SEO szövegírás – A tartalomfejlesztés titkai

Sokan nem szeretnek írni. Gyakran tapasztalom konzultációk során, hogy a honlap tulajdonosok nem szeretnek blog cikkeket írni. Természetesen nem a blog szón van a lényeg! Hívhatjuk híreknek, hasznos anyagoknak, stb. A lényeg, hogy ma már a keresőben nem lehet jó helyezést elérni, főleg nem lehet több kulcsszóra jó helyezést elérni, anélkül, hogy ne készítenénk rendszeresen újabb és újabb tartalmat. Ez rendkívül fontos!

Igazából nem az a lényeg, hogy saját magam írom vagy valaki mással irattatom, csak legyen megfelelően elkészítve!

Sokan vállalnak ezért blog írást. Néhány ezer forintért leveszik az ember válláról a terhet és elkészítik a cikket. Ez persze csak akkor jó, ha az a tartalom megfelelő minőségű és úgy van elkészítve, hogy a keresőben is jó helyezést érjen el.

Ezért fontos az, hogy ha fizetünk a blog írásért, akkor olyan cikkeket készítsenek nekünk, amik keresőre optimalizáltak!

Nézd meg ezt a videót erről:

A SEO szövegírás lényege

Itt jön a képbe a SEO szövegírás! Ahhoz, hogy egy szöveg keresőre optimalizált legyen, meg kell felelnie bizonyos technikai és tartalmi feltételeknek is. Ha nem veszi ezeket figyelembe a cikk írója, akkor sokkal kevesebb esélye lesz a cikknek jó helyezést elérni!

Fontos! Lehet szabadon cikket írni, arról, ami épp eszünkbe jut és csak magáért az írás öröméért. Ez igazán örömteli dolog. De ha lehet, miértne hoznánk össze a SEO szempontokkal is és akkor összekötöttük a kellemest a hasznossal!

Ezeket a lépéseket számon tudod kérni attól, akit megbízol ezzel a munkával, illetve ha te készíted, ez alapján óriási előnyre teszel szert!

Lépésről lépésre végig vesszük, hogy mik ezek a lépések és miért fontosak!

 

SEO szövegírás lépései

SEO szövegírás 1. lépése- Kulcsszó kutatás

A kulcsszó kutatás a SEO egyik alapja. Éppen ezért a SEO szövegírás alapja is! A Google kulcsszó tervező eszköze, a Kulcsszó tervező, olyan ingyenes eszköz, amivel igazán hatékony piackutatást tudunk végezni. Ha érdekel bővebben, akkor a Kulcsszókutatás című cikkemben olvashatsz róla bővebben.

Ha a keresőbe beírod, hogy „kulcsszótervező” akkor az első találatra kattintva kihozza neked. Ezután szükség lesz egy gmail fiókra, amivel be tudsz lépni és már használhatod is.

Írd be azt a kulcsszót, amit úgy gondolsz, hogy a legfontosabb lehet számodra. Majd böngéssz a találatok között, amiket felajánl releváns találatként. Érdemes letölteni és egy excel fájlban átnézni, hogy mely kulcsszavakat tartja a Google relevánsnak. Itt azt is megtudhatod, hogy mik azok a kulcsszavak, amikre kevesebb keresés érkezik.

Ezeket érdemes megcélozni egy-egy blogbejegyzéssel. Lesznek tipikus blog témák, amiket még tapasztalatlanul is ki fogsz szúrni. De gyakorlás kérdése az egész, idővel egyre jobban kirajzolódik majd, hogy mit érdemes kezdeni a kulcsszavakkal.

Vannak más hasznos eszközök is, mind ingyenes, mind fizetős. Pl. a Keywordtool.io vagy az LSIGraph.com. Használni lehet a Google Trends-et is, amivel egyes kulcsszavak népszerűségének növekedését vagy csökkenését is lehet figyelni.

Én úgy gondolom, hogy egy kis tapasztalattal és kutatással annyi kulcsszót lehet találni, amivel a következő 1-2 évre bőven rendelkezni fogunk a tartalomfejlesztéshez szükséges mennyiséggel.
Ha valaki a fizetősre akar rávenni, akkor ne higyj neki!

SEO szövegírás 2. lépése- Alcímek, témaötletek szerzése

A kulcsszó kutatás során kiválasztott legfontosabb kulcsszavunkat írjuk be a keresőbe. De még mielőtt entert ütnénk, nézzük meg, miket dob fel lehetőségnek! Ezeket írjuk fel és akár a kulcsszó tervezőben leellenőrizhetjük, hogy mennyi keresés érkezik rájuk. Ha érkezik rá legalább egy kevés, akkor érdemes belefogalmazni a cikkbe, érdemes alcímként is használni akár.

Rendben, megint új, hasznos infókat szereztünk! Most üssünk entert és görgessünk a találati oldal aljára. Ott megint feldob lehetőségeket, kulcsszó kombinációkat, amikre lehet nem is gondoltunk volna!
A példában a „seo szövegírás” kulcsszót ütöttem be és ezen a képen jól látható miket hozott ki…

Ezután már annyi ötletet kaptam, hogy el tudok kezdeni a témában kutakodni, hogy elkészíthessem az eddig talált kulcsszavakra a tartalmat. Már csak a „józan észt” és egy kis kreativitást kell hozzá tenni.

Természetesen a témához tartozó további kulcsszavakkal is meg lehet ezt tenni.

 

SEO szövegírás 3. lépése- Konkurencia felmérése

A konkurencia felmérése szövegíráskor is elengedhetetlen. Egyszerűen végig kell menni a találati listán és kielemezni, hogy azok akik az első oldalon szerepelnek, mit csináltak olyan jól?! Ne akarjuk kitalálni újra a „spanyol viaszt”! Ők azért vannak ott, mert SEO szempontból valamit jól csináltak!

Természetesen egy cikk lehet kevésbé jó, ha a weboldal nagyon erős és még linkekkel is megtámogatták a cikket. Vannak tényezők, amikkel hirtelen nem tudjuk felvenni a versenyt (csak folyamatos, megtervezett SEO stratégia követése során). De most elég lesz, ha a cikkek tartalmát elemezzük ki és észrevesszük a közös pontokat, amiknek mindenképp szerepelniük kell, hogy a Google értékes tartalomnak minősítse. Illetve fontosak a különbségek is, hiszen az is előfordul, hogy egy cikk azért lesz hasznos, mert olyat írnak bele, amit más nem.

Kicsit aprólékos munka ez, főleg az első néhány alkalommal. De idővel szerez az ember annyi rutint, hogy könnyebben halad. Persze egy bizonyos időt és energiát bele kell tenni, hiszen így lehet hatékonyan dolgozni.

Mindeközben jegyzetelni, jegyzetelni! Mialatt ezt csinálom, mindig jutnak eszembe ötletek, apró fogások, amiket azonnal le kell jegyzetelnem, különben elfelejtem, mire oda jutok, hogy megvalósíthatnám.

Tehát jegyzetelj, jegyzetelj, jegyzetelj!

Ehhez is lehet fizetős eszközöket használni, de nem feltétlen van erre sem szükség.

SEO szövegírás 4. lépése- A szöveg megírása

Mostmár annyi információt és tudást összegyűjtöttünk az adott témáról, hogy el kell kezdeni leírni. Meg kell fogalmazni, értelmes mondatokat alkotni. De azért ne adjuk fel, ha nem irodalmi szintű mondatok kerekednek! Nem a szakmának írunk és nem az irodalmi Nobel díjra hajtunk! Tájékoztató, informatív cikket akarunk írni, amit szívesen olvasnak el az emberek és a Google is szereti, mert releváns az adott témára. Ennyi! Se több, se kevesebb!

Ha megvan a szöveg, a következő lényeges feladat, hogy alkalmazzuk a h tageket. Ez a SEO szövegírás egyik legalapvetőbb része. Először is a H1 legyen a cikk címe. Ebből csak egy lehet egy cikkben. A H2 és H3 már több is lehet, sőt legyen több belőlük! Természetesen a szöveg nagyságától, bonyolultságától függ, hogy mennyi lesz belőlük. A H2 alcímek mindig a cikk témájának kifejtése, a H3 alcímek, pedig a H2 alcím kifejtése, amihez tartozik.

Az alábbi képen bejelöltem, hogyan néz ki ez a gyakorlatban.

A kulcsszó szerepeljen a szövegben ne túl sokszor, de ne is kevésszer. WordPress honlapmotor esetében a Yoast bővítmény segít, de ahhoz sem szabad mereven ragaszkodni. Szerepeljen a H1, H2 és H3 alcímekben is. De ne legyen eröltetett! Kreatívnak kell lenni, de előfordulhat, hogy nem lehet megoldani.

A kulcsszó kutatás során még néhány kulcsszót biztosan összegyűjtöttél, amik kapcsolódnak a témához. Ezeket is érdemes belefogalmazni. Többnyire ezek amúgyis kikerülhetetlen szavak, de nem árt, ha az ember tudatosan használja őket.

Érdemes jól tagolni, külön bekezdésekbe szedni a szöveget. Kiemelni bizonyos részeket a jobb olvashatóság kedvéért.

Ne felejtsük el a belső linkeket. Hivatkozzunk nyugodtan a weboldalunkon már szereplő tartalmakra. Sőt, hivatkozzunk más weboldalakra is, amik a témába vágnak és szintén hasznos infót találhat a kedves olvasó.

SEO szövegírás 5. lépése- Képek, videók optimalizálása

A képek, videók optimalizálása ugyanúgy működik, mint bármely más esetben. Ha lehet, a kulcsszóról szóljon legalább egy a cikkben. Legyen kitöltve a meta leírása is.
Továbbá hasznos, ha minden képnek van leírása is, mert egy leírás növeli az esélyét annak, hogy tovább olvasnak az olvasók.

Ingyenes képek letöltéséhez én az Everypixel és a Pexels képletöltő oldalakat ajánlom.

Úgy gondolom, hogy a végére is értünk egy keresőre optimalizált cikk megírásának!

Az eddigiek alapján talán már nyilvánvalóvá vált, hogy egy-egy jól optimalizált cikk nem csak azért értékes, mert arra az egy kulcsszóra jó eredményt érhet el. Hanem azért fontos, mert újabb és újabb cikkek még több jó helyezést fognak elérni és ez mind erősíti az egész weboldalt is!

Tehát idővel ezek a cikkek olyan erőt fognak a keresőben jelenteni, hogy a legfontosabb kulcsszóra is könnyű lesz feljönni és minden új, megcélzott kulcsszóra is sokkal gyorsabban és jobb eredményt fogunk elérni.

Ha véleményed, kérdésed van a SEO szövegírás bármely részével kapcsolatban nyugodtan keress!