[Webshop Esettanulmány!] Hogyan ér el egy webáruház havi 3295 kattintást a keresőből?
Azt szeretném bemutatni ebben a cikkben, hogy hogyan érdemes felépíteni egy webshopot, ahhoz, hogy legalább havi 3295 kattintást érjünk el vele.
Már az elején szeretném leszögezni, hogy ezt a számot egyáltalán nem tartom óriási eredménynek. Tudom, hogy vannak webshopok, amik sokkal többet érnek el. Viszont minden téma más és más, mások a nagyságrendek. Van, ahol ez nagyon kevés és van, ahol elég jó eredménynek számít.
Ha éles szemmel kielemezzük azt, hogy hogyan lehet ezt elérni, akkor már “csak” a megvalósítás marad hátra. Készen kapsz egy működő, sikeres receptet, ami több száz munkaórát és több százezer forintot spórol meg neked!
Egyszerűen és közérthetően fogom elmagyarázni, magyar szavakkal, ahogy azt már megszokhattátok tőlem. Biztos komoly szakértőnek tűnik az, aki tele rakja a bejegyzéseit angol szavakkal (van rá egy-két példa!), de én az érthetőségre törekszem és nem a szakmának írok, hanem olyanoknak, akik nem akarják magukat túl mélyen beleásni a SEO-ba, de néhány fontos összefüggést át akarnak látni, néhány fontos infót be akarnak gyűjteni ahhoz, hogy tudják merre induljanak el. Ez a cikk nekik íródott! Azért, hogy segítséget kapjanak!
Tehát az említett webshop a gardenaweben.hu kertészeti webshop. Egy kertészeti webshop esetében a szezonalitás egyértelmű, tehát az év különböző hónapjaiban máshogy teljesít, hisz a termékekre is hullámzó az igény. A 3295 kattintást, ahogy a mellékelt Search Console adatokon is látszik, április hónapban érte el.
Azóta ez a webshop kicsit megváltozott, frissült, de a cikk tartalmából ez nem von le semmit.
Nem új webshopról van szó és főként nem egy szuper titkos receptről, ami egy gombnyomással ezt az eredményt produkálja. Az időt és energiát bele kellett tenni, méghozzá szisztematikusan, konkrét stratégiát követve, konkrét tudás alapján. Ennek a részleteiről lesz most szó. (Tehát, aki a gyors siker receptjét keresi, az nem itt fogja megtalálni!)
1, Gyűjtőoldalak
Ha a bal oldali menüsort megfigyeled, a menüpontok nevei mind egy-egy fontos kulcsszó. Pl. öntözés, öntözőrendszer, szivattyú, stb.
Úgy lettek kialakítva a menüpontok, hogy magas keresettségű kulcsszavak lettek a legfontosabb gyűjtőoldalak nevei. Ezek felölelnek minden terméket, amit lehet kapni a webshopban.
Fontos, hogy olyan kulcsszavakat kell használni, amik alá szintén ki lehet alakítani további gyűjtőoldalakat. Ezek szintén olyan kulcsszavak, amikre keresések érkeznek. Kevés vagy sok, az mindig az adott témától függ, hogy mennyi keresés érkezik rá. A kertészet témában elég sok olyan kulcsszó van, amire ezres nagyságrendben érkezik keresés havonta.
Tehát a gyűjtőoldalak kialakítása az egyik legfontosabb SEO szempontból, hiszen a fontos kulcsszavakat ezekkel lehet megcélozni.
2, Minél többféle felosztás létrehozása
Nem csak a fenn említett felosztás létezik az oldalon. A bal oldali menüsor “Gardena termékek”, “Substral termékek” és “Scotts termékek”.
Ha ezekre rákattintassz, az összes Gardena vagy Substral vagy Everris terméket listázza ki. Tehát ugyanazok a termékek jelennek meg, mintha pl. a szivattyú menüpontra kattintassz. Egyszerűen csak más féle logika szerint.
Ez azért fontos, hogy minél több releváns kulcsszó legyen megcélozva és tartalom készítve rá! Illetve a látogatók különböző logika szerint kereshetnek az oldalon és így könnyebben megtalálják, amit keresnek.
Úgy is hívhatjuk ezeket, hogy gyártói vagy márka gyűjtőoldalak. Az adott márka termékeit tartalmazza és még akár tovább is lehet bontani alkategóriákra, ha érdemes. Sok olyan téma van, ahol ezt érdemes megtenni, mert az adott webáruház ismert gyártók termékeit forgalmazza. Így erre a kulcsszóra is el tud érni ideális esetben eredményt.
Sőt! Még akkor is érdemes létrehozni, hogyha nem igazán ismert az adott márka, mert bármilyen kevés is a keresés, az mindenképp erősíti a webáruház értékét a Google szemében.
3, Blog bejegyzések
A webshopban is érdemes blog cikkeket publikálni több okból is. Erősítik a webshopot tipikusan blog jellegű kulcsszavakra, amikkel látogatókat lehet hozni az oldalra akár hirdetésekkel, akár a keresőből (ha már jó helyezést ér el az adott kulcsszóra). Persze, a SEO szövegírás eszközeit, szabályait érdemes figyelembe venni a cikk megfogalmazásakor, hiszen ez erősíti az adott cikket.
Azért is fontos, mert az egész weboldalt erősíti termék jellegű kulcsszavakra is. Továbbá be lehet linkelni a témába vágó egy-két termék linkjét, átirányítva oda az olvasókat és akár vásárlókká konvertálni őket. Az ilyen belső linkek SEO szempontból is jók, mert erősítik a termék aloldalt.
Ha érdekel, hogyan lehet a Te weboldalad vagy webáruházad is keresőre optimalizált, akkor ez neked szól…
4, Közösségi média felület
A közösségi média felület elérhetőségeinek fontosságát számos helyen lehet olvasni. Itt is van lehetőség már a főoldalon is elérni a megosztás és like funkciókat. De nem csak a főoldalról, hanem minden egyes termék aloldalán lehetőség van rá. Ez rendkívül fontos SEO szempontból, hisz ez is egy plusz visszajelzés a Google számára, hogy mennyire népszerű az adott weboldal.
Rendszertől függ, hogy ezt hogyan lehet megoldani. A webáruház már UNAS rendszeren belül működik, ezért ez egy kicsit változott, de a lényeg, hogy meg kell jeleníteni a közösségi média ikonokat.
5, Title és meta leírás
Egy webshop esetében az alapvető technikai beállítások, mint a title és meta leírás megfelelő beállítása még inkább hangsúlyos. Gondolj bele, egy webshop esetében a több száz vagy akár több ezer aloldal mennyire vissza foghatja a webshopot a keresőben, ha rosszul van beállítva.
A gardenaweben.hu esetében minden aloldal title H1 taggel van ellátva, csak egy szerepel belőle egy aloldalon és mindegyik rendelkezik meta címmel és leírással. Valamint meta kulcsszavakat lehet megadni minden egyes termék aloldalnál. Ezek a funkciók minden aloldalnál rendelkezésre állnak, csak meg kell adni őket.
6, Fotók optimalizálása
A fotók optimalizálása szintén fontos, mert ha jól vannak megadva a címe, meta leírása, akkor erősíti az adott aloldalt. Továbbá fotókra is keresnek az emberek és így ezen az úton is érkezhetnek látogatók a webshopra.
Hasznos, ha ez a funkció minden fotó esetében elérhető és ki is van töltve.
Továbbá a méret optimalizálásuk is fontos, hiszen minél kisebbek a fotók, annál kevésbé lassítják a weboldalt és kevesebb tárhelyet is foglalnak.
Töltsd ki a kép nevét, a meta leírását vagy alt leírását és már a feltöltéskor is megfelelően legyen elnevezve a gépeden! Mindig a természetességre törekedj, arról szóljon ami a képen szerepel. Persze, ha megoldható, akkor használd a kulcsszót.
7, Linképítés
Minden egyes alkalommal elmondom, hogy a linképítést nem szabad túl dimenzionálni. Az előző pontokban említett beállítások sokkal fontosabbak, de az is igaz, hogy linképítéssel több helyezést is lehet előre mozdulni a keresőben. Lehet, hogy ez már egy-két linkel sikerül, lehet, hogy 5-10 link is kell ahhoz, hogy helyezéseket javítsunk. Ez mindig a témától, a kulcsszó erősségétől függ.
Ebben az esetben a webshop számos linkel rendelkezik. Sokféle weboldalról, sokféle horgonyszöveggel ellátva. Érdemes ránézni a Siteexplorer-re, hisz itt ingyenesen lehet megnézni néhány domain név erősségét, linkjeit.
8, SEO eszközök használata
Vannak SEO eszközök, amik megkönnyítik, sőt megkövetelik a sikeres optimalizálást. A Search Console adatai már a kezdetektől fogva elengedhetetlenek. A Search Console fontosságáról írt cikkemet is érdemes elolvasni a témában. A Kulcsszótervező is rendkívül fontos, hiszen ebből lehet megtudni, hogy mely kulcsszavakat érdemes a gyűjtőoldalaknál felhasználni és miket érdemes a blog bejegyzéseknél használni.
A Seo eszközök című cikkemben még több, fontos eszközről olvashatsz.
Összegezve:
A webáruház szép eredményt ér el pusztán a keresőből. Vannak hibái, fejlesztésre szoruló részek, de ez az elemzés csak SEO szempontból elemezte. Ha szeretnél sok vásárlót a Google-ből, akkor ajánlom a Webáruház keresőoptimalizálás című cikket is.
Fontos elmondani, hogy ezt az eredményt a webáruház előző tulajdonosa, Korfanti Gábor érte el, aki a zöldhulladék elszállítás területén épített fel egy sikeres vállalkozást. Ő készítette el eredeti formájára, amit én fejlesztettem tovább SEO szempontok alapján.