A tartalommarketing fontossága a keresőoptimalizálásban

A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás kéz a kézben járnak. Aki jól optimalizált oldalt szeretne, annak tartalmat is kell rá készítenie, mégpedig úgy, hogy a tartalom hozzásegítse a célhoz. Egyszerűbben fogalmazva, nem mindegy, hogy mennyi és milyen szöveg van az adott oldalon, és ezeket hogyan használja fel.

Mire kell figyelni a tartalmak készítése során?

Arra,
hogy a szöveg, ami a honlapra kerül, azt a célt szolgálja, hogy
minél többen látogassák az oldalunkat. Merthogy hiába van, hiába
választjuk ki gondosan a designt, és a szöveg is teljesen
hiábavaló, ha a potenciális vásárlóink egyszerűen nem találják
meg.

A
keresőoptimalizálásnak éppen az a lényege, hogy úgy készítjük
el a weboldal szövegezését, hogy azt könnyedén meg lehessen
találni a keresőmotoron keresztül. Magyarul, ha valaki beírja a
Google-ba azt a szolgáltatást vagy terméket, amivel mi tudunk
szolgálni, minket találjon meg, és ne a konkurenciát.

Mikor hatásos a tartalommarketing?

Akkor,
ha az oldalunkon jó sokszor szerepel a keresett kifejezés, releváns
információkkal vegyítve. Elég nyilvánvaló, hol jön a képbe a
tartalommarketing: ott, hogy tartalomra van szükség az oldalunkon,
amiben szerepelnek ezek a kifejezések. És mivel egyáltalán nem
mindegy, hogy ez a tartalom milyen minőségű, és milyen a
felépítése, érdemes tudatosan megközelíteni.

A
közhiedelemmel ellentétben azonban nem az a biztos módszer, ha
már-már zavaróan telerakjuk a szövegünket a kulcsszavakkal.
Ettől élvezhetetlen lesz, ami miatt az átlag olvasó hamar
elhagyja az oldalt, de ami ennél is nagyobb gond, hogy a Google
bizony bünteti. Ennek eredményeképpen pedig ahelyett, hogy a lista
elejére kerülnénk, a végén fogunk kikötni.

Ha
keresőoptimalizálás a cél, nyugodtan írhatunk életszerű
szövegeket, indokolt mértékben használva a kulcsszavakat. És
igen, többes szám, ugyanis legjobb, ha nem egy, hanem több
kulcsszavunk is van. Érdemes tudni, hogy a szinonimákra is dob
találatot a Google, ezért sem érdemes görcsösen ragaszkodni a
kulcsszavak ismételgetéséhez. Az arany középutat érdemes
megtalálni: jó, ha többször is előfordulnak, de ne legyen
erőltetett a hatás.

A jó tartalommarketing a keresőoptimalizálás alapköve

A
jól kidolgozott tartalommarketing teszi lehetővé, hogy minél
előrébb kerüljön az oldalunk a keresőben, azaz minél többen
találják meg. Ez persze arányosan több vásárlást is fog hozni.

De
hogyan lehet ezt elérni? Nos, több tényezőt kell szem előtt
tartani ahhoz, hogy a tartalommarketing sikeres legyen. Egyrészt,
fontosak a már említett kulcsszavak is, de az sem mindegy például,
hogy hivatkoznak-e az oldalunkra mások, és ha igen, kik.

Egyértelmű,
hogy azzal nyerünk, ha máshol megjelenik egy oldalunkra mutató
link, hiszen így onnan is kaphatunk látogatókat, azaz potenciális
vásárlókat. Nem mindegy azonban, hol is történik ez a
megjelenés: azért sem, mert ez befolyásolja, hogy hány plusz
látogatónk lesz, és azért sem, mert a kereső ez alapján is
rangsorol.

Amennyiben
olyan oldalra kerül a linkünk, ami látogatott, magas presztízsű
lap, és maga is előkelő helyet foglal el a keresőben, az segít
nekünk is előrébb jutni. Fontos tehát, hogy elérjük, hogy olyan
weboldalakon hivatkozzanak ránk, amik maguk is minőségi oldalnak
számítanak.

Nem érdemes a véletlenre bízni

Ez
persze nem úgy történik, hogy tartalmat gyártunk a honlapunkra –
habár kétségtelen, hogy ez az első lépés –, aztán
hátradőlünk, és várjuk, hogy linkeljenek ránk. A
tartalommarketing arról is szól, hogy a megfelelő minőségű
szövegek megírása után arra is ügyelünk, hogy ezek a szövegek
olyan helyeken jelenjenek meg, amik hozzásegíthetnek a célunk
eléréséhez.

Azaz
keresni kell a kapcsolatokat, hogy biztosítsuk magunknak a megfelelő
megjelenéseket. Ezzel csak az a gond, hogy időigényes, és a
hatásfok is megkérdőjelezhető. Fel kell kutatni azokat a
weboldalakat, amik egyáltalán szóba jöhetnek, és akkor még nem
garantált, hogy együtt is tudunk működni velük.

Sokkal
egyszerűbb mindez, ha egy olyan felületen keresztül oldjuk meg,
ami kifejezetten erre szolgál, ezért lett kifejlesztve. Ilyen a
WhitePress, ami összehozza a keresletet a kínálattal a
tartalommarketing berkein belül.

Releváns megjelenés egyszerűen és gyorsan

A
WhitePress összekapcsolja

azokat, akik hirdetni szeretnének, azokkal, akik erre hajlandóak az
oldalukon felületet biztosítani. Teszi mindezt úgy, hogy szigorú
követelmények alapján, alaposan szűrt oldalakat gyűjt össze,
így garantálva, hogy a platformján keresztül elhelyezett cikkek
(és bennük a linkek) jó eredményeket érjenek el.

Ezt
a publikálók is biztosítják a cikkek reklámozásával, a
WhitePress
pedig ingyenesen bocsátja rendelkezésre a statisztikát, ami
alapján ellenőrizhetők az eredmények.

Az
egész rendszer teljesen automatizált, egy keresőmotor gondoskodik
arról, hogy mindenki az igényeinek megfelelő hirdetési felületet
találja meg. Jelenleg mintegy 17 000 elhelyezési lehetőséggel
lehet számolni összesen, 10 000 blogon és weboldalon!

Ezzel
a megoldással gyakorlatilag biztosítható, hogy az oldalunkra
mutató linkek megjelenjenek olyan oldalakon, amik ténylegesen
segíthetnek előrébb jutni a keresőben.

A
tartalommarketing és a keresőoptimalizálás nem lottó – nem a
szerencsén, hanem a tudatosságon múlik a siker!