Kulcsszó visszaesés, avagy miért csökken a honlapom látogatottsága?
Visszaesett a honlapod egy vagy több kulcsszóra a keresőben? Néhány napja vagy néhány hete forgalom csökkenést tapasztalsz a honlapodon vagy webshopodon?
Ennek sok oka lehet, de meg lehet találni a megoldást. Fontos, hogy a tényekre alapozzuk a vélemény alkotást és így hozzuk meg a megfelelő döntést.
A Search Console adatai alapvető fontosságúak. Csak ezekre támaszkodva lehet összehasonlítani, elemezni és leszűrni a megfelelő következtetéseket.
Ebben a cikkben a kulcsszó visszaesés okairól, működéséről és lehetséges megoldásairól lesz szó. Ez azért hasznos, hogy tudd, érdemes-e seo tanácsadót megbíznod vagy sem.
1, Kulcsszó visszaesés okai
Mik lehetnek az okai, ha egy honlap visszaesik a keresőben? Fontos leszögezni, hogy visszaesésen azt értem, amikor legalább 4-5 helyezést vagy inkább még többet esik vissza.
A, Változtatás történt a tartalomban
Lehetséges, hogy olyan tartalmú cikket vagy gyűjtőoldalt hoztál létre, ami a Google szerint nem kapcsolódik az adott weboldal témájához. Az egyik legfontosabb tényező a Google számára, hogy egy adott témán belül maradjon a weboldal. Így adhat pontos találatot és segíthet a látogatóknak, amikor keresnek valamit.
Ha teljesen más tartalmat teszel fel a honlapra, akkor úgy értékelheti a Google, hogy nem releváns arra a kulcsszóra vagy kulcsszavakra, amikre eddig.
Ezért lehet a kulcsszó helyezés vesztésnek az oka, ha változtatsz a tartalmon.
B, Technikai értelemben történt változtatás
Vannak beállítások, amikkel ki lehet zárni egy aloldalt vagy akár az egész honlapot a keresőből. Ritkán, de előfordulhat webfejlesztés során, hogy a robots.txt fájl rosszul van beállítva és így nem indexeli a Google.
A robots.txt beállításával kapcsolatban bővebben is olvashatsz.
De vannak más alapvető beállítások is, amik, ha rosszul vannak beállítva, hátrányt okozhatnak a keresőben. Ezekre is érdemes oda figyelni.
2, Kulcsszó visszaesés módjai
A, Hirtelen kulcsszó visszaesés
Előfordulhat, hogy 1-2 napon belül hirtelen visszaesés következik be egy kulcsszónál. Talán itt a legkönnyebb a probléma pontos okát megtalálni és a leggyorsabban megoldást találni. Hiszen itt tudjuk mikor következett be a visszaesés, tehát maximum pár nappal korábbi módosításokat kell keresni, amik ezt okozhatták. Könnyen lehet a fenn említett tartalom módosítás az oka.
Ha annyival megússzuk, hogy azt a tartalmat levesszük a honlapról és rövid időn belül visszaáll a régi helyezés, akkor felesleges Seo szakértőt megbízni.
B, Lassú visszaesés, visszacsúszás
Amikor több héten, hónapon át tart egy lassú, alig észrevehető helyezés romlás, akkor sokkal nehezebb rájönni a valódi okokra és orvosolni a problémát. Nem lehet egyértelműen beazonosítani az időpontot, nem lehet egy gyors megoldást találni, amivel meg is oldódik a probléma.
Itt részletesen kell elemezni a weboldalt, átvizsgálni a lehetséges okokat.
C, Nem történt visszaesés
Meglepő lehet így első ránézésre, de számolni kell ezzel a lehetőséggel is. Ha az ember rosszul méri fel a helyzetet, akkor egy olyan okra vezeti vissza a negatív történéseket, mint a kulcsszó visszaesés. Ha elemezzük a Search Console adatait, akkor ezt az eshetőséget kizárhatjuk könnyedén.
3, Szükségem van Seo tanácsadóra vagy nem?
Hogyan győződhetsz meg a legegyszerűbben arról, hogy szükséged van-e seo tanácsadóra?
Vannak beállítási lehetőségek, amikkel gyorsan kiszűrhetőek a legalapvetőbb hibák. Ha ezeket leellenőrzöd, sok időt és energiát spórolsz meg, amit egy Seo tanácsadó keresgélésével és megbízásával töltenél. A “Honlap optimalizálás? Ne csak te lásd a honlapodat, a Google is!” cikkben a 7 legalapvetőbb beállításról írok, amiket gyorsan le lehet ellenőrizni.
Sokszor azonban ezeknél bonyolultabb a probléma és nem lehet ilyen egyszerűen megoldani. Ilyenkor valószínűleg csak egy Seo tanácsadó segíthet!
Ha bármi kérdésed vagy észrevételed van a cikkel vagy bármilyen keresőoptimalizálás témával kapcsolatban, tedd fel nyugodtan. Minden vélemény számít! 🙂
A Seo a Cégedért főoldalán még sok hasznos információt találhatsz.