Festés ecset nélkül? Fényképezés fényképezőgép nélkül? A Webmestereszközök nélkül pont ilyen nehéz egy weboldalt eljuttatni a Google 1. helyre!

A Webmestereszközök, vagyis Search Console, a Google által fejlesztett eszközök összessége, melyek egy kezelőfelületen érhetőek el. Számos fontos eszköz megtalálható benne. Pontos statisztikát kapsz az oldalad látogatottságáról, a Google-ben való elhelyezkedéséről, átkattintási arányról, linkekről és még sok más dologról…

Itt mutatja meg a Google, ha probléma van a honlapoddal, ezért nem árt tisztában lenni azzal, mi, mit jelent.

Adódhatnak problémák, amiket te is könnyen meg tudsz oldani és vannak, amikhez programozó szakember szükséges. De érdemes tisztába lenni mindegyikkel és legalább azt észre venni, ha valami nem stimmel.

Miért hasznos a Webmestereszközök?

Megtudhatod, hogyan szerepel az oldalad a Google-ben. Mik a pozitívumok és negatívumok? Tudod, mit kell kijavítani és amin lehet még tovább fejleszteni. Segítségével nem pusztán vakon lövöldözünk, hanem pontosan tudjuk mire koncentráljunk.

Ebben a cikkben 8 menüpontot írok le részletesebben, amiket igazán fontosnak tartok.

Indexelés

1, Oldalak menüpont a Search Console-ban

Az Oldalak menüpont hasznos adatokkal szolgálhat a weboldal technikai állapotával kapcsolatban. Az ritka, hogy semmilyen adatot nem látsz, kivéve új weboldal esetében. Nem kell megijedni, ha van ott néhány sor mindenféle jelzéssel. Megmutatja…

  • A 404-es hibákat
  • Az 500-as szerver hibákat
  • A noindex címkével ellátott oldalakat
  • Felfedezve- jelenleg nincs indexelve
  • Feltérképezve- jelenleg nincs indexelve
  • Az átirányításokat tartalmazó oldalakat

Meg még egy rakás hiba sorakozhat, de nem kell mindegyikkel foglalkozni. A 404-es és az 500-as hibákat érdemes javítani, a többi esetében konzultálj egy szakemberrel. Nem biztos, hogy a javítások költségét ellensúlyozza az eredmény, amit elérhetsz vele. Lehet, hogy nem is lesz látható hatása a javításoknak.

Így nézhet ki ennek a menüpontnak a felső része…

Oldalak menüpont felső része.

Nagyon fontos, hogy görgess lejjebb, mert ott fogja mutatni a konkrét hibákat és URL-eket. Mutatom ezt is…

Keresési forgalom a Google Search Console-ban

2, Keresési statisztikák

A keresési forgalom menüponton belül a Keresési statisztikák rengeteg adatot szolgáltatnak. A Webmestereszközök azon része, amivel a legtöbbet lehet foglalkozni, mert annyi féle adatot zúdít rád. Rá tudunk keresni a kulcsszavakra, oldalakra, bejegyzésekre. Hogyan teljesítettek? Konkrétan mely kulcsszavak sikeresebbek?
Szempontok, amiket be lehet állítani:

  • Kattintások
  • Megjelenítések
  • CTR (Átkattintási arány)
  • Elhelyezkedés

Mindegyiket emelkedő vagy csökkenő sorrendbe lehet rakni, így meg tudod vizsgálni, az egyes szempontok szerint, hogyan teljesített a honlap.

A vizsgálandó időpontot is be tudod állítani 16 hónapon belül bármikor. Össze is tudsz hasonlítani időszakokat. Hogyan teljesített korábban és hogyan teljesít most? Rendkívül értékes adatok.

webmestereszkozok-teljesitmeny-menupont
A “Teljesítmény” menüpont a Google Search Console felületén.

3, Linkek

Ezt a menüpontot az oldalsávban lejjebb találod. Azért fontos, mert ellenőrizni tudod, honnan kaptál linkeket és a belső linkek hogyan helyezkednek el. Nem szerepel a listában minden link, amit kaptál. Nem tökéletes a Google statisztikája sem, úgyhogy ha teljesen pontos listát szeretnél kapni a linkjeidről, akkor ahhoz külsős szoftvert is használnod kell. Csak emiatt viszont nem éri fizetni egy SEO szoftvert.

4, Beállítások

Itt lehet jogosultságot adni bárkinek és elvenni is azt. Három féle jogosultság létezik. Tulajdonos, teljes, korlátozott. A weboldal tulajdonosának legyen tulajdonosi, mindenki másnak teljes vagy korlátozott. Egy SEO szakembernek teljes jogosultságra lesz szüksége.

Felhasználói élmény

5, Oldallal kapcsolatos élmény, Alapvető webes vitals mutatók

Ez a két menüpont is időnként megvizsgálandó. Ha túl sok hibát találsz, akkor a webodal fejlesztőjével kell javíttatnod. Nem kell ismerned különösebben a jelentésüket.

6, Robots.txt

A robots.txt fájl az első, amit a keresőrobotok megnéznek, ha egy oldalra látogatnak. Itt ki tudsz zárni aloldalakat, sőt az egész oldalt a keresőből. Amíg az oldal fejlesztése tart, ez hasznos lehet, de ne maradjon benne, mert így nincs esély feljönni a keresőben.
Ha ezt a képet látod, akkor nincs probléma. Ha javítani kell, akkor ebben a videóban megmutatom a beállítását.

8, Webhelytérképek

Ezen a ponton tudod feltölteni a webhelytérképedet a Google számára. Ezt érdemes megtenni, mert könnyebben és gyorsabban indexeli be a Google az oldaladat.

bevetelnoveles-seoval-elolap-es-hatlap
A “Bevételnövelés SEO-val” című könyvben teljes képet kapsz a SEO-ról.

Összegezve

Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy mennyire fontos eszköz. Alap szinten mindenképp érdemes ismerni. Ezek voltak azok a menüpontok, amiket feltétlen érdemes kezelni és figyelemmel kísérni. A többi is fontos, de ha valami furcsát tapasztalsz, akkor érdemes kikérni SEO szakember véleményét, mielőtt változtatsz bármin is.

Ha bármi kérdésed van, keress bizalommal!