Kulcsszókutatás- avagy a weboldalad sikerének kulcsa!

Van egy tevékenység, ami nagyban meghatározza és megalapozza a weboldalad jövőbeli sikerességét. Mindegy, hogy blogról vagy webshopról van szó. Foglalkozhatsz bármilyen termékkel vagy szolgáltatással, az egyik legelső és legfontosabb a kulcsszókutatás.

Hogyan érhetsz el sikereket a kulcsszókutatással? Miért nem fog soha jól szerepelni az oldalad a keresőben, ha ezt a lépést kihagyod? Mire kell odafigyelned, ha magad akarod megcsinálni és mire, ha kiadod valakinek?

Nos, a kulcsszókutatás nagyon találó név, benne van a tömör lényeg és a “kutatás” szó olyan sejtelmesen jelzi, hogy ez nem az a típusú dolog, amivel öt perc alatt lehet végezni. Itt valami bonyolultabb, hosszadalmasabb feladat vár ránk… Akik szeretik a kreativitással egybekötött tervező feladatokat, azoknak kifejezetten tudom ajánlani.

A cikk alján találsz egy videót is róla, amit azért készítettem, hogy a lehető legérthetőbb módon összefoglaljam, miért hasznos számodra a Kulcsszótervező?

Mi az a kulcsszókutatás?

A kulcsszókutatás egy olyan tevékenység, amit azért végzünk, hogy az általunk kezelt honlap témájához kapcsolódó kulcsszavakat megtaláljuk. Ha ezek megvannak, eldönthetjük, melyikkel, mikor fogunk foglalkozni. Egy kulcsszókutatásnak minél előbb, lehetőleg a honlap indításakor meg kell történnie, hisz akkor rengeteg plusz energiát és időt spórolunk meg.

Olyan kulcsszavakra tudod beállítani a honlapodat és cikkeket írni, amikre valóban keres a célközönséged.

A legelterjedtebb (szinte) ingyenes eszköz erre a Google Keyword Planner vagyis a Google Kulcsszótervezője.

Kulcsszókutatás? Ki csinálja?

Mindenképp érdemes valaki olyat megbízni ezzel, aki már csinált ilyet és állított be már honlapot kulcsszavakra. Értsen a keresőoptimalizáláshoz, hisz ez gyakorlatilag a keresőoptimalizálás része. Sőt, egy nagyon jelentős részét képezi és a honlap optimalizálás enélkül elképzelhetetlen. Egy SEO tanácsadás során a megfelelő kulcsszavakat is meghatározzuk, hogy a további munka során biztos alapokon álljon a honlap.

Kulcsszókutatás? Hogyan csinálja?

Fontos, hogy ez egy tervezési feladat. Konkrét terv nélkül nem érdemes belevágni, mert akkor csak egy óriási összefüggéstelen kulcsszóhalmazt fogunk kapni.

  1. El kell dönteni, hogy mivel foglalkozzon a honlap? Mi a téma, amiről írni szeretnék? Mit árul a honlap? Ha meglévő vállalkozásomnak szeretnék honlapot készíteni, akkor annak a tevékenységnek a nevét.
  2. Ez alapján lennie kell már egy-két fontosabb kulcsszónak a fejemben, amit be tudok írni a Kulcsszótervezőbe. Pl. ha társkereső irodám van, akkor adja magát, hogy először a “társkeresés” és a társkereső iroda” szavakat fogom beírni.
  3. A kulcsszótervező által kidobott releváns találatoknak nagyon jelentős szerepe van, mert így körvonalazódik 5-6 további fontos kulcsszó.
  4. Ezeket a találatokat a legegyszerűbben egy excel táblába kimentve tudom majd átnézni és rendszerezni.
  5. Az excel táblában esetenként több száz kulcsszót egyenként érdemes végigböngészni, hisz így kapunk átfogó képet a témáról.

Hogy néz ki a Kulcsszótervező?

Nagyon könnyen átlátható és lényegretörő. Gyorsan bele lehet jönni és átlátni a logikáját. Ha nem fizettél elő adwords kampányra és először látod ezt a felületet, akkor ezt a képet fogod látni. Ki van írva szép piros betűkkel, hogy a fiókod nem aktív, de ezzel egyenlőre ne foglalkozz, ettől még tudod majd használni a lényegesebb funkciókat. Ha pedig elindítassz egy Adwords kampányt, akkor a pontos keresési mennyiség is látszódni fog a kulcsszavak esetében. Ezt már pár ezer forintért meg tudod tenni.

Ezután, ha rákattintassz a “Kulcsszavak keresése kifejezések, webhely vagy kategória alapján” menüpontra, akkor oda bármilyen szót beírhatsz, akár többet is egymás után.

Utána “Ötletek szerzése” gombra kell kattintani és el is végzi a keresést. Kidob rengeteg releváns kulcsszótalálatot, amik számodra nagyon hasznos információkat tartalmaznak. Akár több száz találatot is tartalmazhat, amiket egyenként érdemes átnézni, ha egy hosszútávú stratégiát szeretnél megalkotni.

A lényegesebb oszlopok:

  • Relevancia: azokat a találatokat mutatja, amiket a beírt szó vagy szóösszetétel alapján kidob.
  • Keresések átlagos havi száma: megmutatja, hogy arra a kulcsszóra mennyien kerestek átlagosan egy hónapban. Fontos, hogy ezek csak becslések, nem pontos, darabra kiszámolt mennyiségek. De ez minket nem kell, hogy zavarjon, mert így is remekül lehet vele dolgozni. Ezt csak akkor fogod pontosan látni, ha a Google Adwords szolgáltatását igénybe veszed. Egyébként csak intervallumokat ad meg pl. 10-100 vagy 10E- 100E
  • Verseny: az adott kulcsszóra milyen a piaci verseny. Lehet alacsony, közepes, magas. Értelem szerűen az alacsony jót jelent, mert kevesen hirdetnek rá, ezért olcsóbb és könnyebb vele érvényesülni.
  • Javasolt ajánlat: javasol egy összeget, amennyiért hirdethetsz erre a kulcsszóra

Miért fontos a kulcsszókutatás?

  • megtudhatod mi fontos a célközönségednek? mire keresnek? mire van szükségük?
  • milyen kulcsszavakra írj cikkeket? milyen témákat válassz?
  • milyen téma köré építsd a honlapodat?
  • ötleteket szerezhetsz, hogy mi az amire keresnek az emberek, így le tudod tesztelni az ötletedet, hogy érdemes-e belevágni?

Összegezve:

A Kulcsszótervező egy nagyon jó eszköz, akkor is ha csak ötleteket akarsz gyűjteni és akkor is ha már van honlapod, vállalkozásod. Olyan információkat gyűjthetsz, amiket megfelelően használva megcélozhatod a célpiacodat és növelheted a bevételeidet. Hosszú távon egy honlap sikeressége múlhat ezen.

Miért érdemes használnod a Kulcsszótervezőt? Ebben a videóban röviden összefoglalom az előnyeit.