Szakmai cikkek bulvár stílusban?… avagy szakmaiság vs. bulvár!

Ebben a cikkben kétféle tendenciáról szeretnék írni, amit látok rendszeresen. Mégpedig a szakmai blogolás bizonyos jelenségeiről. Nem szeretném ezeket minősíteni, nem tudom, hogy ezek jó vagy rossz jelenségek. Szerencsére nem csak ezekkel lehet találkozni, de gyakran előfordulnak.

1, Cikkírás egy aktuális bejelentésről, változásról. Ez az, amikor nagyrészt csak a szakmabeliek tudják a megfelelő helyen kezelni a dolgot.

2, Amikor egy “bulváros” hangvételű, feltűnően lájkvadász cikket írnak. A lényeg, hogy népszerűbb, jóval tágabb körben vett témát hozzákapcsolnak a keresőoptimalizáláshoz.

 

Riogatás vagy tájékoztatás?

Viszonylag gyakran jelennek meg a Google által hírek az üzletpolitikájukról, keresőrobotokról, büntetésekről. Ilyenkor egy ilyen hírt nagyon felkapnak és írnak róla blogokon.

A hír körbe járja a világot, az online marketing szakemberek persze tudják a helyén kezelni ezeket a híreket, de a laikusok nem biztos.

Ezért úgy tűnik, mintha riogatnák vele az ügyfeleiket. Sokan félrefordítják, félreértelmezik ezeket a híreket. De történik ezután lényeges változás? Gondolj bele, hogy melyik változtatás után történt jelentős, hosszú távú változás az eredményeidben? Melyik gyakorolt valódi hatást a honlapodra?kérdőjel

A keresőoptimalizálás területén vannak, akik azonnal megírják az aktuális bejelentésről a cikküket és körbe küldik mindenkinek. Mindent kézpénznek vesznek és lecsapnak minden ilyen hírre, azért hogy szakmai tudásukat bizonygassák.

Laikusként hogyan lehet ezeket a híreket kezelni? Milyen következményei lehetnek annak, hogy az ember csak kapkodja a fejét az újabb és újabb változtatások miatt. Talán pont ezért keringenek Seo tévhitek az interneten. Talán ezért van, hogy vannak akik százezreket fizetnek, azért hogy megfelelően legyen optimalizálva a honlapjuk. Mások viszont egyszerűen a SEO értelmetlenségét hangoztatják mindenhol.

 

Mik ezek a témák? Gyűjtöttem néhány ilyet a közelmúltból…

1, Pop- up ablakok miatti büntetés

2, Mobilgeddon

3, AMP verzió készítése minden weboldalból

4, Duplikáció

 

Neked mi a véleményed ezekről? Mennyire kell komolyan venni őket… pontosabban, hogyan kell értelmezni őket?

 

Egy-két őszinte kérdés

Tőlem, mint SEO tanácsadótól engedjetek meg egy-két őszinte kérdést…

Érdemes ezekről posztot írni? Szabad “bulvárosabb” stílusú cikket írni SEO témában? Ha igen, mik azok a témák, amik még beleférnek és mi az, amivel inkább a szakmai hitelességét ássa alá az illető?

Érdemes a több lájk reményében a nehezen megszerzett (vagy még el sem ért) szakmai hitelességet aláásni?

Mindannyian találkozunk olyan cikkekkel, amiken érezzük, hogy egy megosztó jellegű témát akarnak hozzá eröltetni a SEO-hoz. Pontosan tudjuk, hogy ha több megosztást, lájkot kap egy ilyen cikk, több linket is kap és azt pozitívan ítéli meg a Google. Ezért használják ezt a módszert.

egyensúly kérdése

Az egyensúly kérdése…

Vannak, akik szerint cikket kell írni minden olyan témából, ami a célközönséget érdekelheti. A különböző Google bejelentések valóban ilyennek tűnnek. De hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt? Legyen népszerű az oldalam, minél többen szerezzenek róla tudomást, de ne mozduljak el a “bulváros”, tipikusan lájkvadász cikkek írásáig? Persze, mindig meg lehet magyarázni, hogy az adott cikknek mi köze a SEO-hoz…

 

Ha bármi kérdésed vagy észrevételed van a  cikkel kapcsolatban, tedd fel nyugodtan. Minden vélemény számít! 🙂

 

A Seo a cégedért főoldalán még sok hasznos információt találhatsz.