Mióta keresőmotorokat használunk a kulcsszó az egyik leggyakoribb fogalom, amivel találkozhatunk. Mi a kulcsszó jelentése? A weboldal tartalmát kulcsszavak segítségével tudjuk elkészíteni. Az internetes keresések során is ezek alapján találjuk meg a szükséges információt, ezért a kulcsszó a keresőoptimalizálásban is kiemelt jelentőséggel bír. A következőkben megismerheted a kulcsszó jelentését, működését és megjelenési felületeit.

Kulcsszó jelentése, mi is az a kulcsszó?

A SEO szakma legfontosabb kifejezése a kulcsszó. Azt a szót vagy szóösszetételt jelöli, amit az emberek beírnak a keresőbe. A kereső lehet Google, Bing vagy bármi más felület. A kulcsszó pedig állhat egy, kettő, három vagy még több szóból is. Lehet egy egész mondat is.

Példák kulcsszavakra:

  • “szerszám”
  • “kézi szerszám”
  • “Gardena elektromos fűnyíró”
  • “Zuhanykabin tisztítása”
  • “Mit jelent a SEO?”

Ezek mind kulcsszavak és így ebben a formában kell őket kezelni. Van, amelyikre átlagosan havonta több tízezer keresés indul és van, amelyikre csak tíz-húsz darab. Lehetnek nekik szinonímáik, rokon értelmű szavaik is, amit a szövegírás során kell figyelembe venni és a megfelelő módon használni.

Azt is fontos megjegyezni, hogy nem csak a SEO, hanem a Google Ads, vagyis a Google hirdetések szempontjából is létfontosságú a kulcsszó. Kulcsszavakra indulnak el a hirdetések is.

50-1-seo-modszer-hatterkep

Long tail kulcsszavak

Szintén fontos kifejezés a “long tail kulcsszó”. Jelentése, szabad fordításban, érthetően, “hosszabb kulcsszó”. Tehát sokkal hosszabb, több szóból álló kulcsszóról van szó. Ezek jellemzően kisebb keresettségűek, de sokkal több is van belőlük egy adott témán belül. Az igazán tartós és kimagasló SEO eredményekért minél többet meg kell célozni valamilyen tartalommal.

Miért fontos a megfelelő kulcsszó?

A kulcsszó a keresőoptimalizálásban a leendő vásárló keresési tevékenysége és a keresőmotor találati listája szempontjából is fontos. Lássuk, hogy működik ez!

Így talál ránk a célközönség

Holnapunknak vagy blogunknak arra kell reagálnia, amire a felhasználók rákeresnek. Ezért hiába tömjük tele oldalainkat szakszöveggel, ha az átlagember nem szakszavakat ír be a keresőmotorba. Megfelelő, közérthető kulcsszavak segítségével ránk találnak. Miután pedig ez megtörtént, könnyedén eligazodnak honlapunkon, ha termékeink nevében és leírásában is szerepelnek a kulcsszavak.

Így kerülhetünk előre a Google-ben

A kulcsszó nemcsak potenciális ügyfeleink szempontjából fontos. Ha a témához illő, megfelelő jelentésű kulcsszavakkal dolgozunk, a Google vagy más kereső relevánsabbnak fogja tekinteni oldalunkat. Így kerülhetünk előbbre az adott témához kapcsolódó keresési találatokban.

Mivel a fentiek alapján egyértelmű, hogy a megfelelő kulcsszavak cégünkhöz irányítják a vásárlókat, a keresőoptimalizálás alapjaként érdemes kulcsszókutatást végezni honlapunk indítása előtt. Ennek további előnye, hogy domain nevet is könnyebben választhatunk általa. Illetve egyben piackutató eszköz is, hiszen megmutatja, hogy milyen területek érdeklik az átlagembert egy adott témán belül. Így rögtön ötleteket is ad a honlap további tartalmaihoz.

Hol jelenik meg a kulcsszó?

A “Bevételnövelés SEO-val” könyvben az összes fontos SEO fogalmat megérted és használni is tudod majd a gyakorlatban.

Az általunk kiválasztott kulcsszavakat honlapunk több elemében is meg kell jelentetnünk a jobb eredmény érdekében. Így például jelentésüktől függően szerepelhetnek:

  • a főoldal tartalmában
  • a honlap címében
  • a title-ben
  • a meta leírásban
  • a képek aláírásában
  • a bejegyzések címében, alcímében
  • a cikkek szövegében

Érdemes egy-egy oldalt egy bizonyos kulcsszóra optimalizálni, de figyelembe venni a hozzá tartozó long tail kulcsszavakat is. Elsősorban egy kulcsszóra írjuk a cikket, de ha jól csináljuk, akkor több kulcsszóra is szerepelni fog, hiszen sok más kulcsszó is kapcsolódhat hozzá. Így előkelőbb helyen szerepelhet a keresési találatokban és több kattintás érkezhet a szövegre. A SEO szövegírás című cikkben erről részletesen írtam.

Ha igazán hatékonyan akarsz építeni linkeket és több százezer forintot és hónapokat meg szeretnél spórolni a felesleges hibák elkerülésével, akkor vásárold meg a “Bevételnövelés SEO-val” című könyvet!

Összegzés

A kulcsszó a virtuális világban kapocs a leendő ügyfelek és a céged között. A kulcsszókutatás segítségével találd meg a szükséges kulcsszavakat, és készítsd el a szükséges tartalmat! Így a keresőmotorok találataiban előbbre kerülsz, s az ügyfelek könnyen megtalálnak.