SEO jelentése

A SEO kifejezés gyakran előfordul a weboldalakkal kapcsolatban. Sokan tudják, hogy egy online marketing eszköz. Azt is sokan tudják, hogy egy betűszó, de érdemes a jelentését kicsit jobban megismerni. Akinek weboldala van vagy tervez egyet, annak elengedhetetlen az alapszintű ismerete. Rengeteg bevételtől és sok más előnytől eshet el az, aki nem ismeri és nem foglalkozik vele kellő mélységben.

Ebben a cikkben bemutatom, elmagyarázom
ezt a kifejezést érthetően és lényegre törően.

SEO jelentése magyarul

A SEO egy angol betűszó.

SEO = Search engine optimization, vagyis magyarul keresőmotor optimalizálást jelent.

Mi a keresőmotor? Nap mint nap használja szinte mindenki a legnépszerűbbet, a Google-t. De rajta kívül keresőmotor még a Bing, Yahoo, Yandex és még van néhány. Magyarországon a Google terjedt el jelentősen, így mindenkinek a Google jelenti a keresőmotort. A SEO szakemberek éppen ezért szinte csak ezzel foglalkoznak.

Keresőmotor optimalizálás = keresőoptimalizálás

A keresőmotor optimalizálás szóból jött létre a keresőoptimalizálás szó, ami jobban elterjedt. Ez magyarul kicsit megtévesztő, hiszen nem a keresőmotort tudjuk optimalizálni, hanem a weboldalunkat a keresőmotor igényeihez szabni. Vannak pontosabb kifejezések, amik kevésbé elterjedtek, mint a…

  • weboldal optimalizálás
  • honlap optimalizálás
  • webáruház optimalizálás

A weboldalon szükséges számos
beállítást és eszközt használni ahhoz, hogy minél jobb
eredményt érjen el. Ez egy komplex terület, külön szakmává
nőtte ki magát.

A cél tehát a Google-ben minél több
s minél jobb helyezések elérése, hogy a potenciális ügyfeleink
minket találjanak meg és ne a konkurenciát.

Ugyanakkor a SEO jelentheti a
szakembert is, aki ezt a keresőoptimalizálást végzi, search
engine optimizers.

Még ma is sok a félreértés. Mit
jelent tulajdonképpen ez a szó, hogy keresőoptimalizálás? Mi
mindent takarhat ez az egyetlen szó? Lássuk.

Mióta létezik a SEO?

Ha most megkérdezném, mióta van
internet Magyarországon, mi lenne a válasz?

Vajon mikor kezdődött a weblapok
keresők általi rangsorolása?

Az internetes keresőmotorok az 1990-es
évek elején kezdődő elektronikus információáradat
következtében alakultak ki, írja a wikipédia. Vagyis már 30 éve
működnek!

SEO jelentése a weboldalon

Mivel a weblap keresőmotorok már 30
éve működnek, fejlődnek és változnak. Ezért a weblapoknak is
változniuk kell folyamatosan.

Azokat a weboldalakat, amelyek
keresőoptimalizáltak, keresőbarátnak nevezzük. Kedves, nem igaz?
Azokat az oldalakat, melyeket a kereső „szeret”, azok előre
kerülnek a találati listában, vagyis a vevők szeme elé kerül.
És ez a SEO célja. Szem elé kerülni, és ottmaradni tartósan.

Ettől lesz keresőbarát egy weboldal,
hogy a releváns kulcsszavakra, amit a vevő beír a keresőbe, az a
bizonyos weboldal kerüljön a szeme elé. A miénk.

SEO jelentése a marketingben

A SEO nem csupán egy egyszeri
átalakítást jelent a weboldalon, nem elég egyszer „seózni”.
A SEO „trükkök” megjelennek a design-ban és a menükben is.
Minden egyes oldalnak, minden termékleírásnak, minden képnek és
blogbejegyzésnek keresőbarátnak kell lennie. Különben nem az én
weboldalam fog a vevő szeme elé kerülni, hanem valaki másé.

Magyarországon Google keresőmotort
használunk leginkább, ezért ennek kell megfelelnünk. A gyakran
frissülő algoritmusokat egyre kevésbé lehet trükkökkel
kijátszani. Helyette inkább hosszú távú SEO stratégiára van
szükség, és SEO szemlélet kialakítására.

SEO kontra hirdetések

A mai vevők azt gondolják, hogy a
hirdetések hazudnak. Hiszen el akar adni valamit, igaz? Ezért
szívesebben kattintanak az úgynevezett organikus találatra, mint a
hirdetésre.

Ez nem azt jelenti, hogy nem
szabad/kell hirdetni is. De az alapokat a megfelelő SEO fogja
jelenteni, nem a hirdetések. Hiszen ha holnap nincs pénz hirdetni,
attól még a keresőoptimalizált weblap organikus találatai hozni
fogják a vevőket.

Egy igazán jól felépített online
marketing stratégiában van helye a keresőoptimalizálásnak és a
fizetett hirdetéseknek is.

SEO helyett kulcsszó halmozás

Sajnos erősen tartja magát az a
félreértés, hogy a SEO annyit jelent, hogy megtaláljuk a
megfelelő kulcsszavakat, aztán teherautóval toljuk a szövegbe
mindenhová, és kész is.

A Google kereső algoritmusai egyre
okosabbak, olvassák a szöveget, és több száz szempontot
figyelnek a weboldalon. Nem lehet őket azzal átverni, hogy
kulcsszavakat halmozunk egymás mellé, értelem nélkül.

Miért fontos a SEO?

Térjünk vissza a kezdetekhez. Ha az
ember cipőboltot akart nyitni, akkor helyet keresett, árukészletet
szerzett és reklámtáblát csináltatott. Mire mindezzel elkészült,
az utca, a kerület vagy éppen a falu tudta mi készül és
izgatottan várta.

Ma azonban egy óra alatt elkészül
egy weblap, hozzá a webshop újabb 1-2 óra. Vagyis a cipőboltunk
konkurenciája akár egyetlen nap alatt felbukkanhat. És hiába a te
cipőd a legjobb, ha ezt nem tudod a vevőd szeme elé tenni. A
konkurencia vacak cipőit fogják venni, mert csak arról tudnak.

Ezért fontos a keresőoptimalizálás.
Azért, hogy a kereső lássa a termékeidet. Azért, hogy a kereső
szeresse a weboldalad. Azért, hogy a kereső megmutassa a vevőidnek
a te termékeidet.

A verseny óriási, minőségi termékre, erős SEO alapokra és megfelelő folyamatokra van szükség a sikerhez. A SEO alapok című cikkben elkezdem érthetően és lényegre törően bemutatni a legfontosabb információkat SEO témában.

Egy havidíjas keresőoptimalizálás során minden weboldal eredményét lehet javítani és még több látogatót / vásárlót lehet elérni.