Egyedi webáruház keresőoptimalizálása

Különböző webáruház rendszerek léteznek. Vannak nyílt forráskódú, bérelt és egyedi webáruházak, vagyis zárt forráskódú webáruházak. Mindegyik más és más előnnyel és hátránnyal rendelkezik keresőoptimalizálás szempontjából is. Vannak sajátosságok, amik befolyásolják az elvégezhető munkát, tehát a webshop optimalizálását is.

Hogyan lehet a legjobb eredményt elérni velük? Hogyan lehet a legtöbb látogatót terelni a Google keresőből az egyedi webshopunkba?

Ebben a cikkben segítséget adok az egyedi webáruházak keresőoptimalizálásához, vagyis SEO-jához. Illetve egy rövid esettanulmányt is mutatok, amiben egy egyedi webáruház SEO eredményeit sikerült jelentősen feljavítani!

Mi számít egyedi webáruháznak?

Egyedi webáruháznak hívjuk az egyedileg leprogramozott, zárt forráskódú webáruház rendszereket. Ezek teljes mértékben a megrendelő igényeire és elképzeléseire vannak szabva. Nem csak a kinézet, hanem a kódolás terén is egyedi. Minden funkció, a kinézet egyedi kóddal van leprogramozva.

A Woocommerce, Magento, Shopify, Opencart, Prestashop rendszerek nem egyedi webáruház rendszerek, még akkor sem, ha teljes mértékben testre szabhatóak és az esetek nagy részében teljes mértékben elég funkciót és megoldást adnak.

A három fő webáruház típus összehasonlításáról írtam egyy részletes cikket a Webáruház típusok összehasonlítása címmel.

Mi befolyásolja a SEO eredményeimet, ha egyedi webáruházam van?

A Google keresőben elért eredményeket nem a webáruház rendszere befolyásolja. Szinte bármelyik rendszerrel el lehet érni jó eredményeket, bármelyikkel a találati listák elejére lehet jutni. De csak akkor, ha megfelelően van optimalizálva.

Az alapvető SEO elvek ugyanazok. Az a kérdés, hogy az adott rendszert mennyire lehet testre szabni, változtatni. Mindig a részletekben van a lényeg. Ha a tartalmat úgy tudom alakítani, ahogy a legjobb a felhasználóknak, akkor jó eredményt fog elérni a webshop. A SEO akkor működik jól, ha a felhasználó igényeit a lehető legjobban figyelembe tudtuk venni. Mit jelent ez pontosan?

Szempontok az optimalizáláshoz

  • Megfelelő mélységű kulcsszó kutatás alapján lett elkészítve a webshop?
  • Megfelelő mennyiségű kategória és címke oldal van létrehozva?
  • A kategória és címke oldalak optimalizálva vannak?
  • Keresőre optimalizált szövegek készülnek?
  • Elég gyors a webáruház mobilon és asztalin is?
  • Reszponzív a weboldal?
  • Mobilon is a legjobb felhasználói élményt nyújtja?
  • Könnyen megtalálható minden fontos tartalom?

Még sorolhatnánk a szempontokat, hiszen elég sok van. De hogyan lehet elérni azt, hogy ezek a szempontok egy egyedileg leprogramozott webáruházban is a lehető legjobban működjenek?

Hogyan érhetek el még jobb eredményeket SEO téren egy egyedi webshoppal?

Mivel mindegyik egyedi webáruház más és más, ezért itt nem lehet egyértelmű választ adni és felsorolni néhány beállítást.

Több kérdés van, amit tisztázni kell:

  • A webáruház fejleszthető technikailag?
  • Ha fejleszthető, akkor van rá fejlesztő, aki meg is csinálja?
  • Ha van fejlesztő is, akkor a költségeket mennyi idő alatt termeli vissza a webáruház?

Ezeket mind mérlegelni kell. Ha valamelyikre nem a válasz, akkor el kell gondolkozni más rendszerre való átköltöztetésen.

Mi a különbség a nyílt forráskódú és a zárt forráskódú webáruház rendszerek között?

A nevéből már ki is derül a lényeg. A nyílt forráskódú rendszerhez bárki hozzáférhet és fejlesztheti. A rendszer alapja adott, könnyen integrálható hozzá bővítmény, mint ahogy az okostelefonokra is ki tudunk telepíteni alkalmazásokat. A zárt forráskódúhoz inkább csak az a fejlesztő fér hozzá, aki fejlesztette. Mindent külön kell lefejleszteni hozzá.

Nyílt forráskódú rendszereket is teljesen át lehet alakítani, de az alap ugyanaz marad.

Részletesen írtam már a Magento optimalizálásáról és bérelt rendszerek közül a Shoprenter és az Unas keresőoptimalizálásáról is.

Zárt forráskódú webáruház SEO eredményeinek DUPLÁZÁSA! [Esettanulmány]

Egyik ügyfelünk a jaszmotor.hu webáruház is egy egyedileg fejlesztett webshop, ami sok fejlesztésen ment keresztül az utóbbi, több mint 1 évben.

A 2018-as évhez képest 2019-ben több mint duplájára emelkedett a kattintások száma.

A Google Search Console adatokkal jól lehet mutatni a fejlődést, amit a változtatások eredményeztek.

Ezen pedig a webshop fejlődése látható 2018 év elejétől.

Ha bármilyen kérdésed van webáruház keresőoptimalizálásával kapcsolatban, akkor fordulj hozzánk bizalommal!

Akár ezen a kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül: