A keresőoptimalizálás egyik fontos eleme a meta leírás. Befolyásolja, hányan jutnak el a keresőből az oldalunkra, illetve azt is, hol szerepel weblapunk a találati listában. De mit jelent pontosan a meta leírás, hol található és hogyan kell jól megírni? Lássuk a részleteket!
Mi a meta leírás?
Általában minden weboldal és annak aloldalai is rendelkeznek rövid, a tartalmat összefoglaló leírással. Ez a meta leírás, mely egyben kedvcsinálóként is szolgál egy-egy cikkhez, aloldalhoz. Találkozhatsz az angol jelentésével is, vagyis “meta description”.
Mutatok egy példát is:
A meta leírás helye
Ahhoz, hogy közelebb kerüljünk a meta leírás jelentéséhez, tudnunk kell, pontosan hol találkozhatunk vele. Bár honlapunkon nem jelenik meg, de a Google (vagy más keresőmotor) találati listájában szerepel. Egy adott témára keresve ugyanis a Google találatokban egy weboldal címe alatt az adott aloldal meta leírását is elolvashatjuk. Ennek alapján dönthetjük el, nekünk szól-e az adott tartalom. Ezen felül a honlap html kódjában és a – egy cikk megosztása esetén – közösségi média oldalain is látható.
A keresőmotorok szempontjából
A keresőmotorok rangsorolási szempontjai között nem szerepel a meta description, de természetesen ezt is figyelembe veszi az algoritmus. Ha nem megfelelően készítjük el, akkor választ másik szöveget automatikusan. Az is előfordulhat, hogy olyan speciális kulcsszót írt be a felhasználó, amire más szöveget jelenít meg, mint amit megadtunk. Ez a Google döntése.
Meta leírás az olvasók számára
Az interneten böngésző emberek számára a meta leírás adja az első benyomást honlapunkról. Ezt a rövid ismertetőt elolvasva tudják eldönteni, rákattintsanak-e az adott cikkre vagy más tartalomra. A jó meta leírás tehát olvasókat csábít weboldalunkra.
Milyen a tökéletes meta description?
Ahhoz, hogy jól működő meta leírásokat készítsünk, be kell tartanunk néhány alapszabályt:
- A leírás tartalmazza a kulcsszót!
- Legyen figyelemfelkeltő az olvasó számára!
- Tartalmazzon egy pozitív, de reális ígéretet!
- Használjon cselekvésre buzdító igéket (pl. Kövesd!, Olvasd el!)!
- Fontos, hogy a meta leírás ne állítson hazugságot.
- Hossza 140-160 karakter legyen (kisebb karakterszám esetén a Google kiegészíti a honlapról vett szöveggel, hosszabb szöveg esetén pedig levágja a végét)!
Ha több százezer forintot és hónapokat meg szeretnél spórolni a felesleges hibák elkerülésével, akkor vásárold meg a “Bevételnövelés SEO-val” című könyvet!
Összegzés:
Ha szeretnénk minél több olvasót vagy vásárlót vonzani weblapunkra, figyeljünk honlapunk és aloldalaink meta leírására. Ez ugyanis nemcsak utal az adott weboldal tartalmára, de segíti, hogy előbbre kerüljünk a keresési találatokban. Mi több, egy frappáns, reális ígéretet tartalmazó meta leírásra nagyobb valószínűséggel kattintanak az olvasók. A szövegíró vagy a SEO szakember feladata a meta leírás elkészítése.