webáruházzal, de meg kell értenie azt,
hogy ez egy bevételtermelő eszköz. Nem egy dísztárgy, amit kiteszek a polcra vagy egy drága piros sportautó, amit mutogatok a haveroknak és egyébként semmi értelmes funkciója nincsen.

A webáruház egy eszköz, ami a cégedet teszi nyereségessé, ha jól építed fel.
Ezért elsődlegesen hinni kell a szakembereknek minden egyes részlet megtervezése során. Ha már
megbíztad őket, akkor hadd csinálják a dolgukat.

III. fejezet

Kulcsszó kutatatás, konkurencia elemzés webáruházak esetén

 

A kulcsszó kutatás minden sikeres webáruház alapja. Ha elég részletes és alapos, akkor sok kulcsszót kell megtalálni, amik hasznosak lesznek. Így tudsz a vevőid nyelvén szólni és azokat a kifejezéseket használni, amikre ők keresnek.
Ezt már az elején meg kell csinálni, mert a kategóriák, címkék és minden más aloldal elnevezése ez alapján lesz kitalálva.

Ha a megfelelő kulcsszavakat használjuk, akkor az alapok rendben lesznek ahhoz, hogy majd jól teljesítsenek az aloldalak. Ha nem jók az elnevezések, akkor már az elején félre csúszik. Ehhez egy SEO szakértő szükséges, akinek ebben van tapasztalata.

Ha fontosak lesznek a SEO eredmények, akkor foglalkozni kell a keresőoptimalizálással már a készítés során és az elindulás után is. A webáruház keresőoptimalizálásról egy részletes cikkben írtam.

 

Webáruház felépítésének megtervezése

A kulcsszó kutatás alapján meg lehet tervezni a webáruházat. A menüsor, az oldalsáv, a lábléc és
minden más részlet is ez alapján áll össze. A SEO szakértő átküldi a fejlesztőnek, grafikusnak a javaslatait és egyeztetnek. A grafikus készít egy tervet, amit még lehet módosítani, ha az
ügyfél kéri. Utána ezt közösen egyeztetni kell.

Javítások, módosítások egyeztetések alapján

Persze egyeztetni kell a fejlesztés különböző állomásain. Időnként az ügyfél is nézze meg és
mondja el az elképzeléseit, meg kell beszélni a felmerülő kérdéseket.
Előfordulhat, hogy erre csak egy alkalommal van szükség, de az is lehet, hogy többször. A lényeg,
hogy haladjon a projekt, álljon össze a webáruház és működjenek a funkciók.

IV. fejezet

Webáruház átadása

 

A webáruházat át kell költöztetni a fejlesztői felületről, át kell adni az ügyfélnek. A fejlesztő megmutatja, oktató anyagot készít az admin felületről, hogy használni tudja az ügyfél.
Le kell tesztelni a működést, próbavásárlásokat kell csinálni. A fejlesztő a felmerülő hibákat javítja.

Utána az üzemeltetéssel kapcsolatos feladatokat látja el a fejlesztő vagy egy belsős munkatárs.

 

Összegezve

Az említett lépéseket követjük minden webshop készítése során, hogy minden szempontból sikeres webáruházat adjunk át.

Nem lehet egyfajta módon elkészíteni egy webshopot. Minden helyzet más, de mindig törekedni kell a legjobb megoldásra.