“A linképítés nem könnyű!” Ha még a SEO nagyágyú Yoost de Valk is ezt írja, akkor tényleg nem lehet gyerekjáték. Persze a linképítés szabályait érdemes ismerni és máris könnyebbé válik.

De miért olyan nehéz a linképítés? Mitől válik nehézzé jó linkeket szerezni és jól működő linkprofilt megalkotni?

Külön szakterületté vált a keresőoptimalizáláson belül. Számos szabályt figyelembe kell venni a linképítés során. De mik ezek a szabályok?

Alapvetően, ha a termékedet/ szolgáltatásodat vagy éppen blogodat, szeretik az emberek, akkor…

  • szívesen írnak róla
  • szívesen osztják meg a közösségi médiában
  • szívesen linkelik hasonló oldalakon

Ennek hatására természetesen képződnek új linkek az oldalad irányába. Maguktól kapják fel hírportálok, bloggerek, szakemberek. A laikusok is szívesen osztják meg egymással, hogy tanuljanak belőle.

Érdemes átolvasni a Google hivatalos szabályzatát ezzel kapcsolatban, ahol a Linkekkel elkövetett csalás eseteit írja le.

Az alábbiakban a linképítés szabályai szerepelnek, természetesen a teljesség igénye nélkül. A cikk alján egy videó is szerepel, amiben összefoglalom ezeket a szabályokat.

A linképítés szabályai

1. szabály: Ne vásárolj linkeket!

Ezt annyiban kell pontosítani, hogy oldalsávban, láblécben és különböző linkgyűjtő aloldalakon ne vásárolj linket! Amiről rikít elsőre, hogy semmilyen értéke nincsen, csak be vannak téve a linkek, hogy le legyen tudva a linképítés. Ilyen helyekről ne vásárolj linkeket! Ma már a Google ki tudja szűrni azokat az oldalakat, akik ilyen szolgáltatást végeznek, pusztán azért mert fizetnek nekik. Az ilyen linkek eleinte még eredményt is tudnak elérni, de hosszútávon gyorsan elértéktelenednek.

Ha azonban értékes, érdekes szöveget készítünk egy magazinba vagy blogba és onnan mutat link bizonyos weboldalakra, akkor az értékes lesz. Igazából ezt csinálja mindenki, aki szakmailag hiteles és minőségi munkát akar végezni. A minőségi linképítés működik, jelentősen tud javítani a pozíciókon. Sőt, ahol nagy a verseny, ott máshogy nem is lehet igazán jó eredményeket elérni. Vannak ügyfeleim, akikkel 4-5-6 éve már szinte csak a linképítés megy folyamatosan, mert látják a hasznát.

50-1-seo-modszer-hatterkep

2. szabály: Kerüld a nagy mértékű, nem releváns linkcseréket!

Ha túl sok olyan honlappal cserélsz linket, ami nem kapcsolódik a te tevékenységedhez, illetve azokhoz a kulcsszavakhoz, amik számodra fontosak, akkor az túl mesterségesnek fog tűnni. Ez néhány oldal esetében teljesen természetes még, de ha nagy mennyiségben csinálod, akkor biztosan fel fog tűnni a Google-nek.

3. szabály: A linkkatalógus a múltté!

Ne használj linkgyűjteményeket, linkkatalógusokat. Ma már ezeknek az oldalaknak a szerepe annyira elértéktelenedett, hogy nem éri meg kitenni a linkedet. Témánként egy-két oldal maradt, ahova ki lehet tenni, de csak arra, ami releváns a te oldalad tartalmával. Magyarországon a lap.hu oldalak kínálnak használható, értékes lehetőséget.

4. szabály: Ne felejtsd el a közösségi médiát!

A közösségi médiának jelentős szerepe van abban, hogy mennyire értékesnek ítéli meg a Google az oldaladat. Látja a lájkokat, megosztásokat, tweeteket, amiből következtetni tud az eredményességedre. A Youtube videókat pedig egyértelműen érdemes használni, mert értékesebbek azok a szövegek, amik beágyazott Youtube videóval rendelkeznek. Ez is egyfajta link, de jóval több annál.

5. szabály: Ne bízd a linképítést olyanokra, akik használhatnak szürke vagy fekete kalapos módszereket!

Egyértelmű, ha nem szeretnél büntetést a Google-től.

6. szabály: Ne használj automatizált rendszereket a linkek elhelyezésére!

Vannak találékony programozók, akik különböző posztoló, automata szoftvereket készítenek és megpróbálják becsapni a Google-t. Ha esetleg reménykednél abban, hogy be lehet csapni a Google-t, akkor nézz utána, hogy mekkora kapacitással rendelkeznek pénz, programozók és tapasztalat terén. Ha egy rövid ideig sikerül is átverni, akkor is előbb-utóbb az algoritmus ki fogja szúrni és megbüntet.

7. szabály: Ne kommentelj fórumokon, blogokon pusztán azért, hogy linkelj!

A fórum, komment linkek is jók, de messze nem olyan értékesek, mint egy szövegbe ágyazott link. Kellenek ilyenek is, de van az a mennyiség, ami már nem éri meg az idő és energia ráfordítást. Ha találsz olyan fórumot, ami nagyon releváns számodra és erős weboldal, akkor érdemes megnézni, hogy noindex, nofollow linket ad vagy esetleg index, follow linket. Mert utóbbi persze, hogy megéri.

Ajánlom A linképítés hogyan működik? című cikket is.

8. szabály: Ne optimalizáld túl a horgonyszöveget!

A horgonyszöveg alkalmazásáról készítettem egy rövid videót, amit a Youtube csatornámon is megtalálsz! Röviden annyit jelent, hogy az a szöveg, amire a linket helyezed, ne legyen mindig ugyanaz és mindig csak a kulcsszó. pl. az “ágynemű” kulcsszóra szeretnél linket és mindig csak az “ágynemű” szóra helyezed el a linket. Variáld és hosszabb horgonyszövegeket találj ki. pl: “ágynemű választék”.

9. szabály: Ne linkelj olyan oldalról, ahol nincs valós tartalom!

A linkkatalógusok elértéktelenedésének egyik fő oka, hogy nem tartalmaznak valós tartalmat. Nincs semmilyen hozzáadott érték abban, hogy linkeket összegyűjtenek és egy minimál dizájnú honlapon ezt közzé teszik. Ez ugyanígy igaz bármely blogra vagy webshopra, ahol a tartalomra nem fektetnek elég nagy hangsúlyt.

10. szabály: Ne csak a főoldalad legyen linkelve!

Gyakran elkövetik azt a hibát, hogy amikor linket építenek, akkor csak a főoldalt linkelik. Pedig az igazán értékes kulcsszavakat általában nem a főoldal, hanem egy kategória vagy szolgáltatás szöveg tudja megcélozni. Érdemes azoknak is minél több linket építeni.

A “Bevételnövelés SEO-val” könyvben a minőségi linképítésről is olvashatsz.

Továbbá a blogbejegyzések, a termék aloldalak mind megérdemlik a linkelést, persze attól függően, hogy üzletileg mennyire fontosak. Fő a tudatosság, a stratégia.

11. szabály: Ne duplikáld a cikkedet!

Ha megírsz egy cikket és vendégposztként több helyre is elküldöd, akkor az többszörös duplikálásnak számít. Egy cikket csak egy helyen tegyél ki. Minden honlapon, ahova tartalmat szeretnél feltölteni, külön cikket kell írni.

Cél a minőségi linképítés!

Ezek alapján egyértelművé válik, hogy akkor hatékony a linképítés, ha a természetességre törekszünk. Idő, energia és kreativitás szükséges ahhoz, hogy a minőségi linképítés megvalósuljon, de megoldható és érdemes is rá törekedni. Ha ez sikerül, a pozíciók fokozatosan javulni kezdenek az adott kulcsszavakra.

Ha igazán hatékonyan akarsz építeni linkeket és több százezer forintot és hónapokat meg szeretnél spórolni a felesleges hibák elkerülésével, akkor vásárold meg a “Bevételnövelés SEO-val” című könyvet!

Ebben a videóban a fenn említett szabályokat hallhatod.

Ha bármi kérdésed van SEO témában, keress bizalommal!