Weboldal SEO – Tartalomra vonatkozó javaslatok

 

A weboldal SEO az egyik legfontosabb területe a keresőoptimalizálásnak. Ezen belül is a tartalom optimalizálásának technikái, meglátásom szerint az egyik leghatékonyabb módja a keresőben való előrekerülésnek. Igazán a legjobb szó a szemléletmód lenne, hiszen azt a tartalmat, amit készítettünk és készíteni fogunk a weboldalra, egy előre átgondolt stratégia, szemléletmód mentén kell elhelyeznünk.

Ez a cikk, ennek a szemléletmódnak az összetevőiről szól.

 

1, Közösségi média jelek

A közösségi médiában elhelyezett linkek nofollow linkeknek minősülnek, amik nem számítanak a Google-nek linképítés szempontjából. Ez viszont nem azt jelenti, hogy nem kell foglalkozni a közösségi média felületekkel. Fontos, hogy az összes olyan közösségi média, melyen jelen vagyunk, ki legyen téve a weboldalon a megosztás, lájkolás lehetősége. Hisz ezeket a jeleket a Google is látja és értékeli az aktivitás alapján.

közösségi média

Van néhány lehetőség, amiből válogathatunk….

 

Ha pedig nem vagyunk jelen legalább három közösségi média felületen, akkor ezt minél előbb érdemes pótolni. A leggyakoribb felületek Magyarországon, a Facebook, Youtube, Google+, Instagram, Pinterest, Twitter. Az a tapasztalat, hogy ezekből hármat biztos, hogy hatékonyan tud használni egy vállalkozás a saját tevékenységéhez igazítva.

Továbbá azért is érdemes használni ezeket a lehetőségeket, mert még több emberhez juthatunk el általuk és minél több a látogató a honlapon, annál értékesebbnek látja a Google is weboldalunkat.

Érdemes minden cikket a közösségi médiában posztolni, hirdetéseket indítani, hogy minél többen lássák.

 

Seo tipp: Helyezze el minden egyes aloldalon a like és megosztás ikonokat, rendszeresen posztolja a weboldalon megjelent cikkeket.

 

2, Lokális SEO

Mi az a lokális SEO?

Kinek lehet hasznos és hogyan kell alkalmazni?

Vannak vállalkozások, amiknek a célközönsége egy városon belülre korlátozódik. Minden helyi vállalkozásnak a tevékenységéhez kötődő helyi kulcsszavakra kell, hogy eredményt elérjen. Hogyan lehet helyi kulcsszavakra optimalizálni egy weboldalt?

 

Fontos! Ezeket a tippeket, nem csak helyi vállalkozások használhatják sikeresen! Ha egész országra kiterjed a célközönség, pl. webáruház vagy bármely internetes szolgáltatást nyújt, sikeresen tudja alkalmazni ezeket a megoldásokat. Nem csoda, hogy webáruházak is sikeresen alkalmazzák ezeket a technikákat.

 

„Kulcsszó + város” tartalom készítése

A legjobb eszköz, ha olyan tartalmat készítünk, ami a legfontosabb kulcsszavunkat és az adott város nevét tartalmazza. Majd a Seo szövegírás szempontjai alapján készítünk egy szöveget a szolgáltatásunkról/termékünkről. Mint pl. ez az aloldalam… „Keresőoptimalizálás Kaposvár

Pl. fodrász Győr, pénzügyi tanácsadó Debrecen stb.

 

A „keresőoptimalizálás Kaposvár” , „Seo tanácsadó Kaposvár” kulcsszavakra 1. helyen jövök fel.

Természetesen ezen kívül is vannak eszközök, amiket még érdemes lehet használni.

 

Google Cégem

Google Business, avagy Google Cégem felületen is érdemes már jelen lenni. Ha beregisztráljuk cégünket a Google Cégem felületre, akkor egy kötelező verifikálás után megjelenhet a Google Térképen a cég. Ez azt jelenti, hogy a regisztrálás során a Google küld egy levelet 4-5 munkanapon belül a megadott levelezési címre. Ebben egy kód fog szerepelni, amivel a regisztrációt lehet véglegesíteni.

Fontos, hogy nem fog automatikusan megjelenni a cég a térképen! Ehhez kell azért az is, hogy érkezzenek vélemények a cégről, a vállalkozás adatai ki legyenek töltve. Ez egy külön felület, egy külön weboldal, amit, még ha alap szinten is, de testre lehet szabni.

Ezen a felületen a vásárlók, ügyfelek tudnak írni véleményeket, értékeléseket, ezzel mutatva a Google-nek, hogy mennyire népszerű az adott cég.

google térkép

Érdemes felkerülni a térképre!

Linképítés lokálisan

Ezt nem a weboldalon kell végrehajtani, de a lokális SEO témájához tartozik. Érdemes beregisztrálni helyi jellegű kulcsszavakra a weboldalt, a céget. Ezek nem csak azért fontosak, hogy akik az adott weboldalon keresnek, azok rátalálhatnak a cégre, hanem azért is mert a helyi jellegű kulcsszavakra erősíti a weboldalt. Olyan linkeket kap, amik a Google-nek azt mutatják, hogy erre az adott városra, régióra releváns tartalom, releváns segítséget nyújthat azoknak, akiknek erre van szüksége.

Fontos, hogy itt nem a silány tartalmú linkgyűjteményekre kell gondolni! Vannak linkgyűjtő oldalak, melyek értékes tartalommal, értéket hoznak létre, ami hasznos azoknak akik a témában keresgélnek. Ezeket érdemes használni jelenleg is. Mik is ezek? Lap.hu oldalak, Aranyoldalak.hu, Kozelben.hu és ne felejtsük el a helyi vállalkozásokat tömörítő weboldalakat sem.

 

Elérhetőségek pontos megadása

Mi az az NCT? Ha szeretnénk, hogy egyértelmű legyen a látogatók és a Google számára, hogy vállalkozásunkat hol és hogyan találja meg, akkor érdemes erre a módszerre mindig oda figyelni! Tehát az NCT azt jelenti, hogy mindenhol ugyanúgy adjuk meg a név, cím, telefonszám adatokat. Ugyanabban a formában, ugyanúgy nézzen ki és lehetőleg jól látható helyen helyezzük el. A weboldalunk fejléce és lábléce ideális erre a célra. Továbbá bárhol is regisztráljuk cégünket, ezek az adatok ugyanúgy szerepeljenek ott is.

 

Seo tipp: Hozzon létre egy blogbejegyzést vagy aloldalt a fő kulcsszó + az adott városra. Pl. Keresőoptimalizálás Kaposvár

Illetve alkalmazza a felsorolt, többi technikát is!

 

3, Folyamatosan frissülő tartalom

A legfontosabbat a végére hagytam! Egy weboldallal tartós eredményt, komoly konkurenciával rendelkező piacon, csak úgy lehet elérni, ha rendszeres időközönként újabb és újabb blogbejegyzéssel, aloldalakkal bővítjük a tartalmat. Ezért szokták mondani, hogy legyen blog része a weboldalnak, webshopnak. Minden területen számos olyan kulcsszó van, amit érdemes megcélozni egy-egy új blogbejegyzéssel. Ez a weboldal SEO lényege!

Hány darab cikk az ideális? Naponta 1 db? Hetente vagy havonta 1 db? Ez Önön múlik, de a havi 1 db cikkírástól nem is kell gyors eredményt elvárni.

A blog bejegyzéseknek természetesen optimalizáltnak kell lenniük, hogy a látogatók és a Google szeresse. Ez azt jelenti, hogy törekedni kell olyan tartalomra, ami érdekli az embereket, olyan kulcsszavakkal, amikre keresnek.

Ha követjük a SEO szövegírás íratlan szabályait és a tapasztalatainkat (ami a tesztelés- mérés- alkalmazás háromszögéből áll össze), akkor olyan tartalmat készíthetünk, ami kulcsszavanként akár több száz, több ezer látogatót terelhet a weboldalunkra.

Hogyan lehet ezt elérni? Hogyan többszörözhetem meg a látogatók számát a weboldalamon, pusztán megfelelő tartalom készítésével?

A SEO szövegírás részleteiről a SEO szövegírás című cikkben írtam részletesen.

 

Seo tipp: Rendszeres időközönként kell létrehozni tartalmat, amit lehetőleg kulcsszavakra optimalizáltan kell elkészíteni.

 

Ha bármilyen kérdése van a cikkel vagy bármely SEO témával kapcsolatban, akkor írjon bátran!

“1 megosztás= köszönöm, tetszett a cikk!”