Keresőoptimalizálás 2018

A keresőoptimalizálás területe, hasonlóan bármely más tech témához, folyamatosan változik. Évről évre újabb és újabb trendek alakulnak ki, újabb és újabb változásokat figyelhetünk meg.

Vegyük sorra, mik lesznek azok a változások ,amikre már most fel kell készülni ahhoz, hogy ne maradjunk le a versenytársaktól!

Az alább felsorolt szempontok befolyásolják az egész weboldal tartalmát, stílusát és fejlesztési irányait! Ezért érdemes rá figyelni!

Ha videó formában szeretnéd gyorsan áttekinteni a cikk tartalmát, akkor ezt a videót ajánlom:

 

1. SEO trend 2018 – Mesterséges intelligencia, gépi tanulás és a SEO

A Morgan Stanley becslése szerint 2020-ra 21 milliárd eszköz fog csatlakozni az internetre. Ennek a jelentős mennyiségű eszköznek a nagy része mobil készülék lesz, amit az emberek mindenhová magukkal fognak vinni. Ebből következően a keresések lokalitásának és precizitásának jelentősége is megnő. A hang keresésekkel pedig fel is gyorsul. Új keresési szokások jelennek meg, a felhasználói élmény minőségi kiszolgálása teljesen más nézőpontba kerül.
Az Alexa, a Google Asszisztens és Siri rendszerekhez hasonló, azok tovább fejlesztett verziói egyre pontosabb és személyre szabottabb keresést fognak eredményezni.

A Google, Bing, Yandex tovább bővíti a mesterséges intelligencia használatát a kereső algoritmusaikban. Ennek köszönhetően kifinomultabbá válnak az algoritmusok. Nehezebbé válik a helyezések manipulálása kétes módszerekkel. A minőségi tartalom fontossága tovább növekszik.

2. SEO trend 2018 – Hang keresés = Voice search

A különböző hangfelismerő szoftverek egyre intelligensebbé válnak. Egyre jobban képesek megérteni és értelmezni az utasításokat. Ennek eredményeképp a használatuk is egyre inkább elterjed.

Míg 2015-ben 1,7 millió, 2016-ban 6,5 millió, 2017-re már 24,5 millió hang keresést használtak!

Egészen biztosan népszerű lesz azok körében, akiknek kevés idejük van, ezért gyors keresésekre és gyors válaszokra van szükségük. Nagyban megkönnyíti a használhatóságot, hiszen utazás, vezetés közben is rá lehet keresni egy helyi étteremre vagy szállodára. Aminek a koordinátáit átküldve a GPS készülékbe már be is állíthatjuk úticélként. Vagy ha a telefon eleve helymeghatározóként funkcionál, akkor már fel is ismeri az adatokat.

Tegyük fel, hogy éppen valamilyen fizikai munkát végez vagy akár főz és a kezei nem szabadok, nem tiszták. Ezért nagy segítséget jelent, ha nem kell a mobil készüléket kézbe venni, hanem csak megkérdezni, hogy „mi a pizzéria telefonszáma?” vagy éppen „meddig rendel a fogorvos?”.

Tehát nem kell folyton a telefonhoz kapkodni, ha valamit meg szeretnénk tudni! Egyszerűen, kényelmesen és gyorsan kereshetünk az interneten!

Számtalan felhasználási lehetőség létezik. Elterjedése azért valószínű, mert minél könnyebbé teszi valami az életünket, annál nagyobb valószínűséggel terjed el és válik egyre népszerűbbé.

Ha érdekel ez az izgalmas terület, akkor a Search Engine Land nevű, egyik SEO területen piacvezető, weboldalon sok angol nyelvű cikket olvashatsz róla.

Keresőoptimalizálás témában írt cikkeimet is ajánlom figyelmedbe!

search-engine-optimization

3. SEO trend 2018 – Vizuális keresés- Visual search

Régóta tudjuk, hogy a képeket is optimalizálni kell azért, hogy eredméynesen szerepeljenek a keresők találatai között. Az algoritmusok figyelembe veszik, hogy ki vannak-e töltve az adatok és segíti-e a felhasználókat.

Azonban a képek keresése, vagyis a vizuális keresés a felhasználói élmény fontossága miatt is jelentősen megnőtt. A Pinterest térhódításával pedig olyan új platform keletkezett, ami marketing szempontból is jelentősen növeli egy-egy jól megszerkesztett, igényesen elkészített fotó jelentőségét.

Vannak területek, ahol kiemelt jelentősége van a képeknek. Sokszor egy fotóval ezerszer könnyebben magyarázunk el valamit, mint írásban. Mivel az emberek nagy része vizuális beállítottságú, ezért nem kell hosszan magyarázni a jelentőségét.

A Google, a Bing és a Pinterest jelentős erőket mozgat meg, hogy a lehető legmodernebb algoritmusokkal tegye pontosabb és kifinomultabbá a képek keresését. Számunkra mindegy, melyik győz, ha tudjuk, hogyan lehet kihasználni az általuk nyújtott előnyöket.

4. SEO trend 2018 – Felhasználói élmény (UX) javítása

A felhasználói élmény javítása, a személyre szabott megoldások és a téma minél pontosabb meghatározása kiemelt fontosságú. Mivel egyre több weboldal használ egyre jobb marketing eszközöket, ezért a célközönség minél pontosabb meghatározása és annak minél célzottabb megszólítása lesz egy vállalkozás fejlődésének kulcsa.

4.1. Weboldal navigálás

Javítani kell egy weboldal navigálásán. Ahhoz, hogy jobban kiszolgáljuk a látogatókat, a lehető legátláthatóbb weboldal szerkezet és átláthatóság szükséges. Mivel minden területen óriási a konkurencia, ezért a látogatók nem töltenek sok időt egy weboldalon, kérdéseik megválaszolása után kutatva. Jellemzően nincs sok idejük keresgélni, ezért gyorsan akarnak választ találni a kérdéseikre.

Ezt kell segítenünk a lehető legjobban, a menüsor, az oldalsáv és lábléc kialakítása esetében.

4.2. Weboldal gyorsasága

A weboldalak betöltődési sebessége szintén fontos szempont és az is lesz a következő években. Nagyban ronthatja ugyanis a felhasználói élményt, ha lassan töltődik be a weboldal. Mivel a látogatók gyorsan akarnak választ találni a kérdéseikre, ezért nem várnak túl sokáig.

4.3. Belső linkek- Internal link

A belső linkek könnyítik azt, hogy a látogató megtalálja amit keres. Így több időt tölt a weboldalon a látogató. Ha több időt tölt a weboldalon, akkor az növeli az értékét a Google szemében.

5. SEO trend 2018 – Közösségi média

A közösségi médai felületek alkalmazásának fontossága már rég nem újdonság. Még az sem, hogy a Facebookon kívül más közösségi média felületeket is használni kell.

Ami viszont újabb trend az az, hogy ugyanúgy kell optimalizálni ezeket a felületeket is, mint a weboldalunkat. A Pinterest, a Youtube saját keresőmezővel rendelkezik, így vannak kulcsszavak, amik inkább arra a felületre jellemzőek. Ezeknek a tartalmaknak is vannak leírásai, meg lehet adni kulcsszavakat, el lehet nevezni a feltöltött fájlokat, stb… Ezek mind olyan szempontok, amiket figyelembe kell venni, hiszen ezekről a felületekről is egyre több látogatót hozhatunk weboldalunkra. Persze, csak akkor, ha jobban csináljuk, mint a versenytársaink!

Fontos megemlíteni, hogy nem rég jelentette be a Google hivatalosan is, amit eddig is lehetett tudni a közösségi média jelekkel kapcsolatosan. Miszerint, a közösségi média aktivitás ugyanúgy rangsorolási faktor, tehát folyamatosan figyeli a közösségi média felületekről érkező jeleket, aktivitást egy weboldallal kapcsolatban. Minél aktívabb, minél népszerűbb, annál erősebb a Google algoritmusai számára az adott weboldal.

6. SEO trend 2018 – Személyes márka (Branding) építés

A személyes márka azért kap fontos szerepet, amiért a felhasználói élmény javítása is. Ha egy személy vagy cég köré kiépült egy hiteles márka, akkor sokkal megbízhatóbb a felhasználók számára. Ha pedig megbízhatóbb, akkor szívesebben ajánlja, könnyebben helyezi feljebb a találati listában a Google is.

Ezért olyan jelentős minden olyan mozzanat, amivel a bizalmat építjük ki.

A Moz.com is foglalkozik a témával, ha szeretnél angolul is olvasni róla.

7. SEO trend 2018 – Mobil optimalizálás

A „mobilgeddon” és ehhez hasonló hangzatos kifejezéseket már sokan biztos ismerik. Sok csatornán hallhattuk, hogy bizonyos területeken már mobiltelefonról keresnek többen az asztali gépekhez képest. Ezért a weboldalak mobilkinézete évről évre fontosabbá válik.

Ne felejtsünk el tehát optimalizálni mobil telefonra is!

Ha úgy érzed, SEO tanácsadóra van szükséged, hogy eligazodj ennyi információ között, akkor keress bátran!

8. SEO trend 2018 – Minőségi linképítés

A linképítés jelentősége megmarad. De a releváns linkek jelentősége növekszik. Törekedni kell a minőségi linkek szerzésére. Olyan weboldalakról szerezzünk linkeket, amik a témához illeszkednek és figyeljünk oda az alapvető linképítési szabályokra.
Erről részletesebben a Linképítés szabályai című cikkemben olvashatsz!

Köszönöm, hogy elolvastad a cikket. Ha bármilyen kérdésed van SEO témában, fordulj hozzám bizalommal!

A Seo a cégedért főoldalán még sok hasznos információt találhatsz.

1 megosztás= köszönöm, tetszett a cikk!

Summary
Keresőoptimalizálás 2018
Article Name
Keresőoptimalizálás 2018
Description
Keresőoptimalizálás 2018! Most készülj fel a jövő évre, hogy ne érjenek váratlanul a változások a weboldalad látogatottságával kapcsolatban! Felhasználói élmény, mesterséges intelligencia, közösségi média, kép keresés, hang keresés... Hogyan használjuk őket 2018-ban? A cikkből kiderül!
Author
Publisher Name
Seo a Cégedért!