Lokális SEO – Helyi szolgáltatással 1. helyre a Google-ben

[Esettanulmány]

Azoknak a vállalkozásoknak, cégeknek, akik egy adott városban vagy térségben kínálnak szolgáltatást, kiváló lehetőséget nyújt a Google-ben való megjelenés. Ha sikerül jó helyre kerülni a találati listán, akkor folyamatosan érkezhetnek a megkeresések ingyenesen. Hiszen ebben az esetben nem kell fizetni semmiért. Egyszerűen a jó helyezést kell elérni a megfelelő kulcsszóra, kulcsszavakra.

Ezt már több ügyfelemnél is sikerült elérni. A Slowflow.hu volt az egyik, akinek a példáján keresztül mutatom be a legfontosabb lépéseket, amikkel bárki el tudja érni ezt az eredményt.

Minden új vállalkozásnak azt a feladatot kell megoldania, hogy hogyan fog látogatókat terelni a weboldalára. Hogyan fognak érkezni megkeresések? Ez teljesen érthető, hiszen a weboldalt azért készítették el, hogy visszahozza az árát és profitot termeljen. Jöjjenek a látogatók a keresőből!

Ehhez azonban konkrét SEO stratégiára
van szükség és sok kisebb-nagyobb beállításra.

A slowflow.hu weboldal példáján
keresztül mutatom be, hogy lehetséges helyi kulcsszavakra 1. helyre
kerülni a Google-ben akár 3 hónap után és folyamatosan egyre több megrendelést
kapni.

Az ábrán jól látható, ahogy a nulláról a weboldal 2019.01.22-től elkezd erősödni és 2019 áprilisban már 1. helyen szerepel a “lakóautó bérlés Pécs” kulcsszóra.

A lila jelöli a helyezés alakulását, a kék pedig a kattintások számát. Mindkettő érték szépen növekszik folyamatosan.

A második képen az látható, hogy 2019 májusban már abszolút 1. helyezett erre a kulcsszóra.

Kinek hasznos ez a cikk?

Valamilyen szolgáltatással foglalkozol egy adott városban vagy akár több városban. Ez lehet fodrász, autómentő, bármilyen tanácsadó és még sok száz különböző tevékenység Pécsen, Győrben, Budapesten, Debrecenben vagy az ország bármely részében.

A SEO projektről

A slowflow.hu weboldal tulajdonosa
lakóautó bérbeadással kezdett el foglalkozni Pécsen. Vásárolt
lakóautót és úgy gondolta, hogy bérbeadja. Ehhez készített egy
alap WordPress weboldalt. A megkeresés hozzám akkor érkezett,
amikor a weboldal készen volt, de nem jöttek a látogatók, nem
jöttek megkeresések.

Tehát a feladat az volt, hogy a keresőben fel kell hozni a weboldalt helyi kulcsszavakra, hogy megtalálják a látogatók.

Az alábbi lépéseket követtem és végeztem el ezeket a feladatokat.

SEO feladatok

1, Kulcsszó kutatás

Egy ilyen projektnél az első feladat az, hogy pontosan meg kell határozni a megfelelő kulcsszót vagy kulcsszavakat, amikre a célközönség keres. Ehhez a legjobb és legegyszerűbb eszköz a Google Kulcsszó tervezője. Ezzel meg lehet határozni, hogy konkrétan arra a kulcsszóra keresnek-e vagy esetleg valamilyen más formában használják. Ez a lépés a legfontosabb, hiszen utána ezt az információt fogjuk felhasználni a weboldalon több helyen.

Ebben az esetben ez a “lakóautó
bérlés Pécs” kulcsszó lett. Fontos, hogy feljönnek ennek a
tevékenységnek más verziói is a kulcsszó kutatás során.

pl. Lakókocsi bérlés, lakókocsi
kölcsönzés, stb.

Ezek közül viszont ki kell választani
azt, ami szakmailag is a legjobb és a legtöbb keresés is érkezik
rá. Ehhez egyeztetni kell az ügyféllel, mert pl. A lakókocsi
bérlés azért nem lett volna jó, mert különbség van a lakóautó
és a lakókocsi között. Ezt persze a laikusok összemossák, de az
ügyfél szempontjából fontos részlet.

A másik fontos részlet a terület behatárolása, vagyis annak a városnak, városoknak, településeknek a meghatározása, ahol a tevékenységet folytatni kívánja az ügyfél. Ha ez egy város, akkor az egyszerűbb, de ha több városról, településről van szó, akkor azt is meg lehet oldani.

2, Főoldal optimalizálása

Utána a főoldalt tettem rendbe,
hiszen nem használták megfelelően a legfontosabb kulcsszót.

Szempontok, amiket figyeltem és
javítottam:

  • Kerüljön H1-be a “lakóautó bérlés Pécs” kulcsszó.
  • Milyen kapcsolódó információk szükségesek? Vagyis mik azok az információk, amikre feltétlenül szüksége van annak, aki lakóautót szeretne bérelni Pécsen? pl. Lakóautó felszereltsége, lakóautó bérlés díja
  • A kapcsolódó kulcsszavakat H2 vagy H3 taggel megjelölni a fontosságától függően és keresőre optimalizált szöveget készíteni a főoldalra.
  • A menüsorban is szerepeljenek a legfontosabb kulcsszavak.
  • Külön aloldal készítése a “Lakóautó bérlés Pécs” kulcsszóra. Ezzel sokkal jobban erősödik az egész weboldal erre a kulcsszóra.
  • Elérhetőségek a főoldalon és minden aloldalon.
  • Ha több aloldal is lenne, akkor azokat mind linkelni a főoldalról a szövegből és betenni a láblécbe linkként. Itt erre nem volt szükség.
  • Meta leírás elkészítése szintén kulcsszóra.

3, Szolgáltatás aloldal készítése

Fontos, hogy a szolgáltatásokat külön bemutassuk. Ebben az esetben csak egy szolgáltatás létezik, amit a “lakóautó bérlés Pécs” kulcsszóra kell optimalizálni. Ezen az alodalon részletesen mindent le kell írni, amit csak lehet a szolgáltatásról.

Tényleg nagyon részletesen, még azokat a dolgokat is, amik egyértelműek mindenkinek. Itt is figyelni kell a H2 és H3 tagekre, hogy a megfelelő módon legyenek ellátva kulcsszavakkal, de nem is szabad túl eröltetni, természetességre is kell törekedni.

Fontosak az egyedi fotók, amiket
szntén kulcsszóra optimalizáltan kell feltölteni és elnevezni.
Még jobb, ha vannak videók is!

4, Külső linkek

Helyi oldalakról érdemes linkeket
szerezni. Keresni kell olyan helyi híroldalakat, magazinokat vagy
blogokat, akik kiteszik a linket vagy egy vendégposztot.
Konkurenciától függ, hogy mennyi ilyen linkre van szükség, de
akár 2-3 is elég lehet. Persze nem árt minél több és
folyamatosan csinálni, mert előbb-utóbb jöhet egy konkurencia,
aki még több linket épít…

5, Bemutatkozás

A bemutatkozásnak is lehet szerepe SEO
szempontból, de inkább azért szoktam javasolni, mert bizalmat
épít. Megismerhetnek minket, megismerhetik a céget a leendő
ügyfelek. Még több információt szereznek rólunk, ami
megnyugtatja őket abban, hogy jó döntést hoznak, ha minket
választanak. Továbbá a brand építés szempontjából sem utolsó
dolog, hiszen ha megfogalmazunk célokat, értékeket,
üzletpolitikát, bármit, ami személyesebbé teszi a
szolgáltatásunkat, akkor az emberek könnyebben azonosulnak vele.

Itt is be lehet állítani alcímeket,
meta leírást, de többnyire nem az a lényeg, hogy a keresőben jó
helyet érjen el ez az aloldal. Kivéve akkor, ha egy tanácsadó
vagy szakember az adott kulcsszóra szeretne jó helyezést. pl. Feng
shui oktató Pécs. Erre keresnek és ehhez kifejezetten egy
bemutatkozó aloldal lehet hatékony.

6, További teendők

Természetesen lehet és érdemes még további más dolgokat is csinálni egy weboldalon, de ez mindig tevékenységtől függ. A legtöbb témánál érdemes legalább néhány blogbejegyzést kulcsszóra optimalizálni. Vannak olyan hasznos infók, amikre lehet egy-egy cikket megírni. Akkor azokból linkelni kell a főoldalt vagy a szolgáltatás aloldalt, amiről szól a cikk.

Összegezve

Tehát használd ki a helyi kulcsszavakban rejlő lehetőségeket és érj el te is ilyen jó eredményeket a Google keresőben!

Bármilyen kérdés esetén fordulj hozzám bizalommal!

Ferge Balázs, SEO szakember

Webflow Conception Kft.

Telefon: +36 30 699 38 15