Ha tájékozódsz SEO témában, jelen vagy Facebook csoportokban, akkor találkozhatsz időnként tipikus keresőoptimalizálással kapcsolatos tévhitekkel, hibás elképzelésekkel. Többnyire laikusok, de vannak informatikai szakemberek is, akik az idejétmúlt, esetenként egyszerűen hibás információkat terjesztik.
Ezért összegyűjtöttem 5 ilyen tipikus SEO tévhitet, hogy eloszlassam őket.
SEO tévhitek: 1. Később ráérek optimalizálni a honlapot
Van, aki szerint egy honlap elindulásakor még nem kell foglalkozni a honlap optimalizálásával. Először összerakja, felépíti a saját elképzelése szerint, utána hirdeti Facebookon, Adwords-ön és majd később foglalkozik a keresőben való megjelenéssel.
Kulcsszókutatás a kezdetektől…
Ez azért rossz elképzelés, mert egy honlap optimalizálása már a tervezésnél el kell, hogy kezdődjön a kulcsszókutatással. Enélkül nem tudjuk, hogyan kell a tartalomnak kinéznie! Mik azok a kulcsszavak, amikre építeni kell a tartalmat? Ezután folyamatosan figyelembe kell venni a tervet és igazítani hozzá a munkálatokat.
Search Console a kezdetektől…
Fel kell telepíteni a Search Console követkőkódját az elejétől fogva, hogy minél hamarabb küldje a statisztikákat és mutassa, ha valami hiba van az oldalon.
Linképítés a kezdetektől…
El lehet kezdeni a linképítést, hisz nem egyik pillanatról a másikra fognak épülni a linkek. Idő kell hozzá, hogy találj olyanokat, akik szívesen kitesznek egy-egy cikkedet vagy bármi más módon adnak linket.
Ha ezeket a dolgokat nem kezded el az elején, akkor értékes időtől fosztod meg magadat, illetve a honlapodat.
Tipp! A Te weboldaladra elkészített SEO elemzés után minden tévhit szertefoszlik.
A “SEO elemzés– A sikeres SEO megoldás a Cégedért” aloldalon erről bővebben olvashatsz!
SEO tévhitek: 2. Linkgyűjteményt használok linképítésre.
“Melyik linkgyűjteménybe érdemes beküldeni a linkemet?” A SEO tévhitek közül ez az egyik leggyakrabban előforduló.
A linkgyűjtemények kora lejárt! Időt, energiát és főleg pénzt teljesen felesleges erre pazarolni. Minden témához tartozik egy-két értékes linkeket adó oldal, amiknek érdemes beküldeni a linket. Ilyen pl. a lap.hu oldalak.
A többivel ne foglalkozz túlságosan, mert nem hoz eredményt, sőt ha nagyon gagyi oldalra töltöd fel a linkedet, akkor még árthatsz is magadnak.
SEO tévhitek: 3. Elég, ha írom a cikkeket a weboldalra.
Tényleg fontos a folyamatosan frissülő tartalom, amit szívesen olvasnak az emberek. Enélkül nem lehet első oldalra kerülni a Google-ben. De önmagában nem elég, hisz ha az on-page SEO-val nem foglalkozol, akkor technikailag nem lesz jól beállítva a honlap. Arról nem is beszélve, hogy a cikkeket SEO szempontból is optimalizálni kell, hogy legyen esélye a keresőben megjelenni. Ez is egy külön szakma, SEO szövegírásnak hívják.
SEO tévhitek: 4. A keresőoptimalizálás nem működik!
Nagyon egyszerű kijelentés, könnyű vele dobálózni. Általában azok szokták mondogatni, akik konkurenciát látnak a SEO szakemberekben vagy negatív tapasztalatuk van és elkönyvelték az egész szakmát negatívan.
Annyira működik, hogy számos olyan honlapot ismerek, amik csakis azért jutottak igazán kiváló helyezésekig a keresőben, mert konkrét SEO stratégiát követett a tulajdonos.
Mert az igazán jó és tartós eredmények eléréséért hosszabb távú stratégiát kell követni. Újra és újra ismétlődő munkafázisokat kell csinálni hónapokon keresztül és csak akkor fog megjönni az eredmény. Ezt nem mindenki hajlandó megtenni, ezért inkább leszólja az egész keresőoptimalizálást.
Én saját tapasztalatból is tudom, hogy működik!:) Egy ingyenes SEO tanácsadás során azt is megmutatom, hogy hogyan…
SEO tévhitek: 5. “Csak rakd bele a kulcsszavakat a szövegbe!”
Nem lehet utólag beletenni a kulcsszavakat egy cikkbe. A szöveget már eredetileg egy adott kulcsszóra kell készíteni. Ha arról írsz és értesz a SEO szövegíráshoz, akkor természetes módon bekerülnek a cikkbe a szükséges kulcsszavak.
Ha bármi kérdésed vagy észrevételed van a “SEO tévhitek” cikkel kapcsolatban, tedd fel nyugodtan. Minden vélemény számít! 🙂