A tartalommarketing fontossága a keresőoptimalizálásban

A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás kéz a kézben járnak. Aki jól optimalizált oldalt szeretne, annak tartalmat is kell rá készítenie, mégpedig úgy, hogy a tartalom hozzásegítse a célhoz. Egyszerűbben fogalmazva, nem mindegy, hogy mennyi és milyen szöveg van az adott oldalon, és ezeket hogyan használja fel.

Mire kell figyelni a tartalmak készítése során?

Arra, hogy a szöveg, ami a honlapra kerül, azt a célt szolgálja, hogy minél többen látogassák az oldalunkat. Merthogy hiába van, hiába választjuk ki gondosan a designt, és a szöveg is teljesen hiábavaló, ha a potenciális vásárlóink egyszerűen nem találják meg.

A keresőoptimalizálásnak éppen az a lényege, hogy úgy készítjük el a weboldal szövegezését, hogy azt könnyedén meg lehessen találni a keresőmotoron keresztül. Magyarul, ha valaki beírja a Google-ba azt a szolgáltatást vagy terméket, amivel mi tudunk szolgálni, minket találjon meg, és ne a konkurenciát.

Mikor hatásos a tartalommarketing?

Akkor, ha az oldalunkon jó sokszor szerepel a keresett kifejezés, releváns információkkal vegyítve. Elég nyilvánvaló, hol jön a képbe a tartalommarketing: ott, hogy tartalomra van szükség az oldalunkon, amiben szerepelnek ezek a kifejezések. És mivel egyáltalán nem mindegy, hogy ez a tartalom milyen minőségű, és milyen a felépítése, érdemes tudatosan megközelíteni.

A közhiedelemmel ellentétben azonban nem az a biztos módszer, ha már-már zavaróan telerakjuk a szövegünket a kulcsszavakkal. Ettől élvezhetetlen lesz, ami miatt az átlag olvasó hamar elhagyja az oldalt, de ami ennél is nagyobb gond, hogy a Google bizony bünteti. Ennek eredményeképpen pedig ahelyett, hogy a lista elejére kerülnénk, a végén fogunk kikötni.

Ha keresőoptimalizálás a cél, nyugodtan írhatunk életszerű szövegeket, indokolt mértékben használva a kulcsszavakat. És igen, többes szám, ugyanis legjobb, ha nem egy, hanem több kulcsszavunk is van. Érdemes tudni, hogy a szinonimákra is dob találatot a Google, ezért sem érdemes görcsösen ragaszkodni a kulcsszavak ismételgetéséhez. Az arany középutat érdemes megtalálni: jó, ha többször is előfordulnak, de ne legyen erőltetett a hatás.

A jó tartalommarketing a keresőoptimalizálás alapköve

A jól kidolgozott tartalommarketing teszi lehetővé, hogy minél előrébb kerüljön az oldalunk a keresőben, azaz minél többen találják meg. Ez persze arányosan több vásárlást is fog hozni.

De hogyan lehet ezt elérni? Nos, több tényezőt kell szem előtt tartani ahhoz, hogy a tartalommarketing sikeres legyen. Egyrészt, fontosak a már említett kulcsszavak is, de az sem mindegy például, hogy hivatkoznak-e az oldalunkra mások, és ha igen, kik.

Egyértelmű, hogy azzal nyerünk, ha máshol megjelenik egy oldalunkra mutató link, hiszen így onnan is kaphatunk látogatókat, azaz potenciális vásárlókat. Nem mindegy azonban, hol is történik ez a megjelenés: azért sem, mert ez befolyásolja, hogy hány plusz látogatónk lesz, és azért sem, mert a kereső ez alapján is rangsorol.

Amennyiben olyan oldalra kerül a linkünk, ami látogatott, magas presztízsű lap, és maga is előkelő helyet foglal el a keresőben, az segít nekünk is előrébb jutni. Fontos tehát, hogy elérjük, hogy olyan weboldalakon hivatkozzanak ránk, amik maguk is minőségi oldalnak számítanak.

whitepress-platform

Nem érdemes a véletlenre bízni

Ez persze nem úgy történik, hogy tartalmat gyártunk a honlapunkra – habár kétségtelen, hogy ez az első lépés –, aztán hátradőlünk, és várjuk, hogy linkeljenek ránk. A tartalommarketing arról is szól, hogy a megfelelő minőségű szövegek megírása után arra is ügyelünk, hogy ezek a szövegek olyan helyeken jelenjenek meg, amik hozzásegíthetnek a célunk eléréséhez.

Azaz keresni kell a kapcsolatokat, hogy biztosítsuk magunknak a megfelelő megjelenéseket. Ezzel csak az a gond, hogy időigényes, és a hatásfok is megkérdőjelezhető. Fel kell kutatni azokat a weboldalakat, amik egyáltalán szóba jöhetnek, és akkor még nem garantált, hogy együtt is tudunk működni velük.

Sokkal egyszerűbb mindez, ha egy olyan felületen keresztül oldjuk meg, ami kifejezetten erre szolgál, ezért lett kifejlesztve. Ilyen a WhitePress, ami összehozza a keresletet a kínálattal a tartalommarketing berkein belül.

Releváns megjelenés egyszerűen és gyorsan

A WhitePress összekapcsolja azokat, akik hirdetni szeretnének, azokkal, akik erre hajlandóak az oldalukon felületet biztosítani. Teszi mindezt úgy, hogy szigorú követelmények alapján, alaposan szűrt oldalakat gyűjt össze, így garantálva, hogy a platformján keresztül elhelyezett cikkek (és bennük a linkek) jó eredményeket érjenek el.

Ezt a publikálók is biztosítják a cikkek reklámozásával, a WhitePress pedig ingyenesen bocsátja rendelkezésre a statisztikát, ami alapján ellenőrizhetők az eredmények.

Az egész rendszer teljesen automatizált, egy keresőmotor gondoskodik arról, hogy mindenki az igényeinek megfelelő hirdetési felületet találja meg. Jelenleg mintegy 17 000 elhelyezési lehetőséggel lehet számolni összesen, 10 000 blogon és weboldalon!

Ezzel a megoldással gyakorlatilag biztosítható, hogy az oldalunkra mutató linkek megjelenjenek olyan oldalakon, amik ténylegesen segíthetnek előrébb jutni a keresőben.

A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás nem lottó – nem a szerencsén, hanem a tudatosságon múlik a siker!