Egy honlap látogatottságának növelését számos eszközzel el lehet érni. Talán pont emiatt, a lehetőségek túl nagy száma miatt nehéz átlátni éppen mire van szükség, mire koncentráljon egy vállalkozás jobban.
Facebook hirdetések, Google adwords kampányok, keresőoptimalizálás, ajánlások, affiliate programok. Nyilván valamilyen szinten mindegyiket érdemes használni és ismerni az előnyeiket, hátrányaikat.
Látogatottság növelés szempontjából mindegyik hatásos lehet, a kérdés azonban az, hogy hosszú távon melyik hoz tartós eredményeket?
Fontos itt megemlíteni, hogyha lépést akarsz tartani a konkurenciával, sőt nagyobb bevételt akarsz elérni, akkor növelni kell a honlapod látogatottságát.
Látogatottság növelés: 1. Egyre több pénzt fordítassz a hirdetésekre, de az eredmények nem jönnek?
Ma a magyar kis- és középvállalkozások online hirdetésekre nagyrészt a facebookot és a google-t használják. Ezeket viszonylag kevés költséggel működtetheted. Legalábbis kezdetben! Ahhoz, hogy a facebook egységnyi hirdetésekre elköltött összeget ne növelje, újabb és újabb releváns tartalmat kell létrehoznod, a hirdetéseidet frissítened kell. Ha a facebook azt tapasztalja, hogy a hirdetések nem hozzák a megfelelő eredményt, akkor egyre drágábban fogja neked ugyanazt eladni.
Azért is nehéz, mert folyton új, érdeklődést felkeltő hirdetéseket kell létrehoznod.
Ami tegnap még kattintást ért, ma már lehet kevésbé lesz érdekes és nem éri el a kívánt hatást.
Ha egy hirdetés lejár, már nem fizetsz, akkor nem jön több látogató.
Látogatottság növelés: 2. Kihasználod és folyamatosan növeled a google által terelt forgalmat a honlapodra
Ez az a lehetőség, amire egyszer költessz és aztán folyamatosan hozza neked a bevételt, hisz ha előre kerülsz egy kulcsszóra (vagy inkább többre is) akkor a látogatók a keresőből folyamatosan fognak hozzád érkezni. Nem állítom, hogy utána rá se kell nézni a cikkekre, de jóval kevesebb idő ráfordítást igényelnek. Ehhez a keresőoptimalizáláshoz kell érteni vagy inkább megérteni azokat az alapelveket, amik alapján a honlap optimalizálás történik. Látogatottság növelés csak úgy érhető el, ha folyamatosan dolgozunk azon, hogy a kulcsszavakra előre tudjon kerülni a honlap.
Látogatottság növelés lépések
- Először azt kell eldönteni, hogy mik a céljai a honlapnak.
- Alapvető beállítások rendben legyenek pl. H1, H2, H3 tagek megfelelő használata, Title és Meta leírás használata
- A SEO tanácsadás során a seo szakértő meghatározza, melyek azok a kulcsszavak, amikre fel kell jönnie az adott honlapnak, ahhoz hogy jól teljesítsen. A fontosabb, népszerűbb kulcsszavakra nagyobb is a verseny, ezért nehéz jó helyre kerülni.
- Telepíteni kell a megfelelő SEO bővítményt (ha wordpress honlapról van szó), ami véleményem szerint a Yoast. Ez egy nagyon hatékony bővítmény, minden olyan funkció megtalálható benne, amivel egy oldal vagy bejegyzés optimalizálását meg lehet csinálni. Ez önmagában persze kevés, a google jó helyezésért még számos dolgot meg kell tenni.
- Ha a Yoast beállításai rendben vannak, következik a kulcsszavakra történő tartalom készítés. A tartalom fejlesztés egy nagyon lényeges online marketing eszköz, amivel folyamatossá lehet tenni a honlap látogatottságát. Fontos, hogy rendszeres időközönként, hasznos tartalmat publikáljunk.
- Google Analitycs és Search Console telepítése a honlapra és használatuk
Linképítés, a látogatottság növelés egyik fő eszköze
Ha ez megvan, még mindig nem dőlhetsz hátra, mert fontos a linképítés is. A linképítés célja, hogy minél több hasznos linket szerezzünk a honlapunknak. Minél több releváns tartalommal rendelkező honlap adjon linket a honlapunknak. Ezzel a google számára értékesebbnek fog tűnni a honlap, a rajta elhelyezett bejegyzések ennek hatására előrébb fognak kerülni a keresőben.