A sikeres weboldal fejlesztés lépései

Egy weboldal fejlesztése több összetevőből áll. Több szakember munkájára van szükség, amit előzetesen meg kell tervezni és egy konkrét stratégia mentén létrehozni. Ehhez szükség lehet a SEO szakember, a grafikus, a szövegíró és a programozó vagy a WordPress szakember munkájára. Hogyan tudnak ők együtt dolgozni? Mitől lesz sikeresebb az adott weboldal a fejlesztés után?

Mindenképpen a feladatok egyértelmű tisztázására van szükség. A SEO szakember megalkotja azt a fejlesztési stratégiát, amire szüksége van a weboldalnak. Majd részekre bontja és megbeszéli az adott szakemberrel a rá tartozó feladatokat. Természetesen mindenki ismeri a teljes képet, de mindenkit csak a saját feladata fogja érdekelni. A SEO szakember feladata, hogy ezt a munkát összefogja és koordinálja. Kapcsolatot tartson az ügyféllel és a szakemberekkel.

A cél, egy optimalizált, felhasználó barát, informatív weboldal, ami sok kulcsszóra jól szerepel a keresőben és stabilan növekedni tud a látogatottsága.

Ha kifejezetten a keresőre optimalizált weboldal készítéshez szeretnél segítséget kapni, akkor a Keresőoptimalizált weboldal készítés című cikket ajánlom!

Ebben a cikkben részletesen leírom azokat a lépéseket, amikre szükség van. Így sokkal pontosabb képet lehet kapni a weboldal fejlesztésének menetéről.

A weboldal fejlesztés lépései

1, lépés: Tervezés, ügyfél tájékoztatása

Meg kell beszélni az ügyféllel egy ilyen jellegű projekt lényegét. Én mindig részletesen elmagyarázom, mire lesz szükség a munkához.

Szükség van:

  • jogosultságokra a weboldalhoz
  • jogosultságra a Search Console fiókhoz
  • jogosultságra a Google Analytics fiókhoz

El kell magyarázni, hogy mit várhat el és mire számíthat. Már a megbízás előtt ezeket a lépéseket tisztázni kell vele, hogy később ne legyenek félreértések.

Én ilyenkor mindig megnyugtatom az ügyfelet arról, hogy az én feladatom lesz egyeztetni a szakemberek munkáját. Minden emailt megkap, mindenről tájékoztatást kap, de neki nem lesz ezzel plusz feladata. Legfeljebb annyi, hogy jelölje ki a szakembereket az elején és ha döntést kell hozni a weboldal kinézetéről vagy bármilyen felmerülő kérdésben, akkor döntsön.

Illetve itt az elején kell megértenie azt is, hogy a szakmai anyagot biztosítania kell a munkához. Legyen szó blog bejegyzésekhez vagy szolgáltatásokhoz szükséges szakmai információkról, mindenképp létre kell hoznia valakinek, aki ért az adott szakmához. Nagyon fontos, hogy nem csak szövegre, hanem képekre, videókra is szükség van!

Több eszközt is használ egy SEO szakember, amik nélkülözhetetlenek. Erről részletesen a SEO eszközök című cikkemben írtam.

2, lépés: Elkészítem a SEO elemzést, a javaslataimat

Ez lehet pár nap vagy egy hét. Nem azért, mert folyamatosan dolgozom rajta reggeltől estig napokon keresztül, hanem azért mert pár óra munka után pihenni kell, mással kell foglalkozni. Aludni kell rá egyet, aztán megint dolgozni rajta. Sokkal jobban át lehet látni a kérdést vagy témát, ha pihenőket tartunk. Alvás közben hagyjuk leülepedni a látottakat!

Vannak olyan témák, ahol sokat kell agyalni és próbálkozni összerakni a stratégiát, de van amikor ez hamarabb megtörténik. De amikor végül összeáll, akkor az óriási érzés! Már alig várom, hogy mérhetőek legyenek az eredményei… Persze ez egy olyan szakma, ahol hónapokat kell várni az eredményekre, de ezt is tisztázni kell az elején!

A javaslatok elkészítéséhez szükség van:

  • weboldal elemzésre
  • szoftveres elemzésre
  • konkurencia elemzésre
  • kulcsszó kutatásra

Ezeket az eredményeket át kell látni, elemezni és létrehozni a stratégiát, ami alapján mindenkinek meglesz a feladata. Ez nyilván több részből áll és a részek kiegészítik egymást. Lehetnek olyan javaslatok, amik módosulnak, de a főbb részeket úgy kell létrehozni, hogy megvalósítható legyen.

Olyan javaslatokra nincs szükség, amiket az egyeztetések során a szakemberek lehúznak. Előre kell gondolkozni és tudni kell, hogy mi az, ami megvalósítható és mi az, ami nem.

Ezt a részt nagyon szeretem, mert egy kreatív  folyamat. Létrehozok valamit a semmiből. Majd látom, hogy hogyan hozza az eredményeket…

Ha szeretnénk sikeres weboldalt fejleszteni, akkor ismernünk kell, hogy a konkurens oldalak milyen eredményeket érnek el?! Erről részletesen a Weboldal látogatottság ellenőrzés című cikkemben írok!

megbeszeles

3, lépés: Feladatok szétosztása a weboldal fejlesztésének elkezdéséhez

Ha elkészült a javaslataimat tartalmazó dokumentum, akkor létrehozok külön-külön doksikat, amiben a különböző szakembereknek szóló részeket teszem csak be és elküldöm mindkettőt nekik. Így látni fogja mindenki a teljes képet és azt is, hogy konkrétan neki mi lesz a feladata.

Ennek a lépésnek nagyon fontos része, hogy tudjunk az adott szakember fejével gondolkozni és értsük, hogy milyen infókra van szüksége, mit is várunk el tőle konkrétan.

Már itt meg kell találni a megfelelő hangnemet és arra törekedni, hogy rendben menjen minden.

4, lépés: Mindenki neki áll a feladatának

Elérkeztünk a megvalósítás szakaszához, ami napokat, heteket, hónapokat is igénybe vehet. Minden weboldal más, tehát ez az időszak mindig változó. Előre nem érdemes tippelésekbe belemenni, mert nem csak a SEO szakemberen múlik, hanem az összes többi szakember munkáján is. Főleg, ha olyan részhez érünk, ahol az egyik szakember munkájára vár mindenki.

Itt már folyamatos egyeztetésre van szükség és rendelkezésre kell állni az esetleges kérdések esetén. Különböző szoftvereket lehet használni, hogy az együttműködést megkönnyítse pl. Trello.

5, lépés: A weboldal fejlesztés befejeződött

Ha a fejlesztés befejeződött, már csak időt kell hagyni, hogy a weboldal látogatottsága elinduljon növekvő pályán. Ez már egyébként eddig is elkezdődhetett, ha a keresőre optimalizált blog bejegyzéseket rendszeresen készítjük. Tehát ebben a stádiumban, csak a blog bejegyzéseket kell készíteni és várni 1-2 hónapot a kisebb eredményekre. A komolyabb eredményekre pedig 6-12 hónapot kell várni, ha a tartalomfejlesztés tovább folytatódik.

A weboldal Google Search Console fiókjában érdemes nyomon követni az eredményeket!

Összegezve:

Ha ezt a folyamatot jól koordináljuk és mindenki ismeri a feladatait, akkor sikeresen záródhat a fejlesztés és mindenki elégedett lesz. Bármilyen bonyolult is a projekt, feltétlen szükségesek a konstruktív javaslatok és egymás tiszteletben tartása.

A webáruház fejlesztésnek is több lépése van, amiket ajánlok minden esetben végig venni. A Webáruház készítés lépései című cikkben írok róla.

A weboldal fejlesztés lépései

  1. Tervezés, ügyfél tájékoztatása

  2. SEO javaslatok elkészítése

  3. Feladatok szétosztása

  4. Feladatok elvégzése

  5. Weboldal fejlesztésének befejezése

Ha weboldal fejlesztés, keresőoptimalizálás/SEO témában kérdésed lenne, fordulj hozzám bizalommal!