Honlap optimalizálás? Ne csak Te lásd a honlapodat, a Google is!

 

Honlap optimalizálás: 7 alapvető beállítás weboldal tulajdonosoknak!

Ne csak Te lásd a honlapodat, hanem a Google is! Készítettek neked egy honlapot? Esetleg te készítetted magadnak? Mindegy, hogy ki és mennyi pénzért készítette, vannak alapvető beállítások, amik nélkül semmi esély, hogy a Google-ben bármilyen helyezést is elérj.

Sajnos előfordul, hogy amikor weboldal készítéssel foglalkozó céget bízunk meg a weboldalunk elkészítésével, akkor bizonyos alapvető SEO beállításokat nem állítanak be. Működő és akár még szép, látványos design-al rendelkező honlapot kapunk. Egy laikus számára észrevehetetlen, de mégis alapvető különbségeket fedezhetünk fel.

Vannak cégek, akiknél a keresőoptimalizálást külön kell kérni és külön kerül felszámításra. Így érthető, ha Te csak egy weboldalért fizettél, akkor ők nem tettek semmit a honlap optimalizálásáért.

Összegyűjtöttem 7 olyan beállítást, amit bármiféle előképzettség nélkül, bárki le tud ellenőrizni. Ha ezek jól vannak beállítva még nem borítékolható a siker, de ha nincsenek, akkor szinte biztos, hogy egyetlen kulcsszóra sem fog feljönni a honlap.

Honlap optimalizálás: Mik ezek az egyszerű  beállítások?

 

Honlap optimalizálás: 1, Robots.txt beállítása

Az első és legfontosabb meggyőződni arról, hogy a weboldal nincsen letiltva a keresőmotorok számára. Mert ha le van tiltva, akkor ne számítsunk arra, hogy a Google-ben bármelyik kulcsszóra is fel tud jönni a honlap. A legegyszerűbben és leggyorsabban úgy lehet ellenőrizni, hogy…

  • Beírod a böngésződbe, hogy Google.hu
  • Beírod a keresőmezőbe, hogy site:”a te honlapod url címe”… pl. site:origo.hu

Ebben az esetben ki kell, hogy listázza azokat az aloldalakat, amik a honlapodon szerepelnek. Ha nem hozza ki az aloldalakat, hanem azt írja ki, hogy a robots.txt fájlja miatt a találat nem érhető el, akkor le van tiltva az oldal a keresőből. Az alábbi képen egy példát láthatsz erre, természetesen az adott url cím ki van takarva.

A robots.txt fájl helyes beállítására készítettem egy videót. Szükséges hozzá a Search Console követőkód elhelyezése a honlapon, mert a Search Console felületén a legegyszerűbb ellenőrizni és beállítani.

A keresőoptimalizálás videók aloldalamon vagy a Youtube csatornámon még több videót találhatsz.

 

Honlap optimalizálás: 2, Title ellenőrzése

Minden SEO szakember egyetért abban, hogy a helyes title beállítása nagyon fontos honlap optimalizálás szempontból. A title mutatja meg a látogatóknak és a Google-nek, hogy miről szól az oldal. Ezért fontos, hisz így nyilvánvalóvá válik a weboldal tartalma.

Erről viszonylag sok elérhető anyag áll rendelkezésre magyar nyelven is. Érdemes tájékozódni a témában. Most a lényeg az, hogy ha ráviszed a kurzort a honlapod böngészőben megnyitott lapfülére, akkor mit ír ki? Mutatom egy fotón és érthető lesz azonnal…

Ha azt írja ki, ami az adott oldalt vagy aloldalt a legjobban jellemzi röviden, érthetően, akkor jól van beállítva. Ezt WordPress honlapmotoroknál borzasztó egyszerű beállítani. Ezzel az eszközzel ellenőrizheted a hosszúságát is.

Honlap optimalizálás: 3, Meta leírás ellenőrzése

A meta leírás szintén fontos, hogy megfelelően ki legyen töltve a főoldalon és minden egyes aloldalon. Ez már lehet hosszabb, főként figyelemfelkeltő hatása kell, hogy legyen, mert ez jelenik meg a keresőben a cím alatt.

A hosszúsága ennek is korlátozott, érdemes ellenőrizni azt is. Szintén sok infót lehet róla találni a neten. Gyorsan és egyszerűen leellenőrizni az oldal forráskódjában lehet.

Ellenőrzés lépései:

  • Nyisd meg a weboldaladat a böngésződben
  • Nyomj egy Ctrl+u billentyűkombinációt
  • Nyomj Ctrl+f billentyűkombinációt
  • Keresd meg a “meta name=”description” kifejezést

Az lesz a te oldalad vagy aloldalad meta leírása. Ha nincs ilyen, akkor sürgősen be kell állítani vagy állíttatni.
Egy kis segítség, hogy mit kell megtalálni…

Természetesen honlaponként lehetnek különbségek, de a lényeg, hogy a “meta description” részt kell keresni.

Honlap optimalizálás: 4, Search Console követőkód

A Google Webmestereszközök, vagyis Search Console fontosságáról már írtam egy cikket, azt Webmestereszközök néven találod. Elengedhetetlen, hogy a honlapod működéséről, látogatottságáról megtudd, ami lényeges.

Az oldaladon kell elhelyezni a követőkódját, ami alapján minden információt meg tud küldeni számodra. Ha ez nincsen, teljesen vakon maradsz, a honlap optimalizálás nem működhet.
A Google segítséget ad, hogy elhelyezd ezt a kódot vagy helyeztesd el a fejlesztőddel.
Így tudod ellenőrizni a meglétét…

Ellenőrzés lépései:

  • Nyisd meg a weboldaladat a böngésződben
  • Nyomj egy Ctrl+u billentyűkombinációt
  • Nyomj Ctrl+f billentyűkombinációt
  • Keresd meg a “google-site-verification” nevű sort

Ha ezt nem találod, akkor nincs feltelepítve, amit mielőbb érdemes pótolni.

Honlap optimalizálás: 5, Képek optimalizálása

A feltöltött képeknek szintén szükséges, hogy legyen címe, azaz title része és meta leírása. Nem is akármilyen, tehát a “IMG01719” és az ehhez hasonlóakat felejtsük el! Az legyen a címe, amiről szól és az legyen a meta leírás, ami röviden leírja a kép tartalmát.

Ezzel mutatjuk meg a keresőrobotnak, hogy a kép is kapcsolódik az oldal tartalmához. Illetve a képek is feljöhetnek a keresési találatok között, ha esélyt adunk rá.
Szintén az oldal forráskódjában tudod ellenőrizni.

Honlap optimalizálás: 6, H1, H2, H3 címsorok optimalizálása

A Html nyelv alapvető részeiről van szó. Nem baj, ha nem értessz hozzá. Az a fontos, hogy tudd, a megfelelő alkalmazásuk az egyik legalapvetőbb weboldal keresőoptimalizálási feladat. Egy aloldalon csak egy H1 szerepeljen, mégpedig az aloldal címe legyen az. A H2 lehet egy alcím, de ebből már több is lehet és nem baj, ha tartalmazza a kulcsszót. A H3 szintén lehet cím a H2 alcímen belül.
Ezt is az adott aloldalad forráskódjában tudod ellenőrizni.

Ellenőrzés lépései:

  • Nyisd meg a weboldaladat a böngésződben
  • Nyomj egy Ctrl+u billentyűkombinációt
  • Nyomj Ctrl+f billentyűkombinációt
  • Keress rá a “H1”, “H2”, “H3” kifejezésekre

Általában a H1 szokott hiányozni, a H2 és H3 előfordul, de az se mindegy, hogyan alkalmazzuk.

Honlap optimalizálás: 7, Hozz létre gyűjtő oldalakat!

Fontos, hogy a tartalmat, amit felteszel a honlapodra, különböző szempontok szerint csoportosítsd. Ha WordPress a honlapmotorod, akkor alapból kétféle lehetőséged van erre (kategória, címke), de ez még bővíthető. Ha egyedi fejlesztésű a honlap, akkor a készítőjén múlik, hogy elhelyezett-e erre lehetőséget.

Ha webshopod van, akkor ennek a jelentősége még fontosabb.
Ezt a honlapod szerkesztői felületén tudod ellenőrizni.

Azt tanácsolom, hogy ezeket a beállításokat nézd át és ha hiányosságot tapasztalsz, akkor mindenképp javítsd! Érdemes más, a keresőben jól teljesítő oldalakat tanulmányozni és ellesni tőlük megoldásokat, ötleteket. Fejleszteni mindig lehet és kell is.
Veled is előfordult már olyan, hogy alapvető beállítások hiányoztak a honlapodról? Írd meg nyugodtan…

Ha bármi kérdésed vagy észrevételed van a cikkel kapcsolatban, tedd fel nyugodtan. Minden vélemény számít! 🙂

A Seo a cégedért főoldalán még sok hasznos információt találhatsz.