Mit jelent a SEO?

 

A SEO kifejezés gyakran előfordul a weboldalakkal kapcsolatban. Sokan tudják, hogy egy online marketing eszköz. Azt is sokan tudják, hogy egy betűszó, de érdemes a jelentését kicsit jobban megismerni. Akinek weboldala van vagy tervez egyet, annak elengedhetetlen az alapszintű ismerete. Rengeteg bevételtől és sok más előnytől eshet el az, aki nem ismeri és nem foglalkozik vele kellő mélységben. 

Ebben a cikkben bemutatom, elmagyarázom ezt a kifejezést érthetően és lényegre törően. 

SEO jelentése magyarul

A SEO egy angol betűszó. 

SEO = Search engine optimization, vagyis magyarul keresőmotor optimalizálást jelent. 

Mi a keresőmotor? Nap mint nap használja szinte mindenki a legnépszerűbbet, a Google-t. De rajta kívül keresőmotor még a Bing, Yahoo, Yandex és még van néhány. Magyarországon a Google terjedt el jelentősen, így mindenkinek a Google jelenti a keresőmotort. A SEO szakemberek éppen ezért szinte csak ezzel foglalkoznak. 

50-1-seo-modszer-hatterkep

Keresőmotor optimalizálás = keresőoptimalizálás 

keresőmotor optimalizálás szóból jött létre a keresőoptimalizálás szó, ami jobban elterjedt. Ez magyarul kicsit megtévesztő, hiszen nem a keresőmotort tudjuk optimalizálni, hanem a weboldalunkat a keresőmotor igényeihez szabni. Vannak pontosabb kifejezések, amik kevésbé elterjedtek, mint a… 

  • weboldal optimalizálás 
  • honlap optimalizálás 
  • webáruház optimalizálás 

 

A weboldalon szükséges számos beállítást és eszközt használni ahhoz, hogy minél jobb eredményt ó érjen el. Ez egy komplex terület, külön szakmává nőtte ki magát. 

A cél tehát a Google-ben minél több s minél jobb helyezések elérése, hogy a potenciális ügyfeleink minket találjanak meg és ne a konkurenciát. 

Ugyanakkor a SEO jelentheti a szakembert is, aki ezt a keresőoptimalizálást végzi, search engine optimizers. 

Még ma is sok a félreértés. Mit jelent tulajdonképpen ez a szó, hogy keresőoptimalizálás? Mi mindent takarhat ez az egyetlen szó? Lássuk. 

SEO jelentése a weboldalon 

 

Mivel a weblap keresőmotorok már 30 éve működnek, fejlődnek és változnak. Ezért a weblapoknak is változniuk kell folyamatosan. 

Azokat a weboldalakat, amelyek keresőoptimalizáltak, keresőbarátnak nevezzük. Kedves, nem igaz? Azokat az oldalakat, melyeket a kereső „szeret”, azok előre kerülnek a találati listában, vagyis a vevők szeme elé kerül. És ez a SEO célja. Szem elé kerülni, és ottmaradni tartósan. 

Ettől lesz keresőbarát egy weboldal, hogy a releváns kulcsszavakra, amit a vevő beír a keresőbe, az a bizonyos weboldal kerüljön a szeme elé. A miénk. 

SEO jelentése a marketingben 

 

A SEO nem csupán egy egyszeri átalakítást jelent a weboldalon, nem elég egyszer „seózni”. A SEO „trükkök” megjelennek a design-ban és a menükben is. 

Minden egyes oldalnak, minden termékleírásnak, minden képnek és blogbejegyzésnek keresőbarátnak kell lennie. Különben nem az én weboldalam fog a vevő szeme elé kerülni, hanem valaki másé. 

Magyarországon Google keresőmotort használunk leginkább, ezért ennek kell megfelelnünk. A gyakran frissülő algoritmusokat egyre kevésbé lehet trükkökkel kijátszani. Helyette inkább hosszú távú SEO stratégiára van szükség, és SEO szemlélet kialakítására. 

SEO kontra hirdetések 

A mai vevők azt gondolják, hogy a hirdetések hazudnak. Hiszen el akar adni valamit, igaz? Ezért szívesebben kattintanak az úgynevezett organikus találatra, mint a hirdetésre. 

Ez nem azt jelenti, hogy nem szabad/kell hirdetni is. De az alapokat a megfelelő SEO fogja jelenteni, nem a hirdetések. Hiszen ha holnap nincs pénz hirdetni, attól még a keresőoptimalizált weblap organikus találatai hozni fogják a vevőket. 

Egy igazán jól felépített online marketing stratégiában van helye a keresőoptimalizálásnak és a fizetett hirdetéseknek is. 

SEO helyett kulcsszó halmozás 

Sajnos erősen tartja magát az a félreértés, hogy a SEO annyit jelent, hogy megtaláljuk a megfelelő kulcsszavakat, aztán teherautóval toljuk a szövegbe mindenhová, és kész is. 

A Google kereső algoritmusai egyre okosabbak, olvassák a szöveget, és több száz szempontot figyelnek a weboldalon. Nem lehet őket azzal átverni, hogy kulcsszavakat halmozunk egymás mellé, értelem nélkül. 

Miért fontos a SEO? 

 

Térjünk vissza a kezdetekhez. Ha az ember cipőboltot akart nyitni, akkor helyet keresett, árukészletet szerzett és reklámtáblát csináltatott. Mire mindezzel elkészült, az utca, a kerület vagy éppen a falu tudta mi készül és izgatottan várta. 

Ma azonban egy óra alatt elkészül egy weblap, hozzá a webshop újabb 1-2 óra. Vagyis a cipőboltunk konkurenciája akár egyetlen nap alatt felbukkanhat. És hiába a te cipőd a legjobb, ha ezt nem tudod a vevőd szeme elé tenni. A konkurencia vacak cipőit fogják venni, mert csak arról tudnak. 

Ezért fontos a keresőoptimalizálás. Azért, hogy a kereső lássa a termékeidet. Azért, hogy a kereső szeresse a weboldalad. Azért, hogy a kereső megmutassa a vevőidnek a te termékeidet. 

A verseny óriási, minőségi termékre, erős SEO alapokra és megfelelő folyamatokra van szükség a sikerhez. A SEO alapok című cikkben elkezdem érthetően és lényegre törően bemutatni a legfontosabb információkat SEO témában. 

Egy havidíjas keresőoptimalizálás során minden weboldal eredményét lehet javítani és még több látogatót / vásárlót lehet elérni.